Anbefalede bøger!
Fra : Benja

Dato : 30-01-03 17:05

Jeg er studerende på datalogiuddannelse og har fået opgivet "Advanced JAVA Networking", Second Edition af Dick Steflik og Prashant Sridharan til faget Distribuerede systemer. Denne bog har dog ikke fået særlig gode anmeldelser på amacon.co.uk, hvorfor jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring med bogen eller kan foreslå bedre litteratur til området!?

Fra : Martin Kofoed

Dato : 30-01-03 20:15

Benja wrote:

> Jeg er studerende på datalogiuddannelse og har fået opgivet "Advanced JAVA
> Networking", Second Edition af Dick Steflik og Prashant Sridharan til
> faget Distribuerede systemer.

Ja, sorry, det har godt nok ikke noget som helst med networking at gøre,
men jeg vil alligevel lige reklamere for én af de bedste Java-bøger, jeg
nogen sinde har købt: 'Effective Java' af Josh Bloch fra JavaSoft.
Indeholder en perlerække af best practices og anti-patterns. Selv som
relativt garvet Java-udvikler kan man få rettet på nogle fejl og
misforståelser.

Den ligger p.t. på mit natbord .. ;)

--

Martin

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 31-01-03 00:02

Hejsa

Kan ikke være mere enig. En kanon bog, der også på de mere basale områder
alligevel har nogle ting man kan tænke over.
Et must for alle der har lidt java erfaring.

MVH

Anders

Fra : Jimmi W.

Dato : 31-01-03 09:13

jeg har godt nok ikke læst den endnu, men vi skal have bogen "Pure CORBA"
til faget Distribuerede systemer.

MVH
Jimmi

Fra : Jimmi W.

Dato : 31-01-03 09:14

"Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har godt nok ikke læst den endnu, men vi skal have bogen "Pure CORBA"
> til faget Distribuerede systemer.

Jeg vil forresten gerne købe bogen, hvis nogen har den til salg.

Jimmi

Fra : Katrine

Dato : 01-02-03 21:32

"Benja" <benja@cool.dk> wrote in message
> [...]
på amacon.co.uk, hvorfor jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring med
bogen eller kan foreslå bedre litteratur til området!?

Hej!
Jeg kan se, at her på sdu benytter man

Fra : Katrine

Dato : 01-02-03 21:34

> [...]
på amacon.co.uk, hvorfor jeg vil høre, om der er >nogen, der har erfaring
med bogen eller kan foreslå bedre litteratur til området!?

Jeg kan se, at her på SDU benytter man Tanenbaum's "Distributed Operating
Systems" til kurset med fagtittel "Distribuerede Systemer: Principper og
teknikker", men jeg har ikke selv haft kurset endnu, så jeg kan ikke sige
noget om bogens kvalitet.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 02-02-03 00:48

Katrine wrote:
> [...]
> Principper og teknikker", men jeg har ikke selv haft kurset endnu, så
> jeg kan ikke sige noget om bogens kvalitet.

Generelt er min personlige holdning, at Tanenbaum skriver nogle virkelig
gode bøger, der er lige til at gå til, også for "nybegynderen".

\Mandal, der har fire bøger af Tanenbaum i reolen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 09:59

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> writes:

> Generelt er min personlige holdning, at Tanenbaum skriver nogle virkelig
> gode bøger, der er lige til at gå til, også for "nybegynderen".
>
> \Mandal, der har fire bøger af Tanenbaum i reolen

Også hans iøvrigt udmærkede Minixbog? Prøv at læse koden :(

(og jeg har skulle forklare udvalgte passager til stakkels sagesløse..)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn