OK 3Dmark ??
Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 01-02-03 00:21

Jeg har lige sat et Radeon 9500Pro i min XP1800+,512mb pc2100 ram, med winXP
pro.
Med catalyst 2.5 driverne får jeg 10'561point i 3Dmark2001SE - er det ok ??
Med mit gamle GF3Ti200 fik jeg 7087point.
-Niels-

Fra : Martin V

Dato : 01-02-03 00:38

"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message news:3zD_9.170$FE.20@news.get2net.dk...
> [...]
> Med catalyst 2.5 driverne får jeg 10'561point i 3Dmark2001SE - er det ok ??
> Med mit gamle GF3Ti200 fik jeg 7087point.

Er det ikke ligemeget ??.
Det er jo lige fedt at få 35000 i 3dmark hvis alle ens spil hakker afsted
(men det tror jeg nu næppe de gør).
Hvis de spil du spiller køre flydende i den opløsning du vil ha
er det jo rigligt.
--
Hilsen Martin.

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 01-02-03 11:26

[snip]

> [...]
> (men det tror jeg nu næppe de gør).
> Hvis de spil du spiller køre flydende i den opløsning du vil ha

Fuldstændig enig! Jeg forstår ikke hvorfor så mange går op i et tal, hvis
bare kortet kører tilfredsstillende!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-02-03 11:54

Jens Gregersen [9670] wrote:

> Fuldstændig enig! Jeg forstår ikke hvorfor så mange går op i et tal, hvis
> bare kortet kører tilfredsstillende!

Det er jo en potensforlænger for mange af de unge teenagere... Den som har
den største score er den sejeste karl i klassen..

--
Martin L. Johansen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 01-02-03 12:00

"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
??
> Med mit gamle GF3Ti200 fik jeg 7087point.

Glem tallene. Det kan kun bruges til noget hvis man overclocker sit kort og
vil sammenligne med resultatet inden overclockningen, eller for den sags
skyld anden optimering.

Hygge

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 01-02-03 12:29

OK- spurgte jo bare !!
-Niels-

Søren Christensen (4200) <master.clio@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NMN_9.50464$Hl6.6318176@news010.worldonline.dk...

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 01-02-03 16:07

"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsO_9.28$ea3.16@news.get2net.dk...
> OK- spurgte jo bare !!
> -Niels-

Det var nu ikke ment som det kunne lyde. Sorry jeg fik det til at lyde som
en skideballe...

Hygge

Fra : Kim Nielsen

Dato : 01-02-03 14:29

Ikke enig.
Testen er jo netop en måling af hvor god grafikkortet er til at køre spil og
om det under de ting som spilproducenterne putter ind i deres grafikmotore.
Dvs at man kan få en god fornemmelse af om ens kort
kan køre diverse spil inden man køber dem og evt. finder ud af at det kunne
man ikke .
ydermere giver det også et rimelig tjek af driveren man har valgt yder som
det skal til ens grafikort.
Det vil jo være det samme som at sige at når man køber en ny bil til 200,000
kr som skal kunne køre 200km/t, og at den så kun kan køre 110 km/t,fordi der
er et eller andet galt, og sige det er lige meget (man må jo ikke køre
stærkere) --- hvem finder sig idet?

Fra : Joe Sandøe

Dato : 01-02-03 15:28

> [...]
??
> Med mit gamle GF3Ti200 fik jeg 7087point.

Hej Niels
Nå efter at have læst alle de andre svar, der mener at sammenligning i
3D-mark er irrelevant, kan du da lige få min score

Jeg får lidt over 12.200 med et GeForce 4 4200 GPU- 295 MHz, mem - 590 MHz.
Uden at overclokke kortet ligger jeg ca. på 11.200.

Dette får jeg på min computer med følgene specifikationer: Intel 1600@2400
og 524 Mb der køre 150 på bussen.
I forhold til hvad du fik ud af dit GF3, syntes jeg ikke din score er
imponerende.
VH Joe

Fra : Joe Sandøe

Dato : 01-02-03 15:30

> Dette får jeg på min computer med følgene specifikationer: Intel 1600@2400
> og 524 Mb der køre 150 på bussen.
*LOL* ups jeg mener vist 512 Mb ram

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 02-02-03 13:22

OK- jeg får over 10'562 point hvis jeg min skærm køre i 60Hz og jeg får
10'494point når min skærm køre 100Hz.
Man skal huske på at jo højere ens Hz er jo mere ramdac skal der til og jo
mere af grafikkortes ram bliver brugt til dette så ydelsen reduceres ! - det
skal man lige huske på !!.
Det kan godt være at det ikke lyder imponerede med ca.10500point og ver mit
GF3Ti200 ca 7000point, men i bla. game 4 får jeg 65.4FPS mod før 30.4FPS.
Og sidst skal man huske at 3Dmark kun basere sin score de syntetiske
"spil-benchmarks" i programmet det fra test 1-4 !!!.

Joe: Og sidst - så har jeg ikke OC CPU/GFX eller forhøjet FSB så jeg kan
score mere !!
Hvis din kørte med standard instillingerne ville din score nok ikke være
hvad den er nu !!
-Niels-

Fra : Joe Sandøe

Dato : 02-02-03 23:22

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> [...]
> score mere !!
> Hvis din kørte med standard instillingerne ville din score nok ikke være
Hej Niels
Min AGP-bushastighed der den samme, da jeg kan låse den på boardet. Men det
er da helt sikkert at det gør en forskel, som jeg burde kunne huske da jeg
har kørt testen uden nogen form for overclokning. Men som du selv (og andre)
skriver er 3D-mark ikke det mest afgørende program der kan vise et
grafikkorts styrker: Men det er et program der kan give nogle hints om
grafikkortets potientiale, og så sætter det nogle tal på der er til at
forholde sig til, til en hvis grad

Hvor er det nais, at der står "Re" du fra din kommentar he he
VH Joe