MC Film?
Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 15:42

Hej med jer

Jeg har lige lagt lidt film ind på http://dfm.nathue.dk/ under "Bandit600R"
til dem der har de lyster, men man skal nok lige have lidt tålmodighed!
("Meaning of life" kan varmt anbefales)

Venlig hilsen Rune (Der glæder sig !"#¤%&/ meget til foråret)
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-01-03 16:24

Lidt OT

Jeg har "Ghostrider the final ride.mpg", men den fylder 796.009kB.
Hvis jeg skal besøge nogen der lige skal se den, er jeg nødt til at tage min hårdisk med. Da det ikke er
alle der har en HD-skuffe er det sommetider lidt træls og tidskrævende.
Spørgsmålet er nu: hvordan får jeg puttet den ned på en CD på 700MB - eller alternativt: delt den op i
to?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Oros

Dato : 30-01-03 16:32

Hej Jonas!

Du brænder den som en s-vcd da det er en mpg2-fil (højst sandsynligt)
Alt efter hvilken brænder-software du har så kan de fleste lave vcd'er og
svcd'er. Hvis du så ydermere har en dvd-afspiller så kan du også afspille
den i den efterfølgende. Når du så vil afspille skiven på et senere
tidspunkt i computeren skal du bare sørge for at bruge dvd-software, så kan
de fleste af de afspillere se at du har en vcd i "skuffen" og så skal du
bare trykke play...
Men prøv at maile mig hvilket brænderprogram du benytter, så kan det da være
jeg kender det! ;)

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-01-03 10:10

> [...]
> bare trykke play...
> Men prøv at maile mig hvilket brænderprogram du benytter, så kan det da være

Tak for hjælpen!
Jeg bruger Nero 5,5 og ville lige se om jeg kunne finde ud af det inden jeg begyndte at maile dig.
Den kan lige være på en 700MB CD og der er ingen problemer med at afspille den på en DVD-spiller. Det
eneste problem er, at den stationære DVD-spiller ikke kan spole på SVCD'en. Er det meget svært at ligge
et track ind for fx. hver 5. minut?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Oros

Dato : 31-01-03 13:32

> Det eneste problem er, at den stationære DVD-spiller ikke kan spole på
SVCD'en. Er det
> meget svært at ligge et track ind for fx. hver 5. minut?

Godt spørgsmål! Har jeg aldrig rodet med, men ja, det at spole på en
dvd-afspiller på en svcd eller vcd stinker vist ret voldsomt. Selv bruger
jeg pc'en til det hele over tv-out. Der kan man jo placere filmen
hvorsomhelt med en "bar", så der er ikke behov for at spole, men jeg
forestiller mig 2 muligheder. Enten splitter man filen op med red.program og
tilføjer dem alle i rigtig rækkefølge i cd-layoutet (svcd). Eller også kunne
man være heldig at der var en indstilling i brænderprogrammet i
svcd-forløbet som gør at den kan lave nogle "kapitler" i forløbet. Prøv at
snuse indstillingerne igennem...

-Rasmus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-01-03 16:50

> Jeg har "Ghostrider the final ride.mpg", men den fylder 796.009kB.
> hvordan får jeg puttet den ned på en CD på 700MB
> - eller alternativt: delt den op i to?

Det er garanteret VCD eller SVCD. Hvis det er det, kan du brænde dem ud på
en 700MB CD-R. Brænder man som VCD eller SVCD kan der nemlig være ~800MB på
et 700MB medie.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 17:40

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er garanteret VCD eller SVCD. Hvis det er det, kan du brænde dem ud på
> en 700MB CD-R. Brænder man som VCD eller SVCD kan der nemlig være ~800MB

> et 700MB medie.

Det må jeg da lige prøve med det samme!
--
Rune

Fra : bo-gsx-R

Dato : 30-01-03 21:43

er der ikke kommet cd-r'ere på 800 mb frem?

bo-gsxR

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-01-03 21:52

> er der ikke kommet cd-r'ere på 800 mb frem?

Jo, men det er ikke alle brændere der kan brænde dem, og heller ikke alle
CD-ROM drev der kan læse dem. Det er bedre at brænde det på et 700MB medie,
som alle kan læse.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 23:03

> Jo, men det er ikke alle brændere der kan brænde dem, og heller ikke alle
> CD-ROM drev der kan læse dem. Det er bedre at brænde det på et 700MB
medie,
> som alle kan læse.

Jo men det lykkedes ikke den lavede fejl ved 90%
Har også hørt om 800mb skiver må prøve at få fat på en sådan og prøve
igen...
--
Rune

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-01-03 01:37

> Jo men det lykkedes ikke den lavede fejl ved 90%

Har du brændt den som VCD/SVCD? Det er et specielt format som dit
brænderprogram skal understøtte..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 31-01-03 11:28

> Har du brændt den som VCD/SVCD? Det er et specielt format som dit
> brænderprogram skal understøtte..

OK jeg bruger CD Mate, jeg skal vist ud og have fat på Nero 5,5 kan jeg se
på det hele... tak for hjælpen

--
Rune

Fra : -V-

Dato : 30-01-03 16:36

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev:

> Jeg har "Ghostrider the final ride.mpg"

....og et ftp-site?

