/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
rust i tanken - alternativer til benzin
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 17:48

Da harleyen nok lige kommer til at tilbringe lidt af foråret udstillet på
koldinghus museum, har jeg et par spørgsmål..

Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga rust.

Tanken på 'dyret' er i forvejen rimeligt slemt tilredt på indersiden. Og det
er endda til trods for priming osv..

Pga brandsikkerheden må der ikke være fyldt benzin eller andre 'stærkt
brandbare vædsker' i tanken...

nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?


Mikkel... - også v-max æder der ikke er tyst droslet ;)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105



 
 
Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 18:02

Mikkel Knudsen wrote:
> nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?

Hmm, jeg vil tro pille den af, tømme den, ryste en tyk blanding af
olie og en sjat benzin for at gøre det mere flydende i den og tømme
af..

Burde det ikke virke? nu er der vel rimeligt tørt dér hvor den skal
stå ? :)

Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
tanken ? :))

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kai K. Agerschou (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Kai K. Agerschou


Dato : 30-01-03 19:55

Prøv her www.enginewise.co.uk

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb3imkb.rfv.haj@enterprise-server.dk...
> Mikkel Knudsen wrote:
> > nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?
>
> Hmm, jeg vil tro pille den af, tømme den, ryste en tyk blanding af
> olie og en sjat benzin for at gøre det mere flydende i den og tømme
> af..
>
> Burde det ikke virke? nu er der vel rimeligt tørt dér hvor den skal
> stå ? :)
>
> Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
> tanken ? :))
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Ukendt (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-03 18:25


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnb3imkb.rfv.haj@enterprise-server.dk...
> Mikkel Knudsen wrote:
> > nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?
>
> Hmm, jeg vil tro pille den af, tømme den, ryste en tyk blanding af
> olie og en sjat benzin for at gøre det mere flydende i den og tømme
> af..
>
> Burde det ikke virke? nu er der vel rimeligt tørt dér hvor den skal
> stå ? :)
>
> Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
> tanken ? :))

Det ville jeg IKKE gøre, det er salt og det binder og kondenserer fugten,
derved drypper den ned i bunder af tanken hvor den så fordamper igen osv.
osv. osv
med den ulempe at der lægges et tykt lag salt i bunden af tanken . god
fornøjelse )

Steno
GL1100
CB750




Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 20:22

Steen Holmgaard wrote:
>> Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
>> tanken ? :))
> Det ville jeg IKKE gøre, det er salt og det binder og kondenserer fugten,
> derved drypper den ned i bunder af tanken hvor den så fordamper igen osv.
> osv. osv
> med den ulempe at der lægges et tykt lag salt i bunden af tanken . god
> fornøjelse )

Det tænkte jeg så ikke lige over ... dårlig idé :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Søren Lindholt (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 31-01-03 00:14

Steen Holmgaard wrote:
>>
>> Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
>> tanken ? :))
>
> Det ville jeg IKKE gøre, det er salt og det binder og kondenserer
> fugten, derved drypper den ned i bunder af tanken hvor den så
> fordamper igen osv. osv. osv
> med den ulempe at der lægges et tykt lag salt i bunden af tanken . god
> fornøjelse )

Ja nu er det nok ikke de der campingvogns-dimser med kalk el.l. der skal
bruges. Du kan sikkert bruge nogen af de små silica poser der kommer med
elektroniksager, jeg kan sikkert godt finde nogen til dig.
Ellers tag tanken ind og tør den ud på radiatoren, og giv den et pift WD40
eller andet der ikke lugter for meget, så skulle det nok gå. De kan jo ikke
eliminere lugten fra motorcykler, der vil altid emme lidt olieduft, og det
er jo det der er det ekstra fine ved rigtig mekanik!!!

--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølgea



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 00:22

Søren Lindholt wrote:
> ...De
> kan jo ikke eliminere lugten fra motorcykler, der vil altid emme lidt
> olieduft, og det er jo det der er det ekstra fine ved rigtig
> mekanik!!!

