Fair Forsikring er de rigtig kloge
Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 09:39

for et stykke tid siden udfyldte jeg et popup vindue fra Fair Forsikring om
at blive kontaktet ang. en mc forsikring. Jeg blev nysgerrig, og ville jo
høre hvad de skulle ha for at forsikre min Yamaha YZF 1000R. 1999.
Nå men igår ringede jonatan fra Fair Forsikring så. Han spurgte hvor stor
min mc var. Jeg svarede en yamaha 1000ccm. så lavede hanop salgsopstilling.
spurgte til postnummer, aflåst garage, 8 års ancinitet fra skadefri
bilkørsel. Modelbetegnelse på mc, Fylder 27 til marts, han begrænser
forsikringen til 1marts-1okt. kasko + ansvar, og vupti så havde han lige
regnet forsikringen til den nette sum af 82.000 årligt.

Ja hvem vil ikke gerne betale det for sin drømmecykel ?

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-03 10:02

SYGT. Og useriøst. Hvorfor kan de ikke bare sige at de ikke vil
kaskoforsikre MC'er.

Jeg har lige fået en tilsvarende henvendelse fra IF (han havde fundet mig på
dk.fritid.bil!!). De ville gerne forsikre mine biler. Jeg gjorde lige
opmærksom på at der også var 3 MC'er. De fastholdt stadig de kunne give mig
et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.....!!
Dagen efter fik jeg at vide at de slet ikke ville forsikre min BB, de 2
andre ville de forsikre ca. 6 mdr. om året...... De ville lige vende tilbage
med prisen. Den er endnu ikke kommet.... og jeg tror heller ikke den kommer.
Jeg har rykket engang, men gør det ikke igen. Tænk hvilke problemer de så
kan give den dag jeg måske får brug for dem.......

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 10:29

Tjaaa der er jo desværre folk der immervæk rask betaler de summer for at få
lov tilat køre på dem. jeg synes det er synd for dem.
Jeg spurgte iøvrigt om min model var på hans blacklist og dertil svarede han
NEJ ??? det må den da være nu???? Da jeg fortalte ham hvor stor min mc var,
sagde han med det vums. " UHA så kan den jo køre stærkt??? " hmm njaaaa
svarede jeg . det betyder jo ikke noget om du vælter med 100 eller 200. du
slår dig gevaldigt og mc´en tager skade alligevel. desuden afhænger farten
jo af ens temp.??? " ja det lød da meget fornuftigt syntes han" hvor til
han så slynger en knap så fornuftig pris ud hehe.
Findes der i det hele taget et alm. seriøst forsikrings selskab der kan og
vil forsikre en motorcykel af større kalibre????
Jeg har en god forsikring nu, men af ren nysgerrighed, og for at hjælpe
andre???. spørgsmålet er jo tit oppe at vende. Hvad nu hvis man ikke kan
komme med i high society club " læs Runa" hvad gør en almen dødlig dansker
så, hvis han ikke er på den grå side af 50????

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-01-03 14:30

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> komme med i high society club " læs Runa" hvad gør en almen dødlig dansker
> så, hvis han ikke er på den grå side af 50????

Der er nu ikke så meget high society over Runa mere efter deres berømte
blackliste.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-03 16:14

Tror man skal gå efter de små og lokale selskaber. Jeg ved at bl.a. Aros
forsikring også er begyndt at tegne MC forsikringer i Århus. Men kender ikke
meget til deres priser. Mener dog de skulle have 6-7kkr for BB, husker det
ikke helt. Har dog haft en bil der engang, og jer var ikke tilfreds med
deres service. Men det er dog en mulighed.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-01-03 19:34

> [...]

> komme med i high society club " læs Runa" hvad gør en almen dødlig dansker
> så, hvis han ikke er på den grå side af 50????

Jeg var 19 da jeg købte fazeren, så jeg har nøjedes med ansvar. Oprindeligt
var det egentlig meningen at det kun skulle være midlertidigt, men efter at
have vænnet mig til det kan jeg godt sove om natten igen. Desuden parkerer
jeg den aldrig ude om natten, ligesom den er forsynet med en (hjemmelavet)
startspærre, et par wirelåse og en skivelås.
At nøjes med ansvar kan selvfølgelig blive et problem, hvis man har banken
involveret, men så må man jo bare lære at tjene pengene inden man bruger dem

--
mvh Jes Vestervang - der nu er 20
FZS600 - forsikret til 1600,- helårligt og en MTX125R til 700,- helårligt i

Fra : Spiff

Dato : 30-01-03 10:32

Hejsa

Ikke for at forsvare noget selvskab så er min oplevelse er at mange
selvskaber har en hysteriks holdning til MC'ere over 750cc, hvis de har
fuldkåbe og har alt for mange R'ere i modelbetegenelsen.
Vi MC'ister vil mene at det er at overreagere og må bunde i uvidenhed. Der
er dog et fakturm som vi MC'ister må lide under og som jeg ikke fatter at
forsikringsselvskaberne aceptere nemlig reservedelspriserne til MC'ere.
Hvis en MC med fuldkåbe står på sin støttefød og vælter om på siden ja så er
det ikke uhørt at forsikringsselvskabet får en regning på 20+ tkr. for en ny
omgang plastic.
Drop alt det der fis med høje afgifter osv. det er f... udtryk for
monopollisme af værste skuffe fra importørenes side og
forsikringsselvskaberne æder den råt.

