Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket ISA-grafikkort har jeg?
Fra : Snifty

Dato : 11-03-01 18:14

Hej, jeg har et problem!

Jeg har lige købt en "ny" computer billigt (meget!!!). Det er en 133 Mhz
Pentium med et ISA-grafikkort, som jeg skal køre NT 4.0 på.

Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen driver til grafikkortet - bl.a.
fordi jeg ikke ved, hvad det er for et mærke.

På kortet er det flere chips mærket "Realtek" alle med forskellige
betegnelser som alle starter med "RTG" og så nogle tal og bogstaver. Jeg har
været inde på Realteks hjemmeside, og fandt da også en driver, med næsten
den samme betegnelse som en af chipsene, nemlig "RTG3105E" dog havde
driveren betegnelsen "I" i stedet for "E" til slut.

Jeg fandt også en driver direkte til et ISA-kort - den hed godt nok noget
helt andet "ALG2032" som ikke fandtes på nogen af chippene. Ingen af de
funden driver kunne bruges til noget som helst - tværtimod...

På selve kortet står der to ting: Dels "FCC ID:17KV2-91024" midt på kortet
og dels "PT-505B" nede ved "stikkene". Er det noget, man kan bruge til at
identificere kortet med?

Håber meget, I kan hjælpe - ganske vist er kortet formodentligt et, Moses
kasserede, da han gik over til de mere moderne stentavler, men alligevel...

Hvis jeg ikke kan finde drivere til Windows NT, kan jeg så bruge nogen til
win95/98?
--
VH Snifty
snifty@get2net.dk

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 11-03-01 19:36

Snifty wrote:

> [...]
> alligevel...
>
> Hvis jeg ikke kan finde drivere til Windows NT, kan jeg så bruge nogen til

FCC ID kan man søge på på adressen http://www.fcc.gov/oet/fccid/

Dette giver i dit tilfælde følgende resultat:

There are no records matching your query.

Så jeg er bange for at du, undskyld udtrykket, er fucked mht. drivere. Du
burde dog kunne bruge "standard VGA"-driveren.

I øvrigt... Hvorfor dog køre NT 4.0 på en så lille maskine, tror du ikke
linux ville passe bedre ?

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 11-03-01 23:40

> FCC ID kan man søge på på adressen http://www.fcc.gov/oet/fccid/
>
> Dette giver i dit tilfælde følgende resultat:
>
> There are no records matching your query.

Jeps, men prøv at rette det første 1-tal til et I - så er der bonus. Altså
FCC ID: I7KV2-91024

Mvh.
Jesper

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 11-03-01 23:49

"Jesper Bennedbæk Kristensen" <jesper@bennedbaek.dk> wrote in message

> Jeps, men prøv at rette det første 1-tal til et I - så er der bonus. Altså
> FCC ID: I7KV2-91024

Og forresten - hvis du søger på www.driverguide.com efter "RTG3105E", så
dukker der også en driver op. Held og lykke med den!

Mvh.
Jesper