cykelcomputer på usd.forgaffel?
Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 10:54

jeg håber ikke jeg har spurgt om det her før!
men er der nogen der har en ide om hvordan man
montere føleren, på en up-side-down forgaffel?
skærmen er i vejen, og det yderste gaffel-rør går kun
lige lidt længere end yderkanten på fælgen.

bo-gsxR

Fra : Mads Lund

Dato : 31-01-03 11:12

Det er da ikke så svært. Du monterer magneten med en stirps på det bagerste
tandhjul. Føleren monteres med dobbeltklæbende tape (badeværelses skumtape
er rigtigt godt) under bagsvingeren, ledningen føres langs under eller
indersiden af svingeren (der er gareanteret en nylon beskytter den kan føres
inden under). ledningen er nok ikke lang nok, men så snitter du bare den
oprindelige ledning og lodder noget tilfældigt ledning i.

Og vupti så kan du se hvor hurtigt du kan køre på baghjul

Mads Lund
Ninaj9RT med kalibrerbar ZX6R speedometer, så cykelcomputeren bliver
droppet.

Fra : Moller

Dato : 31-01-03 12:29

> Og vupti så kan du se hvor hurtigt du kan køre på baghjul

Og derved blamere dig med hvor hurtigt dit baghjul køre, når man laver
koger :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som standard måler hastigheden på baghjulet :)
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 12:33

Moller wrote:
> MZ ETZ 251 CDi ... som standard måler hastigheden på baghjulet :)

Men som hverken kan køre på baghjul eller trække koger? ))

// Hans, RD350, som forhåbentlig snart bliver forårs-klar.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Moller

Dato : 31-01-03 12:54

> Men som hverken kan køre på baghjul eller trække koger? ))

Det er da det værste gang pis at fyre af....... at køre på baghjul, er
ren og skær teknik, deriblandt er MZ en af de lettest maskiner at få til at
løfte forhjulet... og dette er ren og skær erfaring, som er praktiseret
flere gange, både friviligt, og ufrivilig forhjulsløft... men din udtalelse
passer meget godt med den tidligere hvor der blev sagt, "jo flere heste, jo
bedre kan man klare sving"

Om den kan trække koger... ja, der er problemet at de forhjul jeg har på
skrider i stedet for at holde fast, men den har skam kræfter til kogeren
alligevel, siden den kan rykke forhjulet frem selv om der er blokeret... men
bare rolig, der kommer helt nye dæk til den i år, så kan vi vise at den også
trækker koger.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som både kan trække koger, baghjulskørsel, samt
stoppies... bare føren af den er syg nok.
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-01-03 13:01

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> [...]
>
> Det er da det værste gang pis at fyre af....... at køre på baghjul,
> er ren og skær teknik, deriblandt er MZ en af de lettest maskiner at

Ja det er ikke så svært. Per solgte engang en MZ i indkørslen, mens
Mads lå og kørte på baghjul på min MZ. Det var temmelig sikkert
demonstrationen der overbeviste køber

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 13:08

Moller wrote:
> Det er da det værste gang pis at fyre af....... at køre på baghjul, er

Ja undskyld undskyld :) naturligvis kan den da køre på baghjul, jeg
driller bare.. (og ikke af nogen speciel årsag heller)

> passer meget godt med den tidligere hvor der blev sagt, "jo flere heste, jo
> bedre kan man klare sving"

Årk ja, bare se den dér Dodge Stridsøkse, den er sikkert herregod i
> [...]

> bare rolig, der kommer helt nye dæk til den i år, så kan vi vise at den også

Har jeg nu ikke speciel trang til at se :) jeg er ikke så meget til
den slags pjat.. (måske fordi RD'en ville dø af det, og jeg har ikke
råd til dæk

// Hans, der ikke har kørt på baghjul på RD'en overhoved endnu, eller
trukket en koger.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:28

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b1dgtg$prj$1@sunsite.dk...
> [...]
> montere føleren, på en up-side-down forgaffel?
> skærmen er i vejen, og det yderste gaffel-rør går kun
> lige lidt længere end yderkanten på fælgen.

Det har tidligere været nævnt at pick-up'en kan have svært ved at fange
signalet ved højere hastigheder, hvis magneten sidder på fælgkanten (=
rotations-hastighed noget nær faktisk hastighed!)!
Monter istedet magneten på skivenavet hvor periferi-hastigheden er
betragtelig lavere!
Déromkring er der tillige god mulighed for montage af pick-up'en!

--
Armand.