Jeg valgt selv FAIR til min lille bandit 600 og betaler glad kr 4500 for
kasko og ansvar. Dyrt vil nogen sige men jeg har valgt kun at have kr.
2000,- selvrisiko fordi jeg personlig syntes at en selvrisiko på 8-10 tkr.
eller det der er være er lige med ingen forsikring.
Da jeg i sin tid ringede rundt for at indhænte forsikringspriser spurte jeg
både på banditten og på den fuld plastik indpakket udgave GSX600F og der var
stort set enslydende svar om at diffen mellem disse 2 MC var 10-12 tkr. i
forsikring !!! selv om der stort set er tale om den samme MC.

Det kunne vare at vi MC'ister skulle danne vores eget forsikringsselvskab
efter samme model som GF
Hvis man bliver mange nok kan man altid presse et monopol til bedre indkøb
ellers må vi jo parallelimporere stumperne og reperare på eget værksted.

Nå jeg må hellere stoppe inden får gasset mig selv helt op under loftet og
får en prop

Ud og hente en kop kaffe !!

MVH
Jesper

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-03 16:11

"Det kunne vare at vi MC'ister skulle danne vores eget forsikringsselvskab
efter samme model som GF"

Jeg har faktisk gjort lidt i det. Og det er egentlig ikke særlig svært.
Flere af de store selskaber kræver blot at vi har en forening hvor vi er
"bundet" økonomisk. Fx. via kontingent som fx. DMC og MCTC. Det kan jo bare
være symbolsk. Jeg forsøgte engang at starte en sådan forening. Når
medlemstallet når op på 8-10000 så vil de store selskaber gerne i
forhandling. Og det skal være en af de strørre for at det kan blive
landsdækkende. Min plan var at lave det kontingentfrit indtil vi var nok.
Men tror kun jeg fik omkring 100 tilmeldinger, men jeg solgte nok ikke idéen
godt nok, så det var min egen fejl. I stedet kastede jeg mig over min egen
klub og skaffede os en god aftale med et lille lokalt selskab. Det har
fungeret fint siden '99.

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-01-03 16:18

> [...]
> efter samme model som GF"
>
> Men tror kun jeg fik omkring 100 tilmeldinger, men jeg solgte nok ikke idéen

Jeg tilmelder mig hermed.

- du kunne måske lave en aftale med nogle udenlandske sælgere, fx David Silver til honda osv.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-03 16:53

"Jeg tilmelder mig hermed"

Jeg har pt. lagt idéen på hylden. Det er ca. 4 år siden jeg forsøgte.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-01-03 16:54

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote:

> "Det kunne vare at vi MC'ister skulle danne vores eget forsikringsselvskab
> efter samme model som GF"
>
> Jeg har faktisk gjort lidt i det. Og det er egentlig ikke særlig svært.

Det ser faktisk ud til at der er nogen, der er i gang:

http://www.gruppeforsikring.dk/

Måske det var noget vi skulle tjekke ud... ?

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-03 16:59

Jep. DMC er vist med i den. Det er selvfølgelig en begyndelse. Jeg forsøgte
bare at lave min helt egen gruppe dengang.

--
Mvh.
Henrik (som er medlem af DMC)

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:26

> Jep. DMC er vist med i den. Det er selvfølgelig en begyndelse. Jeg
forsøgte
> bare at lave min helt egen gruppe dengang.

Det halter desværre vist blot med at få en ordentlig aftale igennem, for
dem

> Mvh.
> Henrik (som er medlem af DMC)

På den anden side: Hvis blot alle var det, så var deres
forhandlings-situation nok noget bedre :-|

--
Armand.
(ærke DMC-støtte)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 10:03

Brian Wendelbo wrote:
> Ja hvem vil ikke gerne betale det for sin drømmecykel ?

Vi er nogle der er glade for at det ikke kan betale sig at
kaskoforsikre vores cykler, da de er pisse billige

// Hans, der stadig mangler en højrepotte til en RD350F/N

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 30-01-03 10:22

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> regnet forsikringen til den nette sum af 82.000 årligt.
>
> Ja hvem vil ikke gerne betale det for sin drømmecykel ?

*lol*, jeg tog også en beregning online på min thunderace ved fair
forsikring, 77000,- om året *g*. Var det ikke lettere at sige at de ikke vil
forsikre motorcykler...
Godt man har fået fuld kasko til 8600,- årligt andetsteds

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 10:56

Det er kun sports-mc'er de ikke vil have med at gøre! Prøv at beregn en
Honda Hornet 900 den er skam billig nok, men cbr600 er pi... dyr selv om de
har lige mange HK, så hvis man har Bandit600 (eller anden "touringcykel")
som mig, så kan man få et godt tilbud!

