Kontooprettelse / efterkrav / priser
Fra : michael

Dato : 31-01-03 22:44

Hej
Vi er to der er ved at starte en mindre virksomhed hvor vi har brug for at
sende varerne til kunderne. En af betalingsmåderne er via efterkrav.
Jeg har læst at der skal oprettes en konto hos BGbank for at pengene kan
indsættes?

Ved I hvormeget det koster at få oprettet en sådan konto, og hvad de årlige
administrationsomkostninger ca. vil blive.

Kan man evt. få overført pengene til en konto i et andet pengeinstitut?

Håber der er en der kan svare hurtigt.

Tak
Michael

Fra : Carsten

Dato : 01-02-03 00:19

"michael" <michael@kvistholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> administrationsomkostninger ca. vil blive.
>
> Kan man evt. få overført pengene til en konto i et andet pengeinstitut?

Prøv at snakke med dem i BG-Bank!

Men kontoen er gratis, det er en alm. giro konto.
Så skal i bare have fortrykt nogen efterkravs blanketter, de koster.
Men alt det kan de svare på nede i BG Bank.

Man behøver ikke at oprette en konto for at sende pr. efterkrav, men det gør
det noget nemmer.

--
Mvh.

Carsten Howard
BootChip & Kode Fri DVD - www.chiptech.dk
Bliv selvstændig - www.chiptech.dk/wgi

Fra : Halina

Dato : 01-02-03 20:41

> [...]
> Men alt det kan de svare på nede i BG Bank.
>
> Man behøver ikke at oprette en konto for at sende pr. efterkrav, men det gør

Hvis I sender pr. efterkrav uden at have købt efterkravs blanketter,
er det dyrere. Og mere besværligt, fordi I så skal på posthuset og
hente pengene. Og der går længere tid fra pengene er indbetalt til I
modtager dem.

Hvis I som regel sender pr. efterkrav er det givetvis en god ide med
fortrykte blanketter.

Hos os er brug af efterkrav yderst sjældent (vores kunder benytter
primært betalingskort), så for os kan det ikke betale sig at købe
blanketter...

Venligst

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Carsten

Dato : 01-02-03 22:11

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det dyrere. Og mere besværligt, fordi I så skal på posthuset og
> hente pengene. Og der går længere tid fra pengene er indbetalt til I

Ja det er nemmest hvis de får lavet en konto/fragt aftale med post Danmark.
Men der går længre tid med at få pengne når de skal gå ind på deres giro
konto, typisk 3 dag, fra kunden har modtaget og betalt.
Så går det faktis hurtiger med den anden måde, hvor man modtager en
postkvitering med posten, dagen efter kunden har betalt for pakken, som man
så kan gå ned og hæve på posthuset samme dag.

Carsten

Fra : Amager Demo

Dato : 02-02-03 21:54

"Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> så kan gå ned og hæve på posthuset samme dag.

Til gengæld skal kunden så betale 25 kr; imod 8 kr.

Forøvrigt kostede 250 blanketter 277 kr + moms for et år tilbage incl
plastposekuverter.
Mvh
Niels Christoffersen

--

---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---
http://www.amardemo.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-02-03 21:27

On Fri, 31 Jan 2003 22:43:59 +0100, "michael"
<michael@kvistholm.dk> wrote:

> [...]
>Ved I hvormeget det koster at få oprettet en sådan konto, og hvad de årlige
>administrationsomkostninger ca. vil blive.

Jeg husker ikke hvor meget det koster, men jeg undersøgte
det for et godt stykke tid siden, og det var rimeligt
pebret.

Det forholder sig således, at hvis man skal have fortrykte
opkrævningskort så skal man oprettes i Postens
Erhvervspakker. Til gengæld er selv opkrævningsgebyret meget
billigere end hvis man laver almindelig opkrævning og en
opkrævning kan gå op til 10.000 kr.
Til dette _skal_ der oprettes en girokonto hvsi man ikke har
en i forvejen.

Ved almindelig opkrævning er gebyret væsentligt højere og
max.beløbet er 5.000 kr.
Her skal ikke oprettes en girokonto da der teknisk er tale
om postanivisninger. Disse kan indsættes på bankkontoen i de
fleste banker.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-02-03 22:38

Knud Berggreen wrote:

> Det forholder sig således, at hvis man skal have fortrykte
> opkrævningskort så skal man oprettes i Postens
> Erhvervspakker.

Da Post Danmark ændrede deres Erhvervspakkeordning, så den blev helt urentabel
for små kunder spurgte jeg, om jeg stadig kunne benytte mine gamle
efterkravsopkrævninger.
Jeg fik at vide, at jeg godt kunne bruge de gamle blanketter, hvis jeg
fjernede stregkoden og brugte dem sammen med en almindelig pakke-ettiket.
Om man i dag kan få trykt efterkravsblanketter uden at have en
Erhvervspakkeordning ved jeg ikke, da jeg praktisk taget aldrig sender noget pr.
efterkrav mere.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/