Køb af ekstra RD'er
Fra : wheeler

Dato : 29-01-03 23:42

Jeg har lige fået en mail fra ham, som var ved at sælge sin RD'er til Jon
;-/

Min udspil er som udgangspunkt at byde en 3-4 K for at overtage projektet,
men nu bliver jeg i tvivl for se, hvad han skriver =/

"Jeg har en anno 84, den første slags med ypvs, nyrep motor kørt 1000km, så
kun lige kørt til".

Sprøgsmålet er, om han mener nyrepareret eller renoveret ;-/

Den tror jeg lige jeg vil sove lidt på !
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 00:09

wheeler wrote:
> [...]
> kun lige kørt til".
> Sprøgsmålet er, om han mener nyrepareret eller renoveret ;-/
> Den tror jeg lige jeg vil sove lidt på !

Hvis du køber den, vil jeg godt købe højre potte..

Jeg pillede jo mine af her idag, med det formål at kigge dem efter, og rense
dem med henblik på maling...

Sgu helvede røv den brugte potte jeg købte i efteråret var defekt inden i,
pipen der sidder efter expansions-delen var knækket af og lå løst i den dæmpende
del af røret.

Det forklarer jo nok hvorfor jeg synes den var sløvere med den nye potte

Nu er planen så at se om jeg kan finde en der har en potte der ikke fejler noget
i næste uge, ellers må jeg sgu se om jeg kan svejse den gamle (som i den der sad
på cyklen da jeg købte den).

// Hans, udstødning købes ..

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : wheeler

Dato : 30-01-03 09:14

Hans Joergensen wrote:

Sgu helvede røv den brugte potte jeg købte i efteråret var defekt inden i,
pipen der sidder efter expansions-delen var knækket af og lå løst i den
dæmpende del af røret.

Købte to org. fløjter i efteråret. AAgesen har en hel kasse, som han ikke
ved, hvad han skal bruge til

Efter lidt forhandling fik jeg dem for 100 kr/stykket (de koster vist små
400/stk)....

Ifm. skift af fløjterne, var den ene fløjte så medtaget at den knækkede
midt over (i hønsenettet) så stumpen blev siddende nede i potten ;-(

Sur røv - Det tog mig en time at få den ud - men det lykkedes. (ovevejede
på et tidspunkt at save potten over og svejse den sammen igen)

Ellers er der en fyr nær Holbæk, som du kan få nummeret på, hvis du er
interesseret? (han er MEGET forhandlingsvillig - fik komplet forgaffel
m/bro + clip-on til 500.-). Sidst jeg besøgte ham, så jeg han havde en del
"overskuds-lydpotter" hængende...

Wheeler

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 30-01-03 13:28

wheeler wrote:
> [...]
>
> Sur røv - Det tog mig en time at få den ud - men det lykkedes.
> (ovevejede på et tidspunkt at save potten over og svejse den sammen

Hehe, jeg fik lige min stump ud i går. Min knækkede bare på indersiden af
indsnævringen... Det har vist taget 3-4 timer at få stumpen ud...

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 14:04

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Hehe, jeg fik lige min stump ud i går. Min knækkede bare på indersiden af
> indsnævringen... Det har vist taget 3-4 timer at få stumpen ud...

Hehe, problemet, er så bare at de her 'stumper' der sidder inden i sådan
en potte er ret væsentlige for hvordan motoren yder, og er også ret
væsentlige hvis man vil have en korrekt forbrænding..

Er der iøvrigt nogen der har en ide om hvad det mon vil koste at
få sendt sådan en udstødning fra tyskland med det dér tyske postvæsen?

// Hans
http://dfm.nathue.dk - Nu med binaries fra dk.binaer.motor

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-01-03 14:21

On 30 Jan 2003 13:03:32 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Er der iøvrigt nogen der har en ide om hvad det mon vil koste at
>få sendt sådan en udstødning fra tyskland med det dér tyske postvæsen?