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 11:11

Rune (Bandit600R) wrote:
> [...]
> har lige mange HK, så hvis man har Bandit600 (eller anden "touringcykel")

Måske er det dér koncept med en turboladet Slyngel 1200 med fuldkåbe
så slet ikke så tosset :)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 11:08

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> forsikre motorcykler...
> Godt man har fået fuld kasko til 8600,- årligt andetsteds

Ja den kan du vidst godt være glad for
Har du iøvrigt buller esset til salg???? synes jeg har set den på nettet???

Brian W.

BullerEs ´99

Fra : Thomas O'Connor

Dato : 30-01-03 12:16

Da jeg ringede rundt for at finde forsikrings priser fik jeg mig da også
nogle overraskelser. Topdanmark villle have 9800 kr for ANSVAR !!!!! og det
var kun i sommer halvåret, 26000 kr for ansvar + kasko. Spurgte om han havde
snot for hjerne for de priser var helt hen i skoven. Det billigste var GF
som ville have 2308 kr det første år og så 1400 året efter.
Min cykel er en Kawazaki GPX 600 R, det er da en fin cykel og den kan da
også skyde en pæn fart. Men det er sgu ikke hvad jeg vil betegne som en
rigtig dødscykel. En på min skole har en R1'er med turbo, den har 226 hk på
baghjulet. Den kunne man godt kalde en dødskværn.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 30-01-03 14:05

> Ja den kan du vidst godt være glad for
> Har du iøvrigt buller esset til salg???? synes jeg har set den på
nettet???

> Brian W.
>
> BullerEs ´99

Nej, har bare"hugget" at billede af en lignende cykel på nettet, indtil jeg
får taget et billede *g*

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 14:13

er det så Peter Snorres den gamle????

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-01-03 12:54

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ja hvem vil ikke gerne betale det for sin drømmecykel ?

Jeg har lige talt med TopDanmark for at få en pris på en Fazer 600 - dommen
lød på 18k om året ...

Til sammenligning fik jeg tilbudt en Fazer 1000 for 20k og en BT1100 til
12k. Og jeg betaler pt. ca. 7k for min XJ600...

Hilsner,

Tony
(der snart kaster håndklædet i ringen og opgiver at køre MC... suk)

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 13:30

Ja det er sku sørgeligt. lykken har en pris! for nogen er den for høj. Håber
nu ikke du giver op.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : flemsus

Dato : 30-01-03 14:09

"Tony Lorentzen" <tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Hilsner,
>
> Tony
> (der snart kaster håndklædet i ringen og opgiver at køre MC... suk)

Har du prøvet Tryg, det halverede vores ydelse og vi fik endda 25% hos
TopDK.Og hos Tryg dækker forsikringen i 12 måneder.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 13:09

Husk at der er 15% rabat hos Topdanmark for touringklubdk medlemmer, med de
priser i nævner her er der da penge at sparer

Fra : Armand

Dato : 30-01-03 16:43

Rune (Bandit600R) <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en
> Husk at der er 15% rabat hos Topdanmark for touringklubdk medlemmer,
med de
> priser i nævner her er der da penge at sparer

Husk samtidig lige at sammenlign andre selskaber med TopDK, ved at få
beregnet 9mdr's kørsel og 3 mdr's stilstand (som TopDK jo regner for
obligatorisk)

Lillefrøen kunne forsikres til samme beløb hos hhv. Codan og Top DK; men
iberegnet 3 mdrs vinteropstaldning var Codan pludselig 20% billigere

I tilgift er jeg så heller ikke bundet af (kun) at opstalde i 3 mdr.,
endsige følge en fastlagt lavsæson slavisk!!

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-01-03 17:39

> Husk samtidig lige at sammenlign andre selskaber med TopDK, ved at få
> beregnet 9mdr's kørsel og 3 mdr's stilstand (som TopDK jo regner for
> obligatorisk)

Det er jo lige det... Jeg skulle give 8500,- for min Bandit hos TopDK med
rabat, og "kun" 5300,- hos Fair så det.

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:27

Rune (Bandit600R) <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en

> Det er jo lige det... Jeg skulle give 8500,- for min Bandit hos TopDK
med
> rabat, og "kun" 5300,- hos Fair så det.

Og fair har ikke lignende forbehold?
ANYHOW, så er dit regnestykke jo ganske overskueligt!

Hvad jeg ikke fik med, er at Codan beregner stilstandforsikring som 20%
af aktiv forsikring!

--
Armand.

Fra : flemsus

Dato : 30-01-03 13:42

> [...]
> regnet forsikringen til den nette sum af 82.000 årligt.
>
> Ja hvem vil ikke gerne betale det for sin drømmecykel ?

Du er da heldig at du bor i et postnummer de vil have noget med at gøre!
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-01-03 14:12

Ja det er nok svært at forsikre noget i 8220 her i århus?

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155