Dækvalg til Yamaha R6..??
Fra : T - R6

Dato : 30-01-03 13:29

Hej
Jeg skal have nye dæk på min R6 og tænker på enten Bridgestone BT10 eller
BT12, Dunlop sportmax 2 eller Michelin Pilot sport. Er der nogen der har
erfaringer med nogle af disse..??
Mvh Tommy

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 13:34

Hej tommy.

Jeg kører selv med bridgestone. er ganske godt tilfreds. De bider godt, lang
holdbarhed. jeg satser på at du kan nå at køre omkring 2 kilo før jeg
skifter, så har jeg kørt 8 kilometer på et sæt, med blandet kørsel . Jeg har
ikke prøvet andre dæktyper, menjeg er godt tilfreds med bridgestone.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

Fra : lange

Dato : 30-01-03 14:11

> [...]
har
> ikke prøvet andre dæktyper, menjeg er godt tilfreds med bridgestone.

Skal dette forstås sådan at du udtaler dig om et sæt dæk du har kørt 8km
(otte tusinde meter) på?

Lange

Fra : Benz...

Dato : 30-01-03 14:35

> [...]
har
> ikke prøvet andre dæktyper, menjeg er godt tilfreds med bridgestone.

Er det Bridgestone BT-010 som du køre med?

I bladet BIKE fra UK. er det nemlig blevet testet op imod Michelin Pilot
Sport Cup, Metzler m-1 Sportec, Perilli Diablo osv osv. i en våd test, og
vandt. Dækket var også med i deres tør test i Maj 2002, og også der vandt
det!

Så hvis det også holder i længden lyder det da som et ret lækkert dæk!!

ps: det skal lige siges at i våd testen kom Pilot Sport på en anden plads!

Mvh Benzon.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 14:49

Jeg blev lidt i tvivl så jeg måtte lige ned i kælderen og kikke. og der står
sku godt nok kun BT020 på dækket. så jeg må beklage at have udtalt mig om
noget andet. men dem jeg har nu, er jeg glade for. Og det skulle læses som 8
tusind kilometer

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

Fra : Benz...

Dato : 30-01-03 15:10

Øv ville ellers være lækker hvis et sports dæk..
Og ikke et sport turings dæk.

Tak tak..
Benzon

Fra : lange

Dato : 30-01-03 16:01

> [...]
> noget andet. men dem jeg har nu, er jeg glade for. Og det skulle læses som

Lyder bedre.

Lange

Fra : RacerNiels

Dato : 31-01-03 09:26

"lange" <morten.lange@postman.dk> wrote in message news:<b1beo0$10teem$1@ID-142696.news.dfncis.de>...
> står
> 8
>
> Lyder bedre.
>
> Lange

Synes du virkelig?? Hvis det havde været BT010 havde det været rigtig
fint, men når nu der er et BT020 som er et sportstouringdæk synes jeg
at det lyder ufattelig ringe med kun 8000km!!

Jeg kører selv med Pilot Sport og de har indtil videre holdt omkring
6500km. Jeg har både været på Nürburgring og Sturup og slide på dem.
Bagdækket er ved at dø, men motorvejen mellem Vejle og Kokkedal er
også lang (og kedelig).

Niels
SV650

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-01-03 10:01

> Synes du virkelig?? Hvis det havde været BT010 havde det været rigtig
> fint, men når nu der er et BT020 som er et sportstouringdæk synes jeg
> at det lyder ufattelig ringe med kun 8000km!!

Brian skriver det har været brugt til blandet kørsel. Blandet kørsel er *ret* indivuduelt - og i blandet
kørsel må der vel både indgå blød, middel, hård og meget hård kørsel. Hvor meget af hver ved jeg ikke,
men min erfaring er, at hvad en mc'ist beskriver som blandet kørsel vil en anden kalde bedstefarkørsel og
bedstefarkøreren vil kalde den andens blandede kørsel for ræs!
Meget sjov efter lyskrydsene, HØJfartskørsel o.l. æder dæk - så inden du skriver at det er _ufatteligt
ringe_ med bare 8Mm på et BT020 skulle du måske lige høre lidt nærmere om hvad dækket har været udsat for

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Mads Lund

Dato : 31-01-03 11:07

> Synes du virkelig?? Hvis det havde været BT010 havde det været rigtig
> fint, men når nu der er et BT020 som er et sportstouringdæk synes jeg
> at det lyder ufattelig ringe med kun 8000km!!