....og gør den så dejlig at have stående i soveværelset ...som samtidig
er blevet til værksted
--
mvh Jes Vestervang - der drømte om mc'er de første 4-5 nætter med fazeren på
soveværelset (no shit
FZS600 - der ikke engang hoppet ned i sengen til mig endnu. Men hvem har
også lyst til at være i seng med en 190 kg tung japaner?



Armand (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-01-03 20:31


Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en
news:3e39b2a9$0$13488$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Steen Holmgaard wrote:
> >>
> >> Gad vide om man kan sænke sådan en pose fugtsugene halløj ned i
> >> tanken ? :))
> >
> > Det ville jeg IKKE gøre, det er salt og det binder og kondenserer
> > fugten, derved drypper den ned i bunder af tanken hvor den så
> > fordamper igen osv. osv. osv
>
> Ja nu er det nok ikke de der campingvogns-dimser med kalk el.l. der
skal
> bruges. Du kan sikkert bruge nogen af de små silica poser der kommer
med
> elektroniksager, jeg kan sikkert godt finde nogen til dig.

Er det ikke to sider af samme sag?
Jeg mener: indholdet er det samme; men de små poser skal jo kun optage
et minimum a fugt fra den begrænsede atmosfære de befinder sig i, og
formodes derfor ikke at blive så fyldte at de ligefrem vil afgive vædske
igen!?

Apropos.
Jeg så fornyligt at Leth blandede "isfjerner", magen til den på spray
dyrtkøbte til bilruder, af natriumsalt(?) og vand i forholdet 1:1!!

--
Armand.





Søren Lindholt (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 01-02-03 13:51

Armand wrote:
> Er det ikke to sider af samme sag?
> Jeg mener: indholdet er det samme; men de små poser skal jo kun optage
> et minimum a fugt fra den begrænsede atmosfære de befinder sig i, og
> formodes derfor ikke at blive så fyldte at de ligefrem vil afgive
> vædske igen!?


Næ, der er de der campingvognssugere, hvor der skal stilles en spand under.
De andre poserfiduser suger til sig, men lækker det ikke ud igen, det vil
ikke være smart i f.eks. telefoncentraludstyr til mill$$ pr. kasse!! Af
samme grund tror jeg heller ikke det er noget "salt"agtigt der vil kunne
skade en benzintank lavet af stål...

--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølgeæ,



Armand (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-03 15:39


Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en
news:3e3bc3ce$0$13481$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Armand wrote:
> > Er det ikke to sider af samme sag?
> > Jeg mener: indholdet er det samme; men de små poser skal jo kun
> > optage et minimum a fugt fra den begrænsede atmosfære de befinder
> > sig i, og formodes derfor ikke at blive så fyldte at de ligefrem
> > vil afgive vædske igen!?
>
> Næ, der er de der campingvognssugere, hvor der skal stilles en spand
> under. De andre poserfiduser suger til sig, men lækker det ikke ud
> igen, det vil ikke være smart i f.eks. telefoncentraludstyr til mill$$
pr.
> kasse!!

Jeg tror nu alligevel at det ér samme kemikalie der er i begge sager, og
forskellen ligger i mængden (af såvel salt, som fugt!)! :-|

Nogen kemi-kyndige herinde??

--
Armand.







Søren Lindholt (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 02-02-03 15:50

Armand wrote:
>
> Jeg tror nu alligevel at det ér samme kemikalie der er i begge sager,
> og forskellen ligger i mængden (af såvel salt, som fugt!)! :-|
>
> Nogen kemi-kyndige herinde??



Jaja stædig må man vel godt kalde herren ... jeg skal gerne omformulere:

Ville man putte noget i en kasse med fintfølende elektronikudstyr, men
fraråde det i en ganske alm. benzintank?? Nej vel...
Man kan jo ikke være sikker på hvor meget fugt der vil trænge ind i en sådan
kasse, og hvis der var den mindste mulighed for "farlige ætsende salte" tror
jeg det var billigere at montere en elektrisk affugter el.l.