-V-

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 18:57

> ...og et ftp-site?

Jeg prøvede lige for sjov på nathuen, det ville tage 19 timer at uploade
Ghostrider...
--
Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 19:06

Rune (Bandit600R) wrote:
> Jeg prøvede lige for sjov på nathuen, det ville tage 19 timer at uploade
> Ghostrider...

Og da det er en film med copyright på ville jeg bare blive sur )

// Hans, aka BOFH
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 19:18

> Og da det er en film med copyright på ville jeg bare blive sur )

Orv! jeg havde slet ikke tænkt på copyright på den slags film... Endnu en
god grund til at lade være

--
Rune

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 30-01-03 22:11

> Og da det er en film med copyright på ville jeg bare blive sur )
>
> // Hans, aka BOFH
> --

Er du sikker på der er copyright på netop den film?
Jeg er nemlig ikke sikker på den kan købes, for hvem skulle indkassere
pengene?
Hvis politiet køber en kan de bare anholde sælgeren da han nødvendigvis må
kende "ghostrider"?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 22:59

Henrik B. Larsen wrote:
> Er du sikker på der er copyright på netop den film?
> Jeg er nemlig ikke sikker på den kan købes, for hvem skulle indkassere
> pengene?

http://motovideo.safeshopper.com/117/746.htm?201
http://www.ghostridermovie.net/
http://www.iceman.se/produktsidor/dvd_motorsport_mc_street.asp

Jeg er ret sikker :)

> Hvis politiet køber en kan de bare anholde sælgeren da han nødvendigvis må
> kende "ghostrider"?

Ved ikke hvordan reglerne er om den slags i sverige.. hvis alle der
har produceret filmen siger 'det var ikke mig' ville det være nok i
danmark til at slippe for straf.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Martin Pedersen

Dato : 30-01-03 23:21

> Ved ikke hvordan reglerne er om den slags i sverige.. hvis alle der
> har produceret filmen siger 'det var ikke mig' ville det være nok i
> danmark til at slippe for straf.

Mener at de skal fange vedkommende der kører for stærkt mens det rent
faktisk sker for at kunne dømme vedkommende.
Også derfor de famøse "Getaway in Stockholm" film (dog med biler) har kunne
lade sig gøre at optage og sælge uden at kørerne er blevet retsforfulgt.

/Martin Pedersen

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 08:40

> http://www.ghostridermovie.net/
> // Hans

Lige et spørgsmål.
Er det en turbo mølle man kan se under Hayabusa kåben?
Altsår på overstående link, under 'Pics'??

mvh Benzon

Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 09:47

> Lige et spørgsmål.
> Er det en turbo mølle man kan se under Hayabusa kåben?

det kunne godt se sådan ud, + at det ser ud som om
at der kommer 1 udstødningsrør ud fra dimsen.
og dette ene rør er vist også det eneste udstødningsrør
der er! = sikkert en turbo.

lig mærke til den 3/6 stemplede bagkaliper!!!
bo-gsxR

Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 09:50

bemærk også lige at tanken på gsxr1000'eren er formet
så den er nemmere at STÅ ( og sidde ) på.

bo-gsxR

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 11:04

> bemærk også lige at tanken på gsxr1000'eren er formet
> så den er nemmere at STÅ ( og sidde ) på.
>
> bo-gsxR

TAK...
mhv.. Benzon
(Som stærkt overvejer at købe Ghostrider filmen. Da manden kan sit kram!!).

Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 10:07

> Lige et spørgsmål.
> Er det en turbo mølle man kan se under Hayabusa kåben?

jep, og den der turbo-busa yder 416 heste......
se "faq" på forsiden
bo-gsxR

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 11:01

> jep, og den der turbo-busa yder 416 heste......
> se "faq" på forsiden
> bo-gsxR

Lige et spørgsmål til Bo-gsxR eller andre med interesse:
Har du lagt mærke til at det klip bad ass car som du har uploaded er "fake"?
Jeg tænker på løfte armen som sidder nede under bilen...

mvh Benzon

Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 12:11

> Jeg tænker på løfte armen som sidder nede under bilen...

øv - næ det har jeg nu ikk lagt mærke til
har lige kigget en gang mere, ka sku ik se noget.
jeg er sikkert blind ;-(
bo-gsxR -

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 13:48

> øv - næ det har jeg nu ikk lagt mærke til
> har lige kigget en gang mere, ka sku ik se noget.
> jeg er sikkert blind ;-(
> bo-gsxR -

Jep det må du jo være.

Forstør billede så det fylder en god del på din skærm.
Også kig nøje lige under nr.pladen lige når der bliver grønt og den begynder
at køre begynder at køre.
Så kan du se løfteren gå ned lige inden den går op.

Benz...

Fra : bo-gsx-R

Dato : 31-01-03 14:07

> Så kan du se løfteren gå ned lige inden den går op.
sikke noget svindel, men så er der vel også max vægt
på de trækkende hjul

bo-gsxR

Fra : Benz...

