genveje på en mac
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-03-01 19:35

Hej NG,

Da jeg næsten lige har fået en mac, er der en del genvejstaster som jeg ikke
kender.
Hvordan sletter man en fil UDEN at skulle trække den over i papirkurven?
For det kan vel lade sig gøre?

Og kan nogen sige hvorfor end/home knapperne IKKE virker når man skriver en
email/indlæg til en NG i Outlook Express? Det samme med ICQ for eks. På en
PC kan man bare trykke ctrl ned, og så enter. Så virker det som at trykke på
den knap der er "aktiv" i et program.
Kan man noget tilsvarenede på en mac?

På forhånd tak.

Mac OS 9.04
OE 4.5 formoder jeg??? (Den der ligger i Mac OS 9.04)

/Thomas

- an apple a day keeps the doctor away -

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-03-01 19:55

Thomas Schreiber <blabla@stall.dk> wrote:

> [...]
> kender.
> Hvordan sletter man en fil UDEN at skulle trække den over i papirkurven?

Vend dig til, at der på mac'en ikke er alle de rare shortcuts, du
sikkert er vant til fra Windows (formoder jeg). Lige præcis det der kan
dog gøres med æble+backspace (også kaldet slet/pil-tilbage/"den der lige
over retur tasten").

> [...]
> PC kan man bare trykke ctrl ned, og så enter. Så virker det som at trykke på

Hvordan virker de ikke?
Med ICQ skal du vist taste "Enter" på det numeriske tastatur.

> Mac OS 9.04
> OE 4.5 formoder jeg??? (Den der ligger i Mac OS 9.04)

Det er nu vist ellers OE 5
(Microsoft-Outlook-Express-Macintosh-Edition/5.02.2106)

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)