Det der er i de små elektronikposer hedder f.eks. silica så vidt jeg husker,
og du kan brug en pose alm. ulæsket kalk til at suge fugt i f.eks. en
campingvogn på vinteropstaldning. Hvis du husker at sætte en spand under...


--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølge



Armand (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-02-03 08:27


Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en
news:3e3d2fd4$0$13485$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Jeg tror nu alligevel at det ér samme kemikalie der er i begge
sager,
> > og forskellen ligger i mængden (af såvel salt, som fugt!)! :-|
> >
> > Nogen kemi-kyndige herinde??
>
> Det der er i de små elektronikposer hedder f.eks. silica så vidt jeg
husker,
> og du kan brug en pose alm. ulæsket kalk til at suge fugt i f.eks. en
> campingvogn på vinteropstaldning. Hvis du husker at sætte en spand
> under...

Iflg. Leth [Link:
http://www.dr.dk/leth/raad_sider/2003/13-01-03isfjerner.htm ] er det
Calciumclorid der er i fugtfjernerne!

--
Armand.




Søren Lindholt (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 03-02-03 11:01


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<b1jpuv$r5v$4@news.cybercity.dk>...
> Iflg. Leth [Link:
> http://www.dr.dk/leth/raad_sider/2003/13-01-03isfjerner.htm ] er det
> Calciumclorid der er i fugtfjernerne!
>

Samme Leth der anbefalede at bruge en nilfisk-støvsuger til at suge
alkyd-malerdampe væk med?

Jeg citerer fra brugsanvisningen på matas-fugtfjerneren: matas.dk
"Fjern plasticposen og hæng inderposen op i en snor.
En plasticspand sættes under.
Matas fugtfjerner vil straks begynde at opsuge fugten i rummet og omdanne
den til vand, der langsomt drypper ned i spanden.

Spild på gulve og tæpper, bør du straks fjerne med lunkent vand"

Jeg fastholder at det ikke er det samme der er i elektronik-poserne, det
hedder nemlig Silica Gel, og det kna der læses en masse sjov om her:
www.lunarpolicy.net/misc/silica.php



--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


febbe (30-01-2003)
Kommentar
Fra : febbe


Dato : 30-01-03 19:06

"Mikkel Knudsen" skrev d. 30-01-03 17:48 dette indlæg :

>
> Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga
rust.

......Jeg ved ikke om du kan bruge dette tip. Tanken til min næsten 50
år gamle Norton var temmelig utæt pga, at 2-3 skruer i fordoms dage,
havde været skruet op gennem bunden. Det var forsøgt loddet, men det
holdt ikke. Til stumpemarked i Herning kom jeg forbi en stand, hvor der
stod en hollænder og solgte "tank cure/coating". Det var en 2 komponent
epoxyagtig blanding, som man efter rengøring hældte i tanken, for
derefter at ryste den med jævne mellemrum i en ½ times tid. Så skulle
alle rust og utæthedsproblemer være forsvundet, som dug for solen.
Jeg hoppede på en ½ liter af produktet, idet jeg tænkte, at det jo ikke
kunne blive værere end det var. Dyret dryppede og stank næsten konstant
af benzin.
Med en arbejds indsats på et par timer, levede produktet fuldstændigt op
til det lovede. Der har ikke de sidste 2 år været problemer af nogen art
med tanken. Alt har været tæt og lugtfri, så jeg kan kun anbefale
produktet. Der var en fin brugsanvisning med produktet, samt en
e-mailadresse.
Hvis du kan bruge dette, så prøv at checke siden:

http://www.elpe-motoproducts.nl/

Ps...Lad være med at drikke det, for ud over at øllene fremover vil
blive smag-/virkningsløse, er det hamrende giftigt. Alt arbejde med
produktet foregår med gummihandsker (som medfølger) og udendørs!
Der findes sikkert et hav af tilsvarende produkter - kunne jeg
forestille mig.....
Hilsen Flemming
(Snart på vej ned af Alpe d´Huez på et par brædder!)


