Hi-res honda-billeder...
Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-03 14:20

Hej
I min jagt efter svømmerhøjden på min mtx125r fandt jeg lige nogle temmeligt
højopløste honda-billeder og tænkte at nogen måske ville finde det
interessant. Here it is:
<http://www.hondaitalia.com/moto/uff_stampa/fotostampa/foto_strada.html>

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Jens Didriksen

Dato : 31-01-03 16:19

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> I min jagt efter svømmerhøjden på min mtx125r fandt jeg lige nogle
> temmeligt højopløste honda-billeder og tænkte at nogen måske ville

Hold da kæft - for en gang skyld lyver ordet "højopløste" ikke... Blop!

Godt man har en 1000 k/b forbindelse...

Didrik

Fra : BoS

Dato : 31-01-03 16:57

> <http://www.hondaitalia.com/moto/uff_stampa/fotostampa/foto_strada.html>

Æv. Det er sgu lang tid siden, min VTR har set så velpudset ud... :-/

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 31-01-03 19:18

Skal jeg kigge i min Haynes?

FOC
Ejer af Mtx 125 gennem 12 lykkelige år. Ikke mindst pga. 4 børn

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 31-01-03 20:42

Svømmerhøjden er 19 mm i øvrigt

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 22:38

Freddy O. Christensen <foc@tdcadsl.dk> skrev i en
> Svømmerhøjden er 19 mm i øvrigt

Og er det målt hen over svømmerne med karbunaden vendt på hovedet, eller
"dynamisk" måling af bensin-højden i svømmerhuset v.h.a. en klar
bensinslange forbundet til bundhanen??

--
Armand.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 01-02-03 00:12

Armand wrote:
> [...]
>
> Og er det målt hen over svømmerne med karbunaden vendt på hovedet,
> eller "dynamisk" måling af bensin-højden i svømmerhuset v.h.a. en klar

Nu tænkte jeg jo bare at det var nok med karburatoren på hovedet og målt fra
svømmehus kant til bund af svømmerne. Men forklaringen i Haynes er mig
mildest talt kryptisk.
Så her får i teksten efter at man har hevet svømmerhuset af:

Hold the Carburettor body so that the venturi is now vertical with the
airfilter sided upwards and the floats hanging from their pivot pin.
Carefully tilt the carburettorto an angel of about 60-70 deg. from the
vertical so that the tang of the float pivot is resting firmly on the float
needle and float valve is therefore closed, but also so that the
springloaded pin set in the float needle itself is not compressed. Measure
the distance between the gasket face and the bottom of one float, in line
with the main jet, with an accurate ruler or a vernier caliper; the distance
should be 19mm.

Jeg turde ikke forsøge at oversætte det. Men det virker som en lidt
omstændelig forklaring.

Fra : Armand

Dato : 01-02-03 00:21

> [...]
af:................

> Jeg turde ikke forsøge at oversætte det. Men det virker som en lidt

Det korte af det lange:
Målet skal tages uden at svømmerne ligger for tungt på nålene (der jo
indeholder en fjeder), så derfor skal man først holde karbunaden lodret
og efterfølgende tilte den akkurat så meget at nålen belastes/lukkes -
og dér tage målet!

Kunne du ikke til hjælp/selvhjælp generere en udvendig måling (á. den
med bensinslangen på bund-udløbet)??

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-02-03 15:49

Freddy O. Christensen wrote:

> Skal jeg kigge i min Haynes?
>
> FOC
> Ejer af Mtx 125 gennem 12 lykkelige år. Ikke mindst pga. 4 børn

Det hjælper desværre ikke, for min mtx'er er den ny model som bl.a. har en
Dell'Orto karb. istedet for en keihin :-/
Derudover har jeg også selv en Haynes til den gamle mtx-model.
Men tak for servicen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506