Nødopkald via én knap
Fra : Peter

Dato : 30-01-03 23:56

Jeg har et familie medlem som er begyndt at falde og kan ikke selv rejse sig
op igen. Derfor vil jeg hører om nogle af jer kender til et produkt som han
kan have på sig, så hvis han faldt kunne han trykke på en knap som så på en
eller anden måde giver signal til en anden person så der kunne komme
assistance.

Det er ikke muligt at få noget hjælp fra kommunen, derfor denne
forespørgsel.

Personen der skal have "dimsen" er ældre og skal derfor være MEGET simpel ->
én knap

Håber der er bogle der har et godt forslag...

/Peter

Fra : Lars Jensen

Dato : 31-01-03 00:33

On Thu, 30 Jan 2003 23:55:36 +0100, "Peter"
<kam3190nospam@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kan have på sig, så hvis han faldt kunne han trykke på en knap som så på en
>eller anden måde giver signal til en anden person så der kunne komme

Ascom.dk har en tryghedsalarm kaldet REX, som ser ud til at opfylde
dine behov - prisen kender jeg dog ikke.

http://phaidra.ascom.com/digitalasset-DLFiles/543/file196113_0_/DLFileName/ok_Tryghedsalarm_REX.pdf.

Lars

Fra : WE

Dato : 31-01-03 21:52

Jeg tror, kommunens socialforvaltning kan hjælpe. Nødkaldeanlægget hed i
gamle dage Bebefon (via ktas), men det har sikkert skiftet navn nu.

Hvis kommunen skønner, det er rimeligt, tror jeg endda, det er gratis.

v.h.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 31-01-03 22:24

læs lige øvreste indlæg ..............!!!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-01-03 23:25

Hej

"Peter" <kam3190nospam@vip.cybercity.dk> wrote:

>Personen der skal have "dimsen" er ældre og skal derfor være MEGET simpel ->
>én knap

Et par muligheder: på en alm. fastnettelefon kan man via
telefonselskabet få en funktion med opkald til "fast nummer" Dvs. at
vedkommende skal ikke skal trykke på noget, men blot løfte rører af,
hvorefter telefonen automatisk efter få sekunder ringer op til et forud
defineret nummer.

Men, du skriver at vedkommende går og faldet (kender problemet) og dvs.
at vedk. ikke er ved sin fastnet tlf. En anden mulighed kunne derfor
være en mobiltelefon, de fleste, om ikke alle, mobiltelefoner kan
programmeres til at ringe op ved blot at holde een af nummertasterne
nede, - Så altså programmer f.eks. tasten 1 til at ringe til dig (?) og
sig til vedkommende om blot at holde tasten 1 nede et øjeblik, så ringes
der automatisk op.

--
M.v.h. Ole®

Fra : John

Dato : 01-02-03 22:49

Spørgsmålet er hvor meget det må koste - her er en løsning til under kr.
1500,- og så kan der endda sættes røgalarm og indbrudsalarm etc. på. Vi
bruger dem til kontrol at servere og kølerum etc. (dog efter selv at
modificere dem)

http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Disp
layProductInformation-Start;sid=fzNf2HZuLPhfFkhSQMafcLBAOl4-S0_sAYE=?Product
ID=E92sHgt2M_MAAADtZ%2ewtI_La&CatalogCategoryID=O1SsHgt2T9UAAADtvFyqo0NN

Vælg ekstraudstyret der hedder " Omsorgsalarm " en lille bold til at gå med
om halsen, ved et tryk ringer den op til forudbestemte numre.

Produktet er genialt til alt andet også.....

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : John

Dato : 01-02-03 22:57

Sorry - linket bliver brudt.... Kopier det hele og sæt ind, så lykkes det

--
Med venlige hilsener

John B. Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-02-03 23:03

http://metamark.net/ er din ven, dit link kan forkortes til

http://xrl.us/bm2 som er 7% af den originale længde

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : John

Dato : 02-02-03 23:55

Hejsa Peter,

Jeg har haft en tekniker til at lave en dims der måler på nogle af benene på
com-porten i PC, den giver så et signal senderen (til telefonen) der så
ringer op til den der har ansvaret for netop denne server - hvis han ikke
svarer, har jeg programmeret telefonen til at køre cyklusen videre til os
andre i IT afdelingen

I princippet kan du sætte den til at monitorere hvad som helst - kun
fantasien sætter grænsen. En virkelig billig løsning til ellers fancy
opgaver. Den har endda en indbygget funktion så den selv ringer op hvis
strømmen til den er væk i mere end 4 minutter

Med venlig hilsen
John B. Jensen