>
>

>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mikkel Knudsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 20:41


"febbe" <febbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:3e3969e6$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Mikkel Knudsen" skrev d. 30-01-03 17:48 dette indlæg :
>
> >
> > Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga
> rust.
>
> .....Jeg ved ikke om du kan bruge dette tip. Tanken til min næsten 50
> år gamle Norton var temmelig utæt pga, at 2-3 skruer i fordoms dage,
> havde været skruet op gennem bunden. Det var forsøgt loddet, men det
> holdt ikke. Til stumpemarked i Herning kom jeg forbi en stand, hvor der
> stod en hollænder og solgte "tank cure/coating". Det var en 2 komponent
> epoxyagtig blanding, som man efter rengøring hældte i tanken, for
> derefter at ryste den med jævne mellemrum i en ½ times tid. Så skulle
> alle rust og utæthedsproblemer være forsvundet, som dug for solen.
> Jeg hoppede på en ½ liter af produktet, idet jeg tænkte, at det jo ikke
> kunne blive værere end det var. Dyret dryppede og stank næsten konstant
> af benzin.
> Med en arbejds indsats på et par timer, levede produktet fuldstændigt op
> til det lovede. Der har ikke de sidste 2 år været problemer af nogen art
> med tanken. Alt har været tæt og lugtfri, så jeg kan kun anbefale
> produktet. Der var en fin brugsanvisning med produktet, samt en
> e-mailadresse.
> Hvis du kan bruge dette, så prøv at checke siden:
>
> http://www.elpe-motoproducts.nl/
>
> Ps...Lad være med at drikke det, for ud over at øllene fremover vil
> blive smag-/virkningsløse, er det hamrende giftigt. Alt arbejde med
> produktet foregår med gummihandsker (som medfølger) og udendørs!
> Der findes sikkert et hav af tilsvarende produkter - kunne jeg
> forestille mig.....
> Hilsen Flemming
> (Snart på vej ned af Alpe d´Huez på et par brædder!)
>
>
> >

Risikerer man så ikke bare at forsegle rusten under coatingen.. jeg
overvejede præcis samme løsning da den havde (lidt brænde til bålet for
harley-hadedere!!) rystet et hul i bunden ved et monteringsbeslag... men
valgte den hårde måde og svejste det i stedet.


Man kan købe et lignende produkt hos Frank hos mc parts i søborg - det
hedder vist bare tank primer eller noget i den stil...

Mikkel - der hælder mere og mere til en gang tyk motorolie...



Hekto (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-01-03 21:18

In article <3e397fea$0$11063$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
morgenhaar@yahoo.com says...
> Mikkel - der hælder mere og mere til en gang tyk motorolie...
>
Hva' der galt med WD40?????? Et ordentligt skud (½ dåse) ned i tanken.
WD40 'kryber' og vil holde tanken fint olieret inden i. Bagefter kan
den skylles med en sjat benzin, og resten gør ingen skade.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mikkel Knudsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 21:27


"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in message >
> >
> Hva' der galt med WD40?????? Et ordentligt skud (½ dåse) ned i tanken.
> WD40 'kryber' og vil holde tanken fint olieret inden i. Bagefter kan
> den skylles med en sjat benzin, og resten gør ingen skade.
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> http://dfm.nathue.dk/Hekto
> www.hekto.dk/speedfight
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?


Hvordan kunne jeg glemme det???

*undskylder til gruppen og fortjener årets blå løg ;)*

WD40 it is...

Mikkel
-

Last night i dreamt i drank the worlds largest tequila...when i woke up and
went to the bathroom there were salt all around the edge of the toilet.....

