Sammenligning af grafikkort
Fra : Devast8or

Dato : 30-01-03 02:23

Hej med jer,

Er der en af jer der kender et ste dhvor jeg kan se en liste med grafikkort
sat op i rækkefølge efter ydelse (eller evt. selv kan lave en lille hurtig
liste)?

De kort jeg er mest interesseret i at se sammenlignet er GeForce 2 GTS,
GeForce 4 MX, GeForce 4 TI4200 og nogle Radeon kort. Grunden er at jeg ikke
kender meget til Radeon serien, og gerne vil vide lidt om ydelsen i forhold
til GeForce serien som jeg kender (jeg havde regnet med at købe et GF4, men
har fundet ud af at mit gamle KT7A-RAID mobo sandsynligvis vil bukke under
fordi det trækker for meget strøm :/. Løsningen skulle efter sigende være et
Radeon kort, så nu vil jeg undersøge lidt).

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : TBC

Dato : 30-01-03 02:40

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De kort jeg er mest interesseret i at se sammenlignet er GeForce 2 GTS,
> GeForce 4 MX, GeForce 4 TI4200 og nogle Radeon kort.

En sådan finder du her:
http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html

Der er sådan set alle aktuelle kort bortset fra Geforce FX

> Grunden er at jeg ikke
> kender meget til Radeon serien, og gerne vil vide lidt om ydelsen i
forhold
> til GeForce serien som jeg kender

Radeon serien er et glimrende produkt. Indtil Geforce FX Ultra kommer er
Radeon 9700 Pro det det hurtigste markedet, og når R350 (den næste Radeon)
kommer, er Radeon måske igen førende, hvis Nvidia ikke får tweaket deres
driver ordentligt til deres nye FX produkt. Det er en skøøøn tid at være
gamer

> (jeg havde regnet med at købe et GF4, men
> har fundet ud af at mit gamle KT7A-RAID mobo sandsynligvis vil bukke under
> fordi det trækker for meget strøm :/.

Hvordan har du fundet ud af det ?

> Løsningen skulle efter sigende være et
> Radeon kort, så nu vil jeg undersøge lidt).

Uanset hvad kunne et radeon 9700 Pro kort være en ganske glimrende løsning,
i særdeleshed ifht Gf4. Gf4 MX skal du ihvertfald holde dig fra, Skal du
have Nvidia kort skal du holde dig til GF4-Ti eller FX serien. (Men vent med
at hoppe på FX indtil du ser R350 performance, og introduktionsprisen er
overstået)

TBC

Fra : Devast8or

Dato : 30-01-03 03:20

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html
>
> Der er sådan set alle aktuelle kort bortset fra Geforce FX

Perfekt! Lige hvad jeg søgte. Mange tak.

> [...]
> kommer, er Radeon måske igen førende, hvis Nvidia ikke får tweaket deres
> driver ordentligt til deres nye FX produkt. Det er en skøøøn tid at være

Hehe, yeah. Det har du ret i. Hvornår er det lige FX kortene skulle komme på
markedet. Det er da vist snart ikke? (man kan jo håbe på at de andre kort
dropper lidt i pris :)

> Hvordan har du fundet ud af det ?

I alt.comp.periphs.mainboard.abit har der været noget snak om det.
Tilsyneladende er det de runde fætre (kapasitorer?) der sidder på boardet
der ikke er beregnet til at give så meget strøm som GF4 kortene trækker.
Nogle boards kan godt, andre kan ikke. Jeg har ikke tænkt mig at forsøge om
mit kan eller ej, for jeg risikerer nemt at brænde hele boardet af. Grunden
til at et Radeon kort skulle være løsningen er at det får strøm fra et HDD
stik og derfor ikke belaster AGP-porten og dens <indsæt navn på runde fætre
her>. :)

> [...]
med
> at hoppe på FX indtil du ser R350 performance, og introduktionsprisen er

Well, 9700 pro er lige lidt pebret IMO. Men et 9500 pro ser ret interessant.
Og så var der vist noget med at kan fuske lidt rundt med 9500 kortene og få
det til at køre som et 9700. Det kunne jo også være en idé (alt efter hvad
det så kræver af køling. Kan en Zalman zm80a-hp iøvrigt monteres på et
Radeon kort?).

> TBC

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Joe Sandøe

Dato : 30-01-03 09:39

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
-SNIP-
> [...]

> det til at køre som et 9700. Det kunne jo også være en idé (alt efter hvad
> det så kræver af køling. Kan en Zalman zm80a-hp iøvrigt monteres på et

Yep det kan det
VH Joe

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-03 14:16

Devast8or wrote:
> Well, 9700 pro er lige lidt pebret IMO. Men et 9500 pro ser
> ret interessant. Og så var der vist noget med at kan fuske lidt
> rundt med 9500 kortene og få det til at køre som et 9700.

Det er kun nogle enkelte 9500 kort der kan dette (_ikke_ PRO),
læs evt. mere om dette emne i gruppen.

/Mikael