Export af mails fra Outlook -- Inkl. fuld ~
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-03 01:18

Har nogen fundet en metode at exportere alle mails i en folder
til en eller flere textfiler, inkl. den fulde SMTP header? En
almindelig export to file giver kun basale headers som From, To,
Subject og Date, men fx. ikke Received.

Software er Outlook 2002 på WXP.

Hvis det kan gøres ved at exportere via andre mailprogrammer
eller lignende er det også interessant.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-01-03 12:14

Hej Asbjorn Hojmark, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har nogen fundet en metode at exportere alle mails i en folder
> til en eller flere textfiler, inkl. den fulde SMTP header?
> Software er Outlook 2002 på WXP.

Hvis du først kan eksportere dem til OE-format, er din ven her:
<http://www.oehelp.com/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-01-03 12:17

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis du først kan eksportere dem til OE-format, er din ven her:
> <http://www.oehelp.com/>.

Jeg glemte, at du vist aldrig har anvendt OE. OE5'erne og 6'erne bruger
samme format, hvorfor du blot skal vælge det til OE5 fra sitet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-03 22:28

On Thu, 30 Jan 2003 12:16:57 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Jeg glemte, at du vist aldrig har anvendt OE.

Mja, jeg har da brugt det nok til at vide, hvordan det fungerer.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-03 22:27

On Thu, 30 Jan 2003 12:14:16 +0100, Rudi Stegen

> Hvis du først kan eksportere dem til OE-format

Det er faktisk en af de ting, jeg har prøvet, og det dur ikke.

Hvis jeg i OE siger File | Import | Messages, vælger Outlook og
en folder, får jeg kun basale headers med over i OE6, og så er
det jo sådan set ligegyldigt, hvor fin OE6 end måtte være til at
eksportere.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : pre

Dato : 30-01-03 20:51

En udskrift fra Outlook (som kan være OE filer endda) kan vha.
Autoformat blive til en oversigtlig fil hvor et utal af mails kun fylder
for småpenge.
Så derfor har jeg ikke mere problemer med arkivering/komprimering.
© pre 2003

: Har nogen fundet en metode at exportere alle mails i en folder
: til en eller flere textfiler, inkl. den fulde SMTP header? En
: almindelig export to file giver kun basale headers som From, To,
: Subject og Date, men fx. ikke Received.
:
[...]
: --
: The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-03 23:45

On Thu, 30 Jan 2003 20:50:49 +0100, "pre" <skrivtil@gruppen.dk>
wrote:

> En udskrift fra Outlook (som kan være OE filer endda) kan vha.
> Autoformat blive til en oversigtlig fil hvor et utal af mails
> kun fylder for småpenge.

Jeg kan ikke se, hvordan udskriften kan bruges til at opnå, det
jeg ønsker, nemlig en eller flere textfiler med de fulde mails,
inkl. de fulde headers, som de ses i View | Options.

> Så derfor har jeg ikke mere problemer med arkivering/komprimering.

Det har jeg heller ikke.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : pre

Dato : 31-01-03 11:52

Kværn det hele gennem Words Batch Converter, så kommer alt frem - omend
i en kedelig og upraktisk form. Undskyld at jeg prøvede at hjælpe. Det
skal ikke ske igen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-02-03 00:30

On Fri, 31 Jan 2003 11:51:44 +0100, "pre" <skrivtil@gruppen.dk>
wrote:

> Kværn det hele gennem Words Batch Converter, så kommer alt frem

Jeg kan slet ikke få den til at importere mails fra Outlook. Jeg
kan vælge adressekartoteket, men ikke mails.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : pre

Dato : 02-02-03 10:05

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-03 00:28

On Sun, 2 Feb 2003 10:04:37 +0100, "pre" <skrivtil@gruppen.dk>
wrote:

Ja, det er meget fint. Men som jeg skrev, kan jeg slet ikke få
Word (2002 SP2) til at lave batch import af mails. (Det er ikke
en af mulighederne, man kan vælge).

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-02-03 15:10

Asbjorn Hojmark skrev:

> Har nogen fundet en metode at exportere alle mails i en folder til en
> eller flere textfiler, inkl. den fulde SMTP header?

Der er nævnt et par mulige løsninger her:

Jeg bruger ikke selv Outlook og aner derfor ikke om det virker.

Fra : pre

Dato : 08-02-03 21:02

Rutinerne dækker alt andet end mails og Outlook udleverer ikke lige
headeren og aldrig afsendelsesdatoen!!! Den står godt nok i mailen men
kan ikke verificeres "baglæns".
© pre 2003

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
:

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-02-03 21:54

On Thu, 30 Jan 2003 01:18:18 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Har nogen fundet en metode at exportere alle mails i en folder
> til en eller flere textfiler, inkl. den fulde SMTP header?

Eureka!

Det hjalp at søge på 'personal message store export' isf. alle
mulige mærkelige kombinationer af outlook, text og export. Jeg
fandt http://www.genusa.com/utils/pmseu.htm, der er gratis og
virker meget fint.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|