Thank god i didn't eat the worm...



febbe (30-01-2003)
Kommentar
Fra : febbe


Dato : 30-01-03 22:51

"Mikkel Knudsen" skrev d. 30-01-03 20:41 dette indlæg :
>
> "febbe" <febbe.news@kandu.dk> wrote in message
> news:3e3969e6$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Mikkel Knudsen" skrev d. 30-01-03 17:48 dette indlæg :
> >
> > >
> > > Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga
> > rust.
> >
> > .....Jeg ved ikke om du kan bruge dette tip. Tanken til min næsten
50
> > år gamle Norton var temmelig utæt pga, at 2-3 skruer i fordoms dage,
> > havde været skruet op gennem bunden. Det var forsøgt loddet, men det
> > holdt ikke. Til stumpemarked i Herning kom jeg forbi en stand, hvor
der
> > stod en hollænder og solgte "tank cure/coating". Det var en 2
komponent
> > epoxyagtig blanding, som man efter rengøring hældte i tanken, for
> > derefter at ryste den med jævne mellemrum i en ½ times tid. Så
skulle
> > alle rust og utæthedsproblemer være forsvundet, som dug for solen.
> > Jeg hoppede på en ½ liter af produktet, idet jeg tænkte, at det jo
ikke
> > kunne blive værere end det var. Dyret dryppede og stank næsten
konstant
> > af benzin.
> > Med en arbejds indsats på et par timer, levede produktet
fuldstændigt op
> > til det lovede. Der har ikke de sidste 2 år været problemer af nogen
art
> > med tanken. Alt har været tæt og lugtfri, så jeg kan kun anbefale
> > produktet. Der var en fin brugsanvisning med produktet, samt en
> > e-mailadresse.
> > Hvis du kan bruge dette, så prøv at checke siden:
> >
> > http://www.elpe-motoproducts.nl/
> >
> > Ps...Lad være med at drikke det, for ud over at øllene fremover vil
> > blive smag-/virkningsløse, er det hamrende giftigt. Alt arbejde med
> > produktet foregår med gummihandsker (som medfølger) og udendørs!
> > Der findes sikkert et hav af tilsvarende produkter - kunne jeg
> > forestille mig.....
> > Hilsen Flemming
> > (Snart på vej ned af Alpe d´Huez på et par brædder!)
> >
> >
> > >
>
> Risikerer man så ikke bare at forsegle rusten under coatingen.. jeg
> overvejede præcis samme løsning da den havde (lidt brænde til bålet
for
> harley-hadedere!!) rystet et hul i bunden ved et monteringsbeslag...
men
> valgte den hårde måde og svejste det i stedet.

.....Man skal bruge et par timer på at fjerne alt gammelt rust i tanken.
Det gøres ved at fylde bunden af tanken med grus og sand og så køre den
rundt og rundt til der ikke slås mere løs rust af. Det gentages nogle
gange, til man er sikker på der ikke er mere rust.
Jeg kan huske fra mine unge dage, at man når man skulle have trykprøver
dykkerflasker, monterede en lille kugle for enden af en spiral for enden
af en boremaskine, for at slå løs rust af. Ellers blev de kasserede.
Jeg ved ikke om den metode kan anvendes, men det vil jeg tro.
Det var i mit tilfælde nok at køre små sten rundt i tanken. Der var en
del løs rust i tanken, som blev hældt/skyllet ud.
Epoxyen lægger mellem en ½ og en hel cm tykt lag rundt i tanken. Jeg så
på stumpemerkedet en gennemskåret tank. Man laver en tank i tanken. I
mit tilfælde virkede det perfekt. Det har ikke været antydning af et
problem siden!!!!
> Stor hilsen
Flemming

>
> Man kan købe et lignende produkt hos Frank hos mc parts i søborg - det
> hedder vist bare tank primer eller noget i den stil...
>
> Mikkel - der hælder mere og mere til en gang tyk motorolie...
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 23:01

febbe wrote:
> Epoxyen lægger mellem en ½ og en hel cm tykt lag rundt i tanken. Jeg så
> på stumpemerkedet en gennemskåret tank. Man laver en tank i tanken. I
> mit tilfælde virkede det perfekt. Det har ikke været antydning af et
> problem siden!!!!

