Brugt riffel fra Sverige
Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 29-01-03 21:09

Hej NG
Er der nogen der kender vejen gennem regeljunglen, hvis man skal have et
brugt våben til Danmark fra Sverige, mellem to private?
Bjarne Aakerman

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 29-01-03 21:18

On Wed, 29 Jan 2003 21:09:20 +0100, "Bjarne Aakerman"
<aakerman@post8.tele.dk> wrote:

>Hej NG
>Er der nogen der kender vejen gennem regeljunglen, hvis man skal have et
>brugt våben til Danmark fra Sverige, mellem to private?

Du skal i allefall ha en utførselstillatelse fra Sverige, som koster
et sted mellom 6-700 SEK, og som du (eller selger) får fra selgerens
lokale politikammer. Jeg regner med at du i tillegg må ha en
nnførselstillatelse til Danmark, ervervstillatelse og eventuelt en
importtillatelse avh. av hvordan deres regelverk er.

Var gjennom samme prosess i sommer, men da med import (privat til
privat) fra Sverige til Norge.

Fra : JPo

Dato : 29-01-03 21:52

"Bjarne Aakerman" <aakerman@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Er der nogen der kender vejen gennem regeljunglen, hvis man skal have et
> brugt våben til Danmark fra Sverige, mellem to private?
> Bjarne Aakerman

Det er ikke så svært.

Få fat i våbnets data

Hent blanketten på dette link :
http://www.politi.dk/Blanketter/P_704-03_Indfoersel_af_vaaben_og_ammunition.
pdf

Udfyld den og aflever den på dit lokale våbenkontor.
Du skal betale for en våbentilladelse 840/420 kr.

Du modtager en tilladelse, hvor du på tro og love skal skrive under på, at
våbnet er indført til Danmark.
Den svenske sælger skal så i Sverige søge om at udføre våbnet fra Sverige
til Danmark med dig som modtager.

mvh.
JPo

Fra : TheDane

Dato : 06-02-03 21:03

"Bjarne Aakerman" skrev d. 29-01-03 21:09 dette indlæg :
> [...]
et
> brugt våben til Danmark fra Sverige, mellem to private?

En Svensk udførselstilladelse koster 500 Sekr.

Det foregår som beskrevet:
Få: Model, årgang, magasinkapacitet, pibelængde, patrontype, ladesystem,
totallængde, nummer, sælgers navn og adresse.
Søg riffeltilladelse.
Søg importtilladelse. Få den udskrevet så den gælder i 3 måneder (det
giver lidt mere tid, det svenske politi er ikke altid lige hurtige. Jeg
har ventet over 8 uger en gang!)
Send inporttilladelse til sælger.
Sælger betaler 500 Sekr for en exporttilladelse.
Når den foreligger henter du riflen.
Tidligere skulle exporttilladelsen afleveres ved grænsen og våbnet
kontrolleres, hvorefter tolderen tilbagesendte exporttilladelsen til den
rette politikreds. Nu underskriver du som køber blot exporttilladelsen
og sælger returnerer den til det lokale politi.
Våbnet skal ikke udtoldes ved grænsen, men hvis du bliver spurgt viser
du bare din importtilladelse og din våbentilladelse.
Det er det!

God fornøjelse
Henrik Melby

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 08-02-03 17:49

Tak for svaret
Desværre var våbnet solgt, da jeg endelig kom i kontakt med sælger,
ærgeligt