speasy
Fra : KatjaStrofen

Dato : 31-01-03 13:19

Ja, her havde jeg håbet, der kom et revolutionerende nyt slankemiddel, men
damn der blev jeg skuffet!

Det er jo bare endnu et pulver! - der findes jo snart et vælg af pulvere på
markedet, og ja, de virker jo! - så hvorfor lave flere ?

Katja
- som lige skulle ud med lidt harme!

Og til Mikkel! - så kan du se, hvad skidtet indeholder på www.speasy.dk :)

Fra : Ninett Green

Dato : 31-01-03 21:15

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Det er jo bare endnu et pulver! - der findes jo snart et vælg af pulvere

> markedet, og ja, de virker jo! - så hvorfor lave flere ?
>
> Katja
> - som lige skulle ud med lidt harme!

Så får vi da endnu et bevis på, at der kun er en måde at komme af med det
overflødige sul på: at indtage mindre end man bruger. Det største problem
med pulverkure er bare at de netop er KURE! Så snart vi dropper pulveret
ryger vægten op igen, fordi der ikke er blevet ændret nogen vaner undervejs,
måske endda tværtimod, fordi man så længe har følt afsavn, at der virkelig
skal tages revance, når idealvægten er nået.

Jeg vil vove den påstand, at det er endnu farligere for systemet at lave de
der "elevator-vægte", end at holde sig i balance på en evt. overvægt.

Men selvfølgelig er der tusindvis af desperate overrunde mennesker, der hver
gang tror, at NU er miraklet opdaget. Det er så synd, men man kan jo
desværre kun lære af egne erfaringer.

Kærligst

Ninett Green
NLP Psykoterapeut® & tilknyttet Weight Watchers

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-03 09:32

[Ninett Green | Fri, 31 Jan 2003 21:14:30 +0100]

>Så får vi da endnu et bevis på, at der kun er en måde at komme af med det
>overflødige sul på: at indtage mindre end man bruger.

Næh, ikke bare sådan - den eneste måde er at tvinge din forbrænding til
at tage af de opbyggede depoter; og det kan ske enten ved en ihærdig
reducering af kalorier, eller (for lowcarb) en ihærdig reducering af
letomsættelige kulhydrater.

>Det største problem med pulverkure er bare at de netop er KURE! Så snart vi dropper pulveret
>ryger vægten op igen, fordi der ikke er blevet ændret nogen vaner undervejs,

Precist!!! Og det virker også som om det er det der er hele planen bag
hans "kur" - der KUN lægger op til en kortvarig kostomlægning...

>Jeg vil vove den påstand, at det er endnu farligere for systemet at lave de
>der "elevator-vægte", end at holde sig i balance på en evt. overvægt.

Helt enig!

>Men selvfølgelig er der tusindvis af desperate overrunde mennesker, der hver
>gang tror, at NU er miraklet opdaget. Det er så synd, men man kan jo
>desværre kun lære af egne erfaringer.

Ja! Det er lidt "sært"... der har tidligere været tanker oppe om at
forbyde disse pulverkurer, da de ikke reelt løste noget problem på
længere sigt, og istedet skabte en slags "psykisk afhængighed".

Gad vide hvorfor disse tanker gik i stå? (ved ernæringsrådet?)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-03 20:46

[KatjaStrofen | Fri, 31 Jan 2003 13:18:56 +0100]

>Det er jo bare endnu et pulver! - der findes jo snart et vælg af pulvere på
>markedet, og ja, de virker jo! - så hvorfor lave flere ?

Tak for linket.

Men helt ærligt, hvad er det for noget fis (undskyld ikke dig, men Arne
Astrup). Det er soyaprotein, frugtsukker, stivelse, fedtstof, fibrer,
vitaminer, mineraler og smagsstoffer.

Det slags produkter findes, som du siger, i tusindtal - jeg synes næsten
dette her er værre; der er MERE sukker i end der er proteiner!

Hvis man vil prøve en billigere version & bedre version, tager man et
glas appelsinjuice, rører en skefuld soyaprotein i og tager et nip af en
vitaminpille til.

>- som lige skulle ud med lidt harme!

Ditto!