Hmm, mener du ikke mm ? cm lyder lidt voldsomt :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

febbe (31-01-2003)
Kommentar
Fra : febbe


Dato : 31-01-03 00:21

"Hans Joergensen" skrev d. 30-01-03 23:01 dette indlæg :
> febbe wrote:
> > Epoxyen lægger mellem en ½ og en hel cm tykt lag rundt i tanken. Jeg

> > på stumpemerkedet en gennemskåret tank. Man laver en tank i tanken.
I
> > mit tilfælde virkede det perfekt. Det har ikke været antydning af et
> > problem siden!!!!
>
> Hmm, mener du ikke mm ? cm lyder lidt voldsomt :)

......Nej. som skrevet står ½-1 hel cm tykkelse i bunden, sikkert mindre
i toppen. Jeg har set det i den gennemskårede tank.
Jeg havde et enkelt hul, hvor en 6-8 mm bold var skruet helt igennem
bunden, fandt jeg ud af det, da jeg fik fjernet loddetinnet. Jeg stak en
skrue i hullet og kørte epoxyen rundt i tanken. Det forsejlede den helt
og fikserede skruen. Nul problemer siden!!

Flemming



>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


febbe (31-01-2003)
Kommentar
Fra : febbe


Dato : 31-01-03 00:21

"Hans Joergensen" skrev d. 30-01-03 23:01 dette indlæg :
> febbe wrote:
> > Epoxyen lægger mellem en ½ og en hel cm tykt lag rundt i tanken. Jeg

> > på stumpemerkedet en gennemskåret tank. Man laver en tank i tanken.
I
> > mit tilfælde virkede det perfekt. Det har ikke været antydning af et
> > problem siden!!!!
>
> Hmm, mener du ikke mm ? cm lyder lidt voldsomt :)

......Nej. som skrevet står ½-1 hel cm tykkelse i bunden, sikkert mindre
i toppen. Jeg har set det i den gennemskårede tank.
Jeg havde et enkelt hul, hvor en 6-8 mm bold var skruet helt igennem
bunden, fandt jeg ud af det, da jeg fik fjernet loddetinnet. Jeg stak en
skrue i hullet og kørte epoxyen rundt i tanken. Det forsejlede den helt
og fikserede skruen. Nul problemer siden!!

Flemming



>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 23:44

febbe wrote:

> ....Man skal bruge et par timer på at fjerne alt gammelt rust i
> tanken. Det gøres ved at fylde bunden af tanken med grus og sand og
> så køre den rundt og rundt til der ikke slås mere løs rust af

Emnet har været vendt herinde et par gange, hvor konklusionen har været at
det ikke kan udelukkes at der er flint(?) eller lignende, der kan give
gniser => KAPOW!
Derfor bruger man istedet småblyklumper(?) eller noget den stil. Vel at
mærke små nok til at de ikke buler. Søg selv på google, så finder du det
hurtigt.
--
mvh Jes Vestervang



febbe (31-01-2003)
Kommentar
Fra : febbe


Dato : 31-01-03 00:30

"Jes Vestervang" skrev d. 30-01-03 23:44 dette indlæg :
>
> Emnet har været vendt herinde et par gange, hvor konklusionen har
været at
> det ikke kan udelukkes at der er flint(?) eller lignende, der kan give
> gniser => KAPOW!
> Derfor bruger man istedet småblyklumper(?) eller noget den stil. Vel
at
> mærke små nok til at de ikke buler. Søg selv på google, så finder du
det
> hurtigt.
> --
> mvh Jes Vestervang
>
.....Jeg fulgte bare brugsanvisningen. Der blev små sten og sand
anbefalet. Selvfølgelig blev tanken skyllet grundigt før (og efter), så
alle dampe var væk.
Flemming
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 01:21

febbe wrote:
> "Jes Vestervang" skrev d. 30-01-03 23:44 dette indlæg :
>>
>> Emnet har været vendt herinde et par gange, hvor konklusionen har
>> været at det ikke kan udelukkes at der er flint(?) eller lignende,
>> der kan give gniser => KAPOW!
>>
> ....Jeg fulgte bare brugsanvisningen. Der blev små sten og sand
> anbefalet. Selvfølgelig blev tanken skyllet grundigt før (og efter),
> så alle dampe var væk.

