Halsmanchet
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 31-01-03 22:11

Hejsa..

Jeg har nu fået flået min gamle flækkede og iøvrigt alt for slappe
halsmanchet af, imorgen skal jeg så ud og købe en ny. Men hvor kan jeg købe
en af en ordentlig kvalitet. Min standard Ndiver manchet blev alt for slap
efter kun 100 dyk. Det skal gerne være en butik i københavn..

Fra : Kaz

Dato : 01-02-03 00:12

Hej Jonas

Har selv skifte halsmanchet på min trilaminat dragt for nylig. Jeg købte
en O'Three (neopren) hos http://www.jj-technique.com/ for lidt under 300
spir (mener jeg), special bestilt og syet efter mål i GB med meget kort
leveringstid, og den dur bare. Godt jeg slap væk fra latex-kulde-manchetten!
Udelukkende gode erfaringer, kan "varmt" anbefales!

Mvh.

Kasper

Fra : jhyden

Dato : 04-02-03 22:35

"Kaz" skrev d. 01-02-03 00:12 dette indlæg :
> [...]
meddelelse

> købe

> Jeg har oplevet at latexmanchetten på min NDiver-dragt lukker vand
ind, specielt når man ser opad. Den er ellers stram nok. Hvad kan jeg
gøre? Selv små mængder vand er jo ubehageligt. Det er bedre med en tør
våddragt end en våd tørdragt

JHyden.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-02-03 22:45

"jhyden" <jhyden.news@kandu.dk> writes:

> [...]
> ind, specielt når man ser opad. Den er ellers stram nok. Hvad kan jeg
> gøre? Selv små mængder vand er jo ubehageligt. Det er bedre med en tør

Jeg har gjort mig den vane at lave en "fold" på min manchet i halsen
dvs. at de yderste 5-10 mm bliver foldet så kanten af manchetten
danner et omvendt "U".

/^\
| |
udvendig | | Hals
| |

^

Manchet

Det gør så at når du kigger op, så vil luften der automatisk
"skvulper" op i halsen give et lille tryk på manchetten så den låser
mod halsen (ikke noget stort tryk der er ubehageligt, men nok til at
den stadig er vandtæt). Er vist det man som regel gør med
neoprenmanchetter (?)

Jeg har ikke som sådan haft problemer med at den er utæt når man
kiggede op, men havde følelsen at der forsvandt luft den vej op (og
dermed op i hætten). Men den fornemmelse er forsvundet efter at jeg
bukker manchetten.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : jhyden

Dato : 04-02-03 23:21

"Thomas Rasmussen" skrev d. 04-02-03 22:45 dette indlæg :

> Jeg har gjort mig den vane at lave en "fold" på min manchet i halsen
> dvs. at de yderste 5-10 mm bliver foldet så kanten af manchetten
> danner et omvendt "U".

Jamen, det gør jeg også - med samme resultat. Ved nærmere eftertanke -
måske bukker jeg for stor en del af manchetten. I hvert fald mere end
5-10 mm!

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 05-02-03 00:05

"jhyden" <jhyden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind, specielt når man ser opad. Den er ellers stram nok. Hvad kan jeg
> gøre? Selv små mængder vand er jo ubehageligt. Det er bedre med en tør

True.. jeg har oplevet præcis det samme problem med min manchet.. hvis jeg
kegler lidt rundt får jeg vand ind. Nu har jeg så været så "heldig" at have
flækket manchetten at den skulle skiftes, og jeg har så valgt en som virker
til at have en lidt bedre pasform.. men ellers ville jeg også følge det råd
som en længere nede i tråden gav. Prøv at folde manchetten så trykket fra
vandet hjælper med at trykke manchetten fast mod halsen i stedet for at
presse luften ud, det skal dog siges at jeg ikke har prøvet det endnu.

Fra : RasMussen

Dato : 02-02-03 13:56

Prøv at kigge på denne side, jeg ved ikke hvordan kvaliteten er men det er
billigt.
http://www.gummifabrikken.dk/default.asp