Ikke voldsomt meget :

http://www.deutschepost.de/dpag?lang=de_DE&xmlFile=950

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 14:36

Michael K S wrote:
> Ikke voldsomt meget :
> http://www.deutschepost.de/dpag?lang=de_DE&xmlFile=950

Næh, det er da til at leve med..
Nåmen, jeg må hellere se om jeg kan finde et i danmark først..

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Hekto

Dato : 30-01-03 15:07

In article <slrnb3iah4.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Næh, det er da til at leve med..
> Nåmen, jeg må hellere se om jeg kan finde et i danmark først..

Det burde da kunne lade sig gøre at få een eller anden svejse-
ekvilibrist til at svejse den sammen?
Eventuelt kunne den jo få en forstærknig svejset på bagefter. På
billedet ser det ud somom det er den eksisterende svejsesøm der er
problemet.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 17:48

Hekto wrote:
> [...]
> Eventuelt kunne den jo få en forstærknig svejset på bagefter. På
> billedet ser det ud somom det er den eksisterende svejsesøm der er

Jah, men på den anden side vil det være pænere med et rør uden
svejsninger.. og Armand skulle jo nødig have noget at beklage sig over
med hensyn til kvalitet af arbejdet ;)

// Hans, der lige har budt 1535 for en synet Mazda 323 ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 30-01-03 19:17

In article <slrnb3ilp9.rer.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jah, men på den anden side vil det være pænere med et rør uden
> svejsninger.. og Armand skulle jo nødig have noget at beklage sig over
> med hensyn til kvalitet af arbejdet ;)

Det kan da laves ordentligt. Hvis man banker kanterne lidt ned. lægger
en svejsesøm, og sliber det glat igen. Så kan man lægge en forstærkning
på undersiden.

> // Hans, der lige har budt 1535 for en synet Mazda 323 ;)

1535 ... hvad??? :0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 30-01-03 22:25

> // Hans, der lige har budt 1535 for en synet Mazda 323 ;)

Ja, og jeg bød 65 K for en gsx 750 fra '99 - men jeg kører/trækker jo stadig
rundt på to gamle køretøjer

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 30-01-03 15:19

Hans Joergensen wrote:
> Hehe, problemet, er så bare at de her 'stumper' der sidder inden i
> sådan en potte er ret væsentlige for hvordan motoren yder, og er også
> ret væsentlige hvis man vil have en korrekt forbrænding..

Nu var der tale om en del af fløjten, der naturligvis skal ud inden jeg kan
montere en ny.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 15:30

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Nu var der tale om en del af fløjten, der naturligvis skal ud inden jeg kan
> montere en ny.

Hvad er det for nogle potter din har? den 'nye' type med de blanke
dæmpere på enden, eller den (pæne gammeldaws med dæmpere inden i ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 30-01-03 23:42

Hans Joergensen wrote:

> Hvad er det for nogle potter din har? den 'nye' type med de blanke
> dæmpere på enden, eller den (pæne gammeldaws med dæmpere inden i ?

Den gamle, med kakkelovnrør...

Fra : Hekto

Dato : 30-01-03 13:47

In article <fT8_9.167$Vm1.94@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Hehe, jeg fik lige min stump ud i går. Min knækkede bare på indersiden af
> indsnævringen... Det har vist taget 3-4 timer at få stumpen ud...

Jaaaah! .... 'man' burde nok tage dem ud et par gange i løbet af
sæsonen!!! ;0)

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-01-03 17:41

> "Jeg har en anno 84, den første slags med ypvs, nyrep motor kørt 1000km,

> kun lige kørt til".

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Han sagde til mig at han havde honet cylindrene, skiftet stempler til 2.nd
overstørrelse, og skiftet krumtappen. Den er så samlet og kørt til. Det er
hvad jeg lige kan huske..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 17:49

Jon Larsen wrote:
> Han sagde til mig at han havde honet cylindrene, skiftet stempler til 2.nd
> overstørrelse, og skiftet krumtappen. Den er så samlet og kørt til. Det er
> hvad jeg lige kan huske..

