Sjov udvikling ang. dansktop
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-03 18:36

Nu synes jeg godt nok lige at man må undre sig lidt hvad danskerne har gang
i.

FOLKEMUSIKSTED OVERGIVER SIG TIL DANSKTOP - COUNTRYEKSPRESSEN KOMMER

Et af Skives mest kendte sted for live-optræden af de mere
folkemusik-prægede alternative danske og udenlandske grupper er nu åbenbart
hoppet på vognen med dansktop. De vil nok se om det virkelig holder vand med
at folk i stadig stærk stigende grad overgiver sig til den glade og muntre
slager.
Måske har de bidt mærke i hvordan helt nye dansktopspillesteder skyder
op overalt i Vestjylland og har enorm succes. Der er jo både "Dancing
Palace", "Uldjydekroen" og "Casiopaya" og hvordan musikken ubønhørligt
trømler sig frem over alt, til stigende irritation for dansktop-modstandere
indenfor bl.a. radioverdenen. Nu vil "Folkemusik-værtshuset Skibonitten"
også prøve. De har arrangeret en af Dansktoppens succes-grupper
"Countryekspressen" til at spille den 31. januar.

VI FORVENTER ET FYLDT DANSEGULV NÅR DE SPILLER DANSKTOP

Indehaveren udtaler til Skive Folkeblad: Vi lyttede til gruppens nye cd
"Vejen hjem" og vi konkluderede straks at det lige må være noget for vores
publikum. Vi forventer et fyldt dansegulv når de giver "Klaus Jørgen",
"Fiskerpigens sang" og "Den gamle gartner".

Kommentar: "Countryekspressen" er jo som bekendt en af Danmarks nye og
efterhånden ret kendte grupper. Senest har de været på Dansktoppen med
"Vejen hjem" og før den stod de for et af efterårets største danske
landeplader. Nemlig nyindspilningen og nytekstningen af Kandis og
Vikingarnas helt vilde kæmpehits "Blue Hawai". I Countryekspressen sang de
jo om at "Min mand kører lastbil". Ja, den havde de rigtigt countryfiseret.
Hver gang de bliver testert ryger de ind på Dansktoppen, med fuld musik.
Ik`k så rin`ge endda.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 30-01-03 22:20

Åge Halldorsson wrote:
> FOLKEMUSIKSTED OVERGIVER SIG TIL DANSKTOP - COUNTRYEKSPRESSEN
> KOMMER

Skibonitten...hmmm hvor mange år siden, er det de havde folkemusik?

Under den forrige(?) ejer af det værtshus/spisested var i 2000/2001 mange
slags musik.
Det meste blev, - ligesom nu, booket gennem JB Booking I Århus
www.jb-booking.dk
Som du kan se på deres kunstnerliste er det en blanding af dansktop, rock,
rock'n'roll, pop, country osv.
....og ikke meget folkemusik. I år bliver det også en blanding af meget
forskelligt dansemusik, hyggemusik, skråle med musik o.s.v..

Men glæd dig til møde Jes og Ninette , - Country Ekspressen. De er et par
søde mennesker begge to og Ninette har en kanon stemme

/ Flying Hotdogs
der invaderer Skibonitten med rock'n'roll til påske

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-03 05:33

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e399704$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men glæd dig til møde Jes og Ninette , - Country Ekspressen. De er et par
> søde mennesker begge to og Ninette har en kanon stemme

SV: Ja, men jeg har godt nok aldrig før hørt at der har været dansktopmusik
dette sted.

> / Flying Hotdogs
> der invaderer Skibonitten med rock'n'roll til påske

SV: Det lyder lækkert

Hilsen Åge

Fra : Johnny Bonde

Dato : 31-01-03 00:20

Hehe

Du mener ham der Lastbilchaufføren, der mimer ved keyboardet

mvh Johnny