Placering af <li> i.f.t. tekst
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-01-03 10:24

....eller omvendt.

Jeg har en punktopstilling med giffer istedet for de ordinære punktegn. Det
er i sig selv ikke noget problem, men der sker det at midten af giffen er
placeret ud for toppen af teksten, hvor den jo (efter min mening) bør være
placeret ud for midten (lodret) af teksten.

Hvad gør jeg for at rette enten punkttegnet eller teksten ind?

Mvh
Kasper K

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-03 11:13

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg har en punktopstilling med giffer istedet for de ordinære
> punktegn.

Jeg går ud fra at gifferne er sat vha. css på <li>.

Et gæt - prøv med vertical-align.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel (MZH)

Dato : 31-01-03 12:03

>Et gæt - prøv med vertical-align.

Eller sæt 5 pixel gennemsigtig farve ind i toppen af din gif.

Mikkel

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-01-03 12:12

> Eller sæt 5 pixel gennemsigtig farve ind i toppen af din gif.

Det gør jeg allerede, men det gør nu ingen forskel. Jeg tror i virkeligheden
det er teksten der skal hæves uden at selve giffen bliver det.

Mvh
Kasper K

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-01-03 15:09

> Jeg går ud fra at gifferne er sat vha. css på <li>.

Det kan du også roligt gøre

> Et gæt - prøv med vertical-align.

Har jeg forsøgt, men der sker ikke noget. Jeg tror det må være teksten der
skal rykkes lidt opad. Men hvordan...ja jeg ved det ikke

Mvh
Kasper K

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-02-03 14:04

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk>

> Har jeg forsøgt, men der sker ikke noget. Jeg tror det må være teksten der
> skal rykkes lidt opad. Men hvordan...ja jeg ved det ikke

Er din gif, som jeg forudsætter er indsat på listen ved hjælp af css, højere
ned 10 px? Er den det, skal det gå galt.

ul{
list-style:url(din.gif)
}

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-03 22:56

Kasper Katzmann skrev:

> Har jeg forsøgt, men der sker ikke noget. Jeg tror det må være
> teksten der skal rykkes lidt opad. Men hvordan...ja jeg ved
> det ikke

Har du prøvet at justere padding og margin?
--
Jens Gyldenkærne Clausen