Jamen, hvad med det vigtigste, havde den pæne orginale udstødninger?
))

// Hans, der lover ikke at lave flere indlæg om det åndsvage rør
iaften, med mindre han bliver opfordret til det.. ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-01-03 18:39

> Jamen, hvad med det vigtigste, havde den pæne orginale udstødninger?
> ))

xxxxxxxxxxxx

Ved ikke helt om de hørte til lige den model... tror nok det er fra en nyere
RD'er.. blank dæmper..
De andre går bare ud i et med forrørene ikke ?!?!?!?!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-03 19:05

Jon Larsen wrote:
> Ved ikke helt om de hørte til lige den model... tror nok det er fra en nyere
> RD'er.. blank dæmper..

Ok, det er ihvertfald enten fra en nyere eller tunpotter.

> De andre går bare ud i et med forrørene ikke ?!?!?!?!

Jo, jeg har vist også fundet et sæt nu ..
Skulle være både i god stand og pæne..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 31-01-03 09:48

In article <3e3955a8$0$10991$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, jon-
soegaard@larsen.tdcadsl.dk says...
> Han sagde til mig at han havde honet cylindrene, skiftet stempler til 2.nd
> overstørrelse, og skiftet krumtappen. Den er så samlet og kørt til. Det er
> hvad jeg lige kan huske..

Hmmmm ...

At hone en cylinder, er en bearbejdning af cylinderens overflade, ved
en eller anden form for let slibning.
Ved en opboring fjerner man et 'lag' materiale, således at cylinderen
bliver fri for ridser og mærker, samt bliver rund igen.

Hvis cylinderne er honet, er det ikke nødvendigt at montere stempler i
overstørrelse, da der slet ikke fjernes ret meget materiale.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-03 12:42

Hekto wrote:
> Hvis cylinderne er honet, er det ikke nødvendigt at montere stempler i
> overstørrelse, da der slet ikke fjernes ret meget materiale.

Måske standart-knallertfusker misforståelsen at hone er == bore, eller
omvendt..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 31-01-03 12:50

In article <slrnb3ko8l.rfv.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Måske standart-knallertfusker misforståelsen at hone er == bore, eller
> omvendt..

Man skal dæl'me fuske en hel del ... med en stor hammer ... for at få
overstørrelse nr. 2 banket på plads i en std. cylinder!

Manden var jo mekanikker ikke? ... han burde da vide hvad han taler
om?

Fra : Armand

Dato : 31-01-03 20:28

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Måske standart-knallertfusker misforståelsen at hone er == bore, eller
> omvendt..

Tjaeh :-/
Her i byen havde vi engang et mc-værksted hvor en bekendt fik honet(!)
sine cylindre op til næste overstørrelse
En grundig gennemmåling efterfølgende udført af en af klubkammeraterne,
som var i lære som værktøjsmager, viste varierende mål på kryds og tværs
=

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 31-01-03 20:51

In article <b1ej64$718$6@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> En grundig gennemmåling efterfølgende udført af en af klubkammeraterne,
> som var i lære som værktøjsmager, viste varierende mål på kryds og tværs

Tsk! ... Tsk!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-02-03 15:56

Armand wrote:

> [...]
> En grundig gennemmåling efterfølgende udført af en af
> klubkammeraterne, som var i lære som værktøjsmager, viste varierende

Ja, det har nok ikke været meningen i dette tilfælde, men er der ikke noget
om at cylinderen (eller stemplet?) faktisk skal være lidt ovalt? Jeg kan
nemlig svagt huske et eller andet i den stil

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-02-03 17:23

Jes Vestervang wrote:
> Ja, det har nok ikke været meningen i dette tilfælde, men er der ikke noget
> om at cylinderen (eller stemplet?) faktisk skal være lidt ovalt? Jeg kan
> nemlig svagt huske et eller andet i den stil

Den er det vist ikke når den kommer fra boring, men den bliver det
når den bliver brugt..

Derfor har man jo også et mål der hedder max ovalitet.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-02-03 17:42

Hans Joergensen wrote:

> Den er det vist ikke når den kommer fra boring, men den bliver det
> når den bliver brugt..
>
> Derfor har man jo også et mål der hedder max ovalitet.

Ok, så huskede jeg ikke ved siden af. Tak for udredningen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506