Etikette
Fra : S.Arnvig

Dato : 01-02-03 01:24

Når vi nu er færdige med at affyre one-liners i en lind strøm,
så kan vi måske lige forholde os til dette forum en kort stund.

Det er min holdning at der skal være plads til at man kan
annoncere et foredrag uden at blive ristet, godmodigt eller ej.
Hvis man ikke har lyst,tid, behov eller mulighed for at komme
til et foredrag, så behøver man ikke kommentere det yderligere,
der er ingen grund til at bringe hverken foredragsholderen eller
potentielle deltagere i forlegenhed med dumsmarte bemærkninger.
Det er symptomatisk at der i 31 indlæg i en tråd over 24 timer
kun er 3 som indeholder faktuelle informationer.

Ligeledes må det være tilladt at at sende en lille hilsen, med ønske
om held og lykke med et eller andet dykkerrelateret projekt.
Selvom tingene kunne have været overbragt med en mail,
kan det være at det var vigtigt for afsenderen at det blev bragt
offentligt. Så kan man læse det og sige nåja hvad vedkommer det mig ?
Og skulle det falde nogen for brystet, så kan man tage det til efterretning.
Der synes at være en tendens til at skrige jantelov, misundelse og
små sko, bare fordi man tillader sig at ytre kritik af et indlæg.

Så skulle vi ikke holde os fra, at fortælle hinanden hvor i fødekæden
vi mener andre hører hjemme og hvilke familierelationer de måtte have
eller mangle ?

Skriv og lad skrive, Dyk og lad dykke.

Søren Arnvig
(Lal og lad lalle)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 01-02-03 01:37

Tak, Søren.

Også selv om jeg ikke helt har styr på om vi er enige...

Didrik

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-02-03 10:44

S.Arnvig:

> Skriv og lad skrive, Dyk og lad dykke.

<aol>

Me too!

</aol>

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>

Fra : Henrik Manley

Dato : 01-02-03 10:41

Dr. Jekyll og mr. Hyde?

Jeg er næsten enig, men synes faktisk alle de mange kommenetarer for det
meste er meget underholdene og vil nødig undværer dem. De går jo normalt
heller ikke ud over "uskyldige" selv om jeg godt ved de holder nogle nye væk
fra at skrive indlæg.

Jeg kan kun opfordre de der er lidt nervøse for at skrive bare at gøre det
og igorere de svar som de ikke bryder sig om.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : S.Arnvig

Dato : 01-02-03 12:18

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Dr. Jekyll og mr. Hyde?

Mig ? Ja, måske. Nogen gange ryger jeg med på den, fordi jeg lige har en
hurtig kontra. Heldigvis sender jeg kun ca 1/3 af de indlæg jeg skriver, ellers
havde jeg nok fået en brevbombe for længe siden.

> [...]
> heller ikke ud over "uskyldige" selv om jeg godt ved de holder nogle nye væk

Enig, Der skal selvfølgelig være plads til det personlige præg
men nogen gange trækker vi den til grænsen

> Jeg kan kun opfordre de der er lidt nervøse for at skrive bare at gøre det
> og igorere de svar som de ikke bryder sig om.

Nemlig ! "Nye" skulle nødig tro at man skel være perfid for at være med.

Søren Arnvig

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 01-02-03 15:19

Nu når du kun sender en 1/3 af det du skriver, hvornår får du så tid til at dykke ?

Sten