Dato : 31-01-03 14:22

> sikke noget svindel, men så er der vel også max vægt
> på de trækkende hjul
>
> bo-gsxR

Ja det kan der jo være noget om...

Benz.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 31-01-03 22:17

> http://motovideo.safeshopper.com/117/746.htm?201
> http://www.ghostridermovie.net/
> http://www.iceman.se/produktsidor/dvd_motorsport_mc_street.asp
>
> Jeg er ret sikker :)

Ok, see you point

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-01-03 23:51

Jonas Holt wrote:
> Lidt OT
>
> Jeg har "Ghostrider the final ride.mpg", men den fylder 796.009kB.

Hmm, har du ikke lige lyst til at uploade den til min ftp-server? (1mbit
indad)
....men jeg tør altså ikke at dele den uhæmmet (kylling) :-/
Men derfor kan den jo fint gå rundt fra (mig til) person til person osv. Så
skulle den være sikker nok På den måde deler man jo også
båndbreddeproblematikken lidt ud.

> Spørgsmålet er nu: hvordan får jeg puttet den ned på en CD på 700MB -
> eller alternativt: delt den op i to?

Æhm, aner det ikke, men er der ikke masser af de der
videoredigeringsprogrammer der formår at splitte den op?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der er på det pt. mest sete billede på dkfritidmotorcykel.dk

Fra : Hekto

Dato : 31-01-03 00:19

In article <M5i_9.48786$Hl6.6177431@news010.worldonline.dk>,
jesvj@mailme.dk.fjernmig says...
> Æhm, aner det ikke, men er der ikke masser af de der
> videoredigeringsprogrammer der formår at splitte den op?

DivX f.eks?
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 31-01-03 00:46

> Hmm, har du ikke lige lyst til at uploade den til min ftp-server? (1mbit
> indad)

Det kan jeg da godt! i nat...?
--
Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-03 01:26

Rune (Bandit600R) wrote:

> Det kan jeg da godt! i nat...?

Email sendt!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-01-03 10:29

> mvh Jes Vestervang
> FZS - der er på det pt. mest sete billede på dkfritidmotorcykel.dk

Hvor fuld var du da du skrev det?

- og mon ikke folk ser det billede fordi de lige skal se om det er rigtigt at ham fazer-køreren bare
smider sin styrthjelm på jorden?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-03 11:55

Jonas Holt wrote:

> Hvor fuld var du da du skrev det?

Fuld var jeg nu ikke, jeg havde kun drukket 2 øl (jeg har jo ferie!

> - og mon ikke folk ser det billede fordi de lige skal se om det er
> rigtigt at ham fazer-køreren bare smider sin styrthjelm på jorden?

Der står den da også fint

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 31-01-03 12:45

prøv at søge lidt på google på "XCD" (mode2) det er et format der slår error
correction koden fra på cd'en den fylder typisk 100 mb på en 700 mb cd og de
100 mb kan man nu bruge til data....nu kan en 790 mb film godt ligge på et
normalt medie.....men man skal bruge et specielt prog til det jeg fandt lidt
info her http://xcd.sourceforge.net/

herefter skal man installere et filter (lige som med divx) så kan man læse
disse filer uden problemer, men da der ikek er fejlkorrection på
disken...vil en ridse betyde fejl i filmen...som drevet ikke kan rette

Lasse
Mille

Fra : inspectorclousseu

Dato : 12-02-03 09:46

Hej Jonas...

Du downloader gratis winrar fra www.rarlab.com ver. 3.11 på dansk og
pakker filmen i den størrelse der passer dig bedst (det kan man nemli')
og pak den som en exe fil da man så bare skal klikke på de første pakket
fil og vupti ,, hele filmen ligger klar til at blive set.

Mvh.

Gsx1300R Hayabusa, Akrapovic 4-i-1 Titanium

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 16:34

Rune (Bandit600R) wrote:
> Jeg har lige lagt lidt film ind på http://dfm.nathue.dk/ under "Bandit600R"
> til dem der har de lyster, men man skal nok lige have lidt tålmodighed!
> ("Meaning of life" kan varmt anbefales)

De er gale de svenskere...

Ham dér Mulle, han er sguda også med i Ghostrider, altså i det
ekstra matriale der er på DVD'en ..

Der er iøvrigt ting i det ekstra matriale der er lige til at få det
dårligt af at se, som fx. når man er ved at ramme en modkørende
lastbil med 280 på speedometret på en Yamaha R1 ..
Der kan allerhøjst have været en halv meter plads..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Biker-Torben®

Dato : 30-01-03 17:26

den der hedder "playing with swedish police" er interessant - ham der kører
forbi en politibil, vender sig om på motorcyklen, så han har front mod
politibilen og giver dem fingeren!

Ikke at jeg synes det er fedt at gøre sådan, men jeg er sgu imponeret over
at han kan. Og tør. Vende sig om altså...

Biker-Torben
(der ikke skal nyde noget af at prøve det samme på min Dragstar...)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 17:42

> [...]
> at han kan. Og tør. Vende sig om altså...
>
> Biker-Torben
> (der ikke skal nyde noget af at prøve det samme på min Dragstar...)

Rygterne siger det er ham fra Ghostrider...

--
Rune