Vignettespørgsmål
Fra : Sparvath [8210]

Dato : 30-01-03 12:16

Når man kommer til Østrig over Mûnchen, er det så tilladt at køre til
Kufstein Süd uden vignette ?
(Det er første motorvejsafkørsel i Østrig)

--
;o// ivan, århus

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-03 17:31

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Når man kommer til Østrig over Mûnchen, er det så tilladt at køre til
> Kufstein Süd uden vignette ?

Ja - og nej, i princippet må man ikke køre på motorvejene uden vignette - og
så kan jeg vel godt stoppe - men jeg har hør at det accepteres at man køre
til den første tankstation og køber vignette - og den ligger lige efter
Kufstein Süd.

> (Det er første motorvejsafkørsel i Østrig)

njaaaa - det er faktisk den anden afkørsel- Kufstein Nord (2) kommer vel
før Kufstein syd (6) men kør da evt. af ved Kiefersfelden (60) så er der
ingen problemer hvis du vil spare 40,- - bøden er 550 kr. uden vignette - og
den skal sidde fast i ruden også kun for få kilometer.

mvh
T. Hartung

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-01-03 20:32

Hejsa

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> den skal sidde fast i ruden også kun for få kilometer.

En 10 dages vignette kostede i sommeren 2002, 7.60 euro ca 57 kroner.
Den næste er en vignette på en måned til 21,80 euro.

> mvh
> T. Hartung

Hilsen Hans Jørgen

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-03 21:09

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

> En 10 dages vignette kostede i sommeren 2002, 7.60 euro ca 57 kroner.
> Den næste er en vignette på en måned til 21,80 euro.

og du har ret - men med de benzinpriser vi har betyder et par "håndøre" vel
intet min pris er et par dage gammel - da vignette blev indført kostede
den nemlig 38 kr. for 10 dage = 70ATS - men de tider er forbi ;-(

glemte iøvrigt at fortælle hvor man kan købe vignette i DK - hos FDM

Se www.fdm.dk/shopograbatter/shop/varerprafdeling.asp?ID=21&mLVL1=13&mID=356

og her er reglener for vignette i Østrig Klippet fra en hjemmeside:

AFGIFTER OG TAKSTER
1. Motorveje

Der skal betales motorvejsafgift ved anvendelse af motorveje i Østrig.
Hvis du anvender motorveje, skal du anskaffe en "Autobahnvignette" ved den
østrigske grænse. Du kan købe "Autobahnvignette" på alle postkontorer eller
tobaksudsalg i Østrig og ved grænseposterne.

1-års-vignette
2-mdr.-vignette 1-uges-vignette
Motorcykler ATS 220 ATS
0 ----------------
Privatbiler og lastbiler (op til 3,5 t) ATS 550 ATS 150
ATS 70
Busser ATS 6 000 ATS 1 500
ATS 300
Lastbiler (op til 7,5 t) ATS 6 000 ATS 1 500
ATS 300
Lastbiler (over 7,5 t) ATS 12 000 ATS 3 000
ATS 600

og PS så håber jeg ikke der er "skræmt" nogen væk fra Nettet - vil bare
gerne hjælpe og "kun" 10 tilbage bliver lidt trist

mvh
T. Hartung

Fra : Hans Jørgen

Dato : 30-01-03 21:26

> [...]
>

> og PS så håber jeg ikke der er "skræmt" nogen væk fra Nettet - vil bare
> gerne hjælpe og "kun" 10 tilbage bliver lidt trist

Ja ja ja
hjh

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 30-01-03 21:38

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

Tak, tak, tak.
Jeg har styr på vignette-regler og priser. Syntes bare det var dybt godnat
at købe en vignette for at køre de få km til Kufstein.
Vi hopper af motorvejen inden grenzen.

Ivan, århus

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-03 22:23

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e398d18$0$2551> Tak, tak, tak.
> Jeg har styr på vignette-regler og priser. Syntes bare det var dybt godnat
> at købe en vignette for at køre de få km til Kufstein.

hvorfor skulle vi så bruge vores tid på dig når du har styr på det hele??? -
jeg syntes det er dybt godnat at bruge min tid menindsløst - du kan prøve at
kikke i tråden LMC 490f - her køre en debat om svar/spørgsmål/netetikette -
der burde du følge med - ØV ØV for tidsspilde

T. Hartung

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 30-01-03 23:08

> [...]

> kikke i tråden LMC 490f - her køre en debat om
svar/spørgsmål/netetikette -
> der burde du følge med - ØV ØV for tidsspilde

Det må du undskylde.
Det var ikke for at misbruge jeres hjælpsomhed - jeg tager dit råd om at
'stå af' lige inden Østrig til mig.

Håbede blot, der var et-eller-andet, f.eks. som der er en mulighed for at
køre til Innsbruck og 'stå af', når man kommer fra Brenner. Her er der
skiltet vældig fint.
Det ved jeg så ikke, om der også er den anden vej, da jeg plejer at køre via
Fernpass.

Men tak for hjælpen, rådet BLIVER taget til efterretning.

ivan, århus

Fra : sogs

Dato : 31-01-03 06:30

T. Hartung wrote:
> [...]
> - du kan prøve at kikke i tråden LMC 490f - her køre en debat om
> svar/spørgsmål/netetikette - der burde du følge med - ØV ØV for

upræcist spurgt, men.....
detaljerede svar er vel aldrig spildt selv om de rammer rundt om
spørgsmålet - sikker på, at der er mange mennesker der skal ha vignetter
og fik nogle tips i tråden. Tak for forklaringerne om vigetter.

er det ikke store stykke ulv der siger øv øv - eller var det 3 x øv
sten

Fra : T.Pedersen

Dato : 02-02-03 18:26

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3e390978$0$24700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Når man kommer til Østrig over Mûnchen, er det så tilladt at køre til
> Kufstein Süd uden vignette ?
> (Det er første motorvejsafkørsel i Østrig)
Ja, skiltning på motorvejen ved grænseovergangen forkynder at det første stykke er gebyrfrit.

vh. tp