placere js drop-down menu
Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-01-03 21:24

Jeg har en drop-down menu i js ... sådan jeg har hentet et eller andet sted
på nettet. Vejledningen siger, at jeg skal indsætte følgende lige efter

<script language="JavaScript" src="menucontext.js"></script>
<script language="JavaScript">
showToolbar();
</script>
<script language="JavaScript">
function UpdateIt(){
if (document.all){
document.all["MainTable"].style.top = document.body.scrollTop;
setTimeout("UpdateIt()", 200);
}
}
UpdateIt();
</script>

Og så spøger jeg ... kan jeg (og hvordan) sætte det ind i f.eks en
tabelcelle for at bestemme hvor den skal være på siden? Jeg kan i det
medfølgende sjusse mig frem til at ændre nogle ting i menuen, så jeg kan
ålacere den, hvor jeg vil ... men jeg vil du heller knalde den ind i en
tabecelle eller en div og så styre den på den måde ... but how?

ras

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-03 21:35

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> writes:

> [...]

> Og så spøger jeg ... kan jeg (og hvordan) sætte det ind i f.eks en
> tabelcelle for at bestemme hvor den skal være på siden?

Det er svært at vide uden at se koden scriptet genererer. Et
forslag er at putte ovenstående kode ind i en <div> med en style
der siger "position:relative". Det vil, måske(!), betyde at menuen
bliver placeret i forhold til div'en og ikke body.

Der ud over tror jeg ikke menuen virker i ret meget andet end Internet
Explorer, siden dens "UpdateIt"-funktion kun bliver sat til at
opdatere hvis document.all findes. Igen, svært at sige uden at kende
koden (læs: jeg gætter i vildskab!).

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger software-udvikler-stilling i Øst- eller

Fra : rasmus carlsen

Dato : 31-01-03 10:06

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com>

> [...]
> der siger "position:relative". Det vil, måske(!), betyde at menuen
> bliver placeret i forhold til div'en og ikke body.

- det har jeg prøvet ... uden held.

> [...]
> Explorer, siden dens "UpdateIt"-funktion kun bliver sat til at
> opdatere hvis document.all findes. Igen, svært at sige uden at kende

- tjae ... indtil videre virker den faktisk også i NN og Opera ... Måske
skulle jeg bare droppe den.

ras