Gode råd + Hvad må jeg/ikke ??
Fra : JR

Dato : 30-01-03 22:58

Hejsa i søde mennesker

Fedtet er så småt begyndt, at overtage mit humør, så nu skal der ske noget.
Derfor vil jeg høre om i har nogle rigtig gode råd.
Jeg er Mand, vejer pt. 90 kg og er 187 cm. høj .... så jeg skal ca. tabe mig
8 kg.
Fedtet sætter sig udelukkende i hovedet, på mave/side ... den såkaldte
"badering". Mine ben, arme, baller er fuldstændig fedtfri.
Jeg er ikke den tålmodige type, og jeg elsker mad og slik , men mine
kostvaner skal helt sikkert laves om (selvom jeg får
abstinenser, når jeg ikke får sukker).
Jeg er begyndt, at træne men skal helt sikkert supplere med noget andet.

-Er der nogle "mirakel" kure, der virker?
-Nogle gode træningsøvelser?
-Hvad må jeg spise?
-Hvad skal jeg holde mig fra?
-Nogle, der har et link til nogle gode fedtfattige opskrifter?

Håber i kan hjælpe med en masse rigtig gode råd

mvh
JR

Fra : Therese

Dato : 30-01-03 23:18

Hej JR

Der er kun én ting vi kan blive enige om herinde og det er, at der ingen
mirakelkur findes.

Jeg startede efter at have været herinde i et par måneder på DDV (De Danske
Vægtvogtere). Jeg har været der i 3 uger og har tabt 4,8 kg uden de store
problemer. Konceptet er en kostomlægning der går på masser af kød og
grønsager og ingen ris, kartofler og pasta eller sukker. Man mødes en gang
om ugen til kontrolvejning og motivation. Alt mad skal vejes på dette
koncept, men det vænnede jeg mig hurtigt til.
Læs mere her: http://www.weightconsultants.com/da/.

Et andet koncept er Vægtvogterne WeightWatchers. Principperne er lidt
anderledes end DDV. Der er ikke så meget man ikke må og ikke så meget
kontrol, så det er hvad man er mest til.
Læs mere her: http://www.weightwatchers.dk/WWI_Controller.aspx?Page=332&S=7

Der er mange andre metoder, og dem er der sikkert andre brugere der med
glæde fortæller om, hvis de ikke har kommercielle interesser gennem en
fætter eller bedstemor eller sådan noget ;oD

Jeg håber du kan finde den metode der passer bedst i dit liv.

--
Mange hilsner
Therese (der ingen kommerciel interesse har i noget som helst)

Fra : JR

Dato : 30-01-03 23:39

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej JR
>
> Der er kun én ting vi kan blive enige om herinde og det er, at der ingen
> mirakelkur findes.

ØV !!!!

> [...]
> om ugen til kontrolvejning og motivation. Alt mad skal vejes på dette
> koncept, men det vænnede jeg mig hurtigt til.

Lyder spændende, men jeg vil gerne undgå "møder".
Er det muligt bare at få et kostprogram ??

> [...]
> anderledes end DDV. Der er ikke så meget man ikke må og ikke så meget
> kontrol, så det er hvad man er mest til.

Den kender jeg en, der er på ... Den ville jeg ikke bryde mig om. Man må jo
ingenting

> Der er mange andre metoder, og dem er der sikkert andre brugere der med
> glæde fortæller om, hvis de ikke har kommercielle interesser gennem en
> fætter eller bedstemor eller sådan noget ;oD

Det er jo lige det !

> Jeg håber du kan finde den metode der passer bedst i dit liv.

Håber jeg også ... Jeg har hørt om "bulimi", hvor køber man det henne, og
virker det? (spøg til side)

Tak for svaret Therese

Mvh
JR

Fra : Therese

Dato : 31-01-03 00:12

"JR" skrev
> [...]
> Er det muligt bare at få et kostprogram ??

> Den kender jeg en, der er på ... Den ville jeg ikke bryde mig om. Man må

Ja, hvis du synes man ikke må noget med WW, så er DDV i hvert fald ikke
noget for dig. I forhold til WW må vi slet ingen ting Man kan godt melde
sig ind til 200 kr for at få kostprogrammet og så lade være med at gå til
møderne, men så er idéen lidt røget.

Vi må vist hellere finde på noget andet til dig

Rene Hjorth snakker om noget der hedder lowcarb. Jeg kender det ikke, men du
kan læse om det her: www.lowcarb.dk. Du kan også læse om det i tråden "De
fede kure"

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-03 12:09

[Therese | Fri, 31 Jan 2003 00:11:58 +0100]

>Rene Hjorth snakker om noget der hedder lowcarb. Jeg kender det ikke, men du
>kan læse om det her: www.lowcarb.dk. Du kan også læse om det i tråden "De
>fede kure"

Nemlig - og selvom det er sødt af dig at henvise til "butikken", giver
det mere mening at henvise til min egne sider
www.rene.hjorth.com/slank.html

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Zed

Dato : 31-01-03 12:59

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> Nemlig - og selvom det er sødt af dig at henvise til "butikken", giver
> det mere mening at henvise til min egne sider
> www.rene.hjorth.com/slank.html

måske virker http://www.rene.hjorth.com/slank.htm bedre? :)

Mvh.
-Zed

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 31-01-03 09:14

"JR" <None@123.dk> wrote in message

> Den kender jeg en, der er på ... Den ville jeg ikke bryde mig om. Man må
jo
> ingenting

Hvis du gerne vil på noget "uden regler" - så er der kun en måde at gøre det
på: At generelt spise mindre og motionere mere - så op på cyklen, ud på
løbestierne og væk med noget af maden (mindre portioner, færre snacks).