Tjaeh, man får altså bare _ikke_ alle dampe væk. Metallet bliver ved med at
afdampe benzindampe i et pænt stykke tid, så man risikerer nærmere at der
istedet for en langsom forbrænding (qua en fed blanding), sker en decideret
eksplosion!
Det er meget sandsynligt at der skal en uheldig kombination af flere
tilfældigheder til, men risikoen er der altså i en eller anden størrelse.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 00:27

Jes Vestervang wrote:
> febbe wrote:
>
>> ....Man skal bruge et par timer på at fjerne alt gammelt rust i
>> tanken. Det gøres ved at fylde bunden af tanken med grus og sand og
>> så køre den rundt og rundt til der ikke slås mere løs rust af
>
> Emnet har været vendt herinde et par gange, hvor konklusionen har
> været at det ikke kan udelukkes at der er flint(?) eller lignende,
> der kan give gniser

Ahrøm, gnister!
--
mvh Jes Vestervang



Armand (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-01-03 20:32


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en
news:4%h_9.48785$Hl6.6176782@news010.worldonline.dk...
> febbe wrote:
>
> > ....Man skal bruge et par timer på at fjerne alt gammelt rust i
> > tanken. Det gøres ved at fylde bunden af tanken med grus og sand og
> > så køre den rundt og rundt til der ikke slås mere løs rust af
>
> Emnet har været vendt herinde et par gange, hvor konklusionen har
været at
> det ikke kan udelukkes at der er flint(?) eller lignende, der kan give
> gniser => KAPOW!
> Derfor bruger man istedet småblyklumper(?) eller noget den stil. Vel
at
> mærke små nok til at de ikke buler. Søg selv på google, så finder du
det
> hurtigt.

Min personlige FAQ siger glasskår!
Aller bedst de små firkantede fra bilruder (spørg ved nærmeste
autoglarmester!)!
Jeg har tillige causeret over muligheden for at man ved efterfølgende at
ryste g r u n d i g t med Zink-"hagl" måske ligefrem kan galvanisere
tanken svagt indvendigt!!

--
Armand.





Ib Jakobsen (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 01-02-03 19:47

Armand wrote:

> Min personlige FAQ siger glasskår!
> Aller bedst de små firkantede fra bilruder (spørg ved nærmeste
> autoglarmester!)!

Eller hvad med det der knuste granit, som nogen ynder at have på reolen i et
stort cognacglas. Sådan noget pynte noget. Det må da kunne slibe.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jens Jessen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 30-01-03 19:49


"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3e395754$0$11020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Da harleyen nok lige kommer til at tilbringe lidt af foråret udstillet på
> koldinghus museum, har jeg et par spørgsmål..
>
> Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga rust.
>
> Tanken på 'dyret' er i forvejen rimeligt slemt tilredt på indersiden. Og
det
> er endda til trods for priming osv..
>
> Pga brandsikkerheden må der ikke være fyldt benzin eller andre 'stærkt
> brandbare vædsker' i tanken...
>
> nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?
>
>
> Mikkel... - også v-max æder der ikke er tyst droslet ;)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105
>
>
En tank der intet indeholder, opbevaret tørt i stuetemperatur, burde kun
kunne ruste, hvis materialet er lavet af det samme som man laver Fiat biler
af.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk



Mikkel Knudsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 20:42

> En tank der intet indeholder, opbevaret tørt i stuetemperatur, burde kun
> kunne ruste, hvis materialet er lavet af det samme som man laver Fiat
biler
> af.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Journalist Jens Jessen (DJf)
> Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
> Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
> Mobil 2073 7471
> E-mail: jens.jessen@get2net.dk
>

