Neverwinter nights vs Morrowind
Fra : Jimmy & Aino

Dato : 29-01-03 22:39

Hvilket af de to spil er bedst?

Jeg har Dungeon Siege, hvilket var fedt i starten, men nu er blevet meget
kedeligt (er ca. halvvejs).

Ellers kan jeg godt lide spil som Warcraft III, Stronghold, Civ. III,
Medieval total war. Jeg var også ret vild med spillet Vampire the
Masquarade.

Mvh. Jimmy

Fra : Mark Langdahl

Dato : 29-01-03 22:53

"Jimmy & Aino" <jimmy-aino@stofanet.dkNOSPAM> wrote in message
> [...]
>
> Ellers kan jeg godt lide spil som Warcraft III, Stronghold, Civ. III,
> Medieval total war. Jeg var også ret vild med spillet Vampire the

Nu har jeg selv kun hands-on-erfaring med NWN, og det synes jeg er ganske
udmærket, omend det ikke i single player er helt så godt som Baldur's Gate
2. Hidtil har jeg ikke hørt nogen brokke sig over andet ved Morrowind end at
det har nogle ret store systemkrav specielt til processor og ram, og at
selve spillet efter nogens mening er for stort... Hvad du bør vælge kommer
også an på hvad du ønsker. NWN er primært lavet til multiplayer og kan vel
nærmest sammenlignes med Unreal Tournament o.l., hvor singleplayerdelen ikke
er væsentlig. Morrowind derimod har slet ikke multiplayer men til gengæld en
abnormt stor single player.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Fax_Modem

Dato : 30-01-03 18:03

Jeg vil helt kart anbefale dig Morrowind som er noget af det bedste inden
for RPG jeg har prøvet i lang tid. Hvorfor er det så det? Netop fordi det
er så stort som det er. Du kan gøre næsten hvad du vil og der venter masser
af opgaver forude plus et meget åbent og fleksibelt figur-design der gør at
du kan skræddersyg din figur så han/hun/den passer til dig og din foretrukne
spillestil.

mvh.
Jesper

Fra : Simon Nejmann

Dato : 31-01-03 01:12

On Thu, 30 Jan 2003 18:03:11 +0100, "Fax_Modem"
<jtm.andersen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>du kan skræddersyg din figur så han/hun/den passer til dig og din foretrukne

Dog skal du passe lidt på hvis du er powergamer. Det er muligt uden de
store problemer at blive så mægtig at _intet_ (og jeg mener det!) i
spillet kan røre dig.
Som powergamer kan jeg fortælle dig, at det altså ikke er sjovt at
møde de groveste ting i spillet, og så finde ud af at du kan gå ud og
spise mens han tæsker løs på dig uden at du mister nogen health. Eller
at du efter maden kommer tilbage og nakker ham for groft i to slag...

Derimod hvis du er rollespiller (eller bare kan undgå fristelsen til
at powergame for meget), så er det sikkert et så godt spil som Fax
skriver.
Problemet er bare, at al den frihed producenterne giver dig, gør det
svært (umuligt?) for dem at balancerer det ordentligt. At du kan gå
over det hele gør, at den dungeon du falder over ligeså godt kan
indeholde svage ting der slet ikke kan udfordre dig, som den kan være
beboet af bæster der dræber dig med et blik.
Det er til dels også det der gør at du kan blive _alt_ for mægtig.

Anyway, bare en advarsel fra en powergamer...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Fax_Modem

Dato : 03-02-03 21:58

> [...]
> beboet af bæster der dræber dig med et blik.
> Det er til dels også det der gør at du kan blive _alt_ for mægtig.

det er rigtig nok men her har jeg haft meget glæde af muligheden for selv at
indstille sværhedsgraden - i starten satte jeg den ned så det passede med at
jeg ikke fik bøllehøvl lige med det samme men stadigvæk skulle være oppe på
dupperne. Efterhånden som min karakter bliver bedre og bedre sætter jeg så
sværhedsgraden op så det stadigvæk bliver udfordrende.

/mvh.
Jesper

Fra : arc@na

Dato : 04-02-03 10:33

"Mark Langdahl" <kajqrd@hotmail.com> wrote in

> og at selve spillet efter nogens mening er for stort...

Kan et spil blive for stort? Det må da være fordi de folk kun spiller for
at blive færdige med spillet, ikke for at nyde det.

Min char er level 52, og jeg er først lige gået i gang med Hortator-quests
(men er færdig med Tribunal add-on). Han sparker seriøst r*v...

arc@na

Fra : Jimmy & Aino

Dato : 04-02-03 13:24

Tak for de gode råd. Det lyder som om Morrowind er bedst - ihvertfald som
single player.

Mvh. Jimmy

Fra : arc@na

Dato : 04-02-03 10:31

"Jimmy & Aino" <jimmy-aino@stofanet.dkNOSPAM> wrote in

> Hvilket af de to spil er bedst?

Morrowind. Uden tvivl. Men den kræver en maskine med masser af ram og et
godt grafikkort.

arc@na