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Pia J

Dato : 31-01-03 11:45

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message news:req_9.48858
> [...]
> på: At generelt spise mindre og motionere mere - så op på cyklen, ud på
> løbestierne og væk med noget af maden (mindre portioner, færre snacks).

Enig. Du kunne jo starte med at skifte sodavand ud med light, halvere
øllerne (eller hvad du nu drikker) og kun spise slik hveranden gang du har
lyst. Så kan du både være lidt stolt hver gang du hopper over samt glæde dig
endnu mere over de stykker du må få. Og det er vel ikke et helt vanvittigt
offer? Efter et stykke tid kan du måske øge tiden mellem hvert stykke slik.
Når du spiser til aften, tag en portion mindre og lad pasta/kartofler være
under 1/3. Nemt at huske, ikke?

Du skal jo ikke tabe voldsomt meget, så med øget motion kan du nok nå det
meste inden sommer. Husk blot at en lynkur med hurtigt vægttab ikke virker -
½ år med de gamle vaner og du har taget det på igen + 3 kg mere...

:Pia

Fra : Klaus Petersen

Dato : 31-01-03 20:58

> [...]
slik.
> Når du spiser til aften, tag en portion mindre og lad pasta/kartofler være

Men den der med at spise små potioner ofte virker effektivt på mig - også at
drikke mindre cola har sat skub i tingene. Før i tiden havde jeg for vane at
drikke en ½ l. cola kun et par timer inden sengetid - den er ikke god. Undgå
overmæthed - det kan du gøre ved at tage længere tid til at spise, for så
når du at reagere på den mad du får ind. Hold dig fra slankemidler - der
findes alligevel ingen genvej. Gør det let for dig selv at få de rigtige
størrelser på dine portioner - jeg har fundet en tallerken, der præcist kan
indeholde den havregrød, som har brug for. Det er godt, for så får den
rigtige portionsstørrelse uden at tænke over det.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-01-03 12:10

[Mikkel Gybel Jensen | Fri, 31 Jan 2003 09:13:55 +0100]

> [...]
>på: At generelt spise mindre og motionere mere - så op på cyklen, ud på
>løbestierne og væk med noget af maden (mindre portioner, færre snacks).

Præcist - "slank uden afsagn" findes simpelthen ikke

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 31-01-03 11:05

Hej Terese

Det er vel de danske vægtkonsulenter og ikke vægtvogtere, du går hos?! .

Mvh.
Mette

Fra : Therese

Dato : 31-01-03 14:24

"Mette Nylander Sørup" skrev i en meddelelse

> Det er vel de danske vægtkonsulenter og ikke vægtvogtere, du går hos?!
.

Jep jep.

Man (jeg) kommer nemt til lige at bytte om på navnene. Vægtvogtere klinger
så godt

Jeg går hos De Danske Vægtkonsulenter

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jynis

Dato : 02-02-03 14:50

"JR" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -Nogle, der har et link til nogle gode fedtfattige opskrifter?
>
> Håber i kan hjælpe med en masse rigtig gode råd

Hej J R. Der er ikke nogen let løsning. Livet er hårdt arbejde. Det er
kostendring også i starten, men trøst dig med at det kommer til at side på
rygraden med tiden. Ungå halvfabrikata, lav altid selv din mad fra bunden
så ved du hvad der er i . Sådan kan du bedst undgå den animalske fedt. De
fleste mænd har kun brug for 125 - 150 gram kød om dagen . undgå kartofler
, men spis dig mæt i grønsager.Bag dit eget brød , det er der mere fyld i .
Spar på sukkeret. Drik vand istedet for sodavand. Det smager faktisk godt.
Det var nogle af de kost råd jeg selv bruger. Husk så lige at gå en tur hver
dag på minimum 45 min.
Så skal du mok få gevinst. Jeg bruger tit en lille kogebog som kan købes på
apotekerne , den hedder mad til små gryder. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 05-02-03 07:35

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hej J R. Der er ikke nogen let løsning. Livet er hårdt arbejde. Det er
kostendring også i starten<

Det behøver ikke absolut være sådan, men uanset om du tror på det eller ej,
så får du ret

Kærligst Ninett

--
slankekuren gør dig fed

www.Qvinderne.dk
- alt andet end en slankekur!
--
Ninett Green
NLP Psykoterapeut® & tilknyttet Weight Watchers