Tror tanken er fra starten af 80'erne... så den er sikkert fremstillet af
noget lignende ;)



Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 20:55

Mikkel Knudsen wrote:
> Tror tanken er fra starten af 80'erne... så den er sikkert fremstillet af
> noget lignende ;)

Hehe, måske er den bukket ud af taget på en 12.7'er ? :))

btw, har jeg ikke set den Harley på Langelinie engang i sommers?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Mikkel Knudsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 21:22

> > noget lignende ;)
>
> Hehe, måske er den bukket ud af taget på en 12.7'er ? :))
>

Så havde den i det mindste haft en tank der var stor nok til at køre mere
end 100 km ;) ;)... og dog..

> btw, har jeg ikke set den Harley på Langelinie engang i sommers?
>

Hvis det var den der stod og pissede benzin ud, så jow ;) hihi.. defekt
svømmernål... til 225 kr...

> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv



Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 21:58

Mikkel Knudsen wrote:
>> btw, har jeg ikke set den Harley på Langelinie engang i sommers?
> Hvis det var den der stod og pissede benzin ud, så jow ;) hihi.. defekt
> svømmernål... til 225 kr...

Oh, synes nok ... jeg må have glemt kameraet den dag, fordi der er
ikke nogle billeder af den.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Skovbo (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Skovbo


Dato : 30-01-03 22:27

Hej !

Hvad med at komme ½ liter hydraulikolie i tanken, og så ryste den. Det
gjorde jeg i nov. måned.
Hæld det overskydende ud.
Denne olie er tynd, og selvfølgelig syrefri.

Hvor nemt kan det være ???

Claus

"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3e395754$0$11020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Da harleyen nok lige kommer til at tilbringe lidt af foråret udstillet på
> koldinghus museum, har jeg et par spørgsmål..
>
> Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga rust.
>
> Tanken på 'dyret' er i forvejen rimeligt slemt tilredt på indersiden. Og
det
> er endda til trods for priming osv..
>
> Pga brandsikkerheden må der ikke være fyldt benzin eller andre 'stærkt
> brandbare vædsker' i tanken...
>
> nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?
>
>
> Mikkel... - også v-max æder der ikke er tyst droslet ;)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105
>
>



Jens Jessen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 31-01-03 06:40




"Claus Skovbo" <clausskovbo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:XLg_9.230$Ry5.212@news.get2net.dk...
> Hej !
>
> Hvad med at komme ½ liter hydraulikolie i tanken, og så ryste den. Det
> gjorde jeg i nov. måned.
> Hæld det overskydende ud.
> Denne olie er tynd, og selvfølgelig syrefri.
>
> Hvor nemt kan det være ???
>
> Claus

Al olie er i dag syrefri. Vi skal tilbage før krigen, da man endnu
rafinerede olie med syre!

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

> "Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3e395754$0$11020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Da harleyen nok lige kommer til at tilbringe lidt af foråret udstillet

> > koldinghus museum, har jeg et par spørgsmål..
> >
> > Sportstertanke har det med at blive utætte i kanterne - delvis pga rust.
> >
> > Tanken på 'dyret' er i forvejen rimeligt slemt tilredt på indersiden. Og
> det
> > er endda til trods for priming osv..
> >
> > Pga brandsikkerheden må der ikke være fyldt benzin eller andre 'stærkt
> > brandbare vædsker' i tanken...
> >
> > nogen forslag til hvad man ellers kan gøre ved den i de 2 md?
> >
> >
> > Mikkel... - også v-max æder der ikke er tyst droslet ;)
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105
> >
> >
>
>



Moller (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-02-03 18:06

> Mikkel... - også v-max æder der ikke er tyst droslet ;)

hmmm, må være en halvsløv v-MAX... for sidst jeg husker fik du de
grusomste baghjul fra banditten :) og det var enda lige jeg jeg havde fået
den, og ikke turde gi den rulle endnu .... :)

VH
Lars Molnit


> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste