Loadbalancing software til w2k server??
Fra : Pah

Dato : 29-01-03 23:35

Hej

Jeg sidder med en boligforening med omkring 50 tilslutninger. Der er en
"windows 2000 server" server på netværket sammen med 2 stk 2mbit ADSL
linier.

Det er jo ikke skide smart at låse en ip range til den ene linie og
resten til den anden. Derfor leder jeg efter et stykke software der kan
lave loadbalancing mellem disse 2 linier. Trafikken består af
almindelige menneskeres brug. dvs alt muligt.

Jeg ved at funktionaliteten er indbygget i W2k advanced server, men jeg
har kun en w2k Server.

ADSL-linierne er ikke fysisk i nærheden af hinanden, så en NexLand box
vist ikke umiddelbart et alternativ. Eller kan på sådan en fyr angive IP
på ADSL modemet/routeren.

Da prisen har en vis betydning og jeg ikke har bruge alverdens ekstra
funktionalitet, har det været lidt svært at finde et produkt der
tilbyder "bare" load balancing, måske kryderet med lidt småtterier.

Nogen forslag? Helst fra nogen der kender produktet, men ellers er alt
velkomment

Anders

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-01-03 09:23

Pah <none@none.none> crashed Echelon writing

> Nogen forslag? Helst fra nogen der kender produktet, men ellers er alt
> velkomment

Linux.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten L.

Dato : 30-01-03 09:43

> Linux.
>
> --
> Bjarke Andersen

Linux til W2K ???
/Morten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-03 09:29

"Morten L." <morten.nospam.lyckegaard@mail.dk> crashed Echelon writing

> Linux til W2K ???

Tja, man kan da godt gøre det under VMWare, men jeg mente nu mere at skifte
W2K ud med Linux, som kan bruges til at skabe loadbalancingen over flere
ADSL linjer (har været diskutere flere gange i dk.edb.netvaerk)

--
Bjarke Andersen

Fra : Pah

Dato : 03-02-03 03:33

Hejsa

Jeg syntes nu nok at de fleste indlæg i dk.edb.netvaerk har drejet sig
om at forklare at man ikke opnår sand bundling. pyt

Michael Andreasen forslog at man satte en lille dum pc op som gataway
til håndtering af linierne, og det er den mulighed jeg vil kigge på, da
alle windows løsninger ser ud til koste 50.000+++ :(
Som jeg svarede ham har jeg ikke den store linux erfaring. Jeg har kun
installere det engang for længe side og ikke rigtig brugt det.
Så derfor ville det være rart hvis der allerede var lavet programmer der
kan klare konfigurationen, så jeg undgår kerne kompilering og andre
skræmmende ting.
Forslaag til sådanne modtages meget gerne.

Anders

In article <Xns9314608AA54B2bjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-01-03 10:17

> [...]
> funktionalitet, har det været lidt svært at finde et produkt der
> tilbyder "bare" load balancing, måske kryderet med lidt småtterier.

Smid en linux eller freebsd box op til dette formål.. En hvilken som helst
halvgammel maskine burde kunne klare det... f.eks. en pentium 200 mhz

Mvh
Michael

Fra : Pah

Dato : 03-02-03 01:49

Hejsa

Nu har jeg ikke den store linux erfaring. Er oadbalancingen noget der
ksal instalerres 3. parts programmer for at sætte op, eller er det blot
måden den konfigureres på?

I begge fald har du et par tips, sådan lige skudt fra hoften. Sådan
noget med programnavne steder i linux ...

Anders

In article <b1aqii$a2q$1@sunsite.dk>, maskinen2000@hotmail.com says...