Fra : KatjaStrofen

Dato : 31-01-03 23:40

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Hvis man vil prøve en billigere version & bedre version, tager man et
> glas appelsinjuice, rører en skefuld soyaprotein i og tager et nip af en
> vitaminpille til.

Aha.. se det lyder jo meget godt.

hvad koster sådan noget soyaprotein ?

katja

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-03 09:25

[KatjaStrofen | Fri, 31 Jan 2003 23:39:50 +0100]

>Aha.. se det lyder jo meget godt.
>hvad koster sådan noget soyaprotein ?

Det billigeste (af en god ikke-genmodificeret version) kan købes (eller
bestilles hjem) fra de fleste Matas og helsekostbutikker.

Det er fra Natur-Drogeriet, hedder Body Kraft Porteinpulver og koster
typisk 42 kroner for 500 gram.

Du skal tilsætte 15 gram af dette, for at få mængden der svarer til et
"Speasy" pulver - dvs. der er til 33 glas.

Fra : Zoolook

Dato : 01-02-03 01:37

Det er da klart der er mere sukker i, han påstår jo at sukker ikke feder. Så
det næste er vel at der kan skylles after med en bajer, det påstår han jo
også ikke feder.
Best regards
Peter Philipsen
zoolook@post3.tele.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-02-03 09:27

[Zoolook | Sat, 1 Feb 2003 01:37:02 +0100]

>Det er da klart der er mere sukker i, han påstår jo at sukker ikke feder. Så
>det næste er vel at der kan skylles after med en bajer, det påstår han jo
>også ikke feder.

Hehe, ja...

Selve det med hans udtalelse om at "sukker ikke feder" har han jo
trukket lidt tilbage på de sdiste 1-2 år; men hans eget firmat har vist
stadig troen?

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-03 17:09

Rene' Hjorth wrote:

> [...]
>
> Selve det med hans udtalelse om at "sukker ikke feder" har han jo
> trukket lidt tilbage på de sdiste 1-2 år; men hans eget firmat har vist

I princippet har han jo også ret. Sukker i sig selv feder ikke. Det gør
fedt for så vidt heller ikke.

Det er mængden af de kalorier man får af sukkeret som afgør om /sukker
feder eller ej/.

Og sammen med anden kost, så bliver det rigtig sjov
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 03-02-03 17:47

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> I princippet har han jo også ret. Sukker i sig selv feder ikke. Det gør
> fedt for så vidt heller ikke.
>
> Det er mængden af de kalorier man får af sukkeret som afgør om /sukker
> feder eller ej/.

Jeps det er kalorierne det kommer an på..! - det er dem der tæller!
Så selv grønsager feder :)
Derfor jeg holder mig langt væk fra dem :)

katja

Fra : KatjaStrofen

Dato : 07-02-03 14:01

Hørte forresten her til morges i morgentv - at grundet alt den hetz mod
Astrup - har han valgt at donere alt overskudet fra speasy til
julemærkehjemmene

Det synes jeg er SEJT :)

Katja
Som nu ikke synes det længere burde være svært at vælge hvilken
pulvervariant man skal købe, hvis man vil benytte sig af sådanne "kure"

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-03 14:09

KatjaStrofen wrote:

> Hørte forresten her til morges i morgentv - at grundet alt den hetz mod
> Astrup - har han valgt at donere alt overskudet fra speasy til
> julemærkehjemmene
>
> Det synes jeg er SEJT :)

Jeg syntes mere, at det lugter af "krybe til korset og be om godt vejr
til sommer".

Det ville være sejt, hvis han fra starten ville donere overskuddet til
julemærkehjemmene.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-03 20:59

[KatjaStrofen | Fri, 31 Jan 2003 13:18:56 +0100]

>Det er jo bare endnu et pulver! - der findes jo snart et vælg af pulvere på
>markedet, og ja, de virker jo! - så hvorfor lave flere ?

Ja, og har du prøvet at regne på det? De anbefaler 6 pulvere om dagen,
12 pulverer koster kr. 129,- ... det er sgu' ca. 2.000,- om måneden!

Uha, jeg er glad for at jeg valgte Atkins, at min kæreste også valgte
Atkins, at min søster valgte DDV og et par venner valgte motion...