Tjo, det er både og. For det kommer meget an på kørslen. Jeg har f.eks slidt
et touringdæk ned på under 4.000 km (én ferietur på 4 dage), mens et pilot
sport holder 8-10 kkm på min cykel. Problematikken ligger iat bagdækket kan
overophede ved motorvejskørsel, og når dækket så samtidigt skal overføre
80-130 hk så slider det meget hårdt på gummi'et. Og især de hårde touring
compounds kan få problemer. Her er det oplagte valg sport -> sport-touring
dækkene, og især silica blandingerne kan bedre modstå varmen.

> Bagdækket er ved at dø, men motorvejen mellem Vejle og Kokkedal er
> også lang (og kedelig).

der er et spørgsmål om power i mellemacclerationerne så kan det være
ganske underholdende.

Til en R6 til alm brug (ingen RR) ville jeg vælge pilot sport eller lign dæk
(BT010) de blødere RR typer (pilot race, osv) når sjældent op på den
nødvendige arbejdstemperatur, så de bider dårligere end sport dækkene.

Udover compound er det omend endnu mere væsentlig at bekymre sig om
dækprofilen. En rund dækprofig giver en mere træg, men neutral styring (mit
foretrukne) mens spidse og trekantede dækprofiler giver en mere livlig
opførsel med tendens til overstyring (især ved lav hastighed).

Og så er det selvfælgelig forskelligt fra cykel til cykel, for at gøre det
helt umuligt.

Mads Lund
Ninja9RT - 200-17" HPX (som vi håber holder 10kkm+)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-01-03 19:25

> [...]

> BT12, Dunlop sportmax 2 eller Michelin Pilot sport. Er der nogen der har

Jeg er selv ret imponeret over Pilot Sport dækkenes vejgreb, især i vådt
føre. Stoppies på en våd halvfedtet landevej er intet problem, hvilket jeg
finder ganske imponerende. Normalt advares man jo også mod at forvente
særligt meget vejgreb, når dækkene er helt nye, men da jeg lige skulle prøve
en lille stoppie efter 1½km på tør asfalt var der ingen problemer
Nu har jeg selv kørt omkring 10k km på et fordæk med rimeligt flittig brug
af bremserne , så holdbarheden finder jeg også fin. Bagdækket høvlede jeg
væk i løbet af 3k km, men det var vist mest på grund af ren hooliganisme
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : bo-gsx-R

Dato : 30-01-03 21:54

> Jeg skal have nye dæk på min R6 og tænker på enten
> Bridgestone BT10 eller

jeg har bt010 bag og 011 foran.

jeg har kørt ca. 2.000km i okt-nov. på dette sæt, som var
nye da jeg købte kværnen i okt.
i oktober-tørt-vejr står de ok fast =mangler ca. 1½cm på
hver side af bagdækket.
på fugtig vej spandt bagdækket dog, ved et wheelie forsøg.
men det kan jo også være en skidt asfalt!

det er blevet til en masse acc. pga. motorvej og by
ca. 1500km her. Og 500 km. blandet små-/landeveje med
sving.
+ 2 små brændere og div. wheelie-øvelser

men jeg synes nu at bagdækket er godt slidt, så jeg regner
ikke med at dette bagdæk når mere end 5.000 km.

tænker så på at prøve D208
bo-gsxR750 '99

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:30

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b1c377$7lq$1@sunsite.dk...

> på fugtig vej spandt bagdækket dog, ved et wheelie forsøg.

Wheelie-forsøg på våd vejbane????
Ville du også forsøge det i dagens føre hvis Gix'eren var fremme????
Hvornår lærer folk at der er en tid til alt, og sneglat, såvel som
regnglat vejbane er ikke stedet at begynde at wheelie - Man skal jo også
have forhjulet ned igen! :-|

Hvis ikke at du vil regnes for en ægte GSXR-båtnakke, vil det nok være
fornuftigt at forsøge at slette dén udtalelse igen :-|

--
Armand.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 01-02-03 00:01

> Hvis ikke at du vil regnes for en ægte GSXR-båtnakke, vil det nok være
> fornuftigt at forsøge at slette dén udtalelse igen :-|

tja jeg finder jo kun ud af om dækket har fat, hvis
jeg prøver det af.
nogle vil sikkert sige jeg er gal, mens andre synes
at jeg er langt mindre gal end de "gale".
bo-gsxR

Fra : m.grewy

Dato : 31-01-03 10:44

T - R6 wrote:
[...]
::
Jeg kører med BT10 foran og BT20 bagpå, og jeg har kun været tilfreds, både
med vejgreb og holdbarhed.
Kørte med Pilot sport før, også gode dæk men holder ikke så lang tid.

Michael