Større telefoncentral
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 29-01-03 20:50

Hejsa,

Er der i denne gruppe folk der har erfaring med og kan anbefale
telefoncentraler til omkring 300 brugere og (vel?) 60 bylinier eller
deromkring. Interessante anbefalinger kunne gå på teknisk
kvalitet/stabilitet, funktionalitet og pris ift. konkurrerende produkter.

Det ville glæde mig meget....

Mvh,
/Kasper

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-01-03 23:21

"Kasper Carøe Olsen" <kasper@doek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deromkring. Interessante anbefalinger kunne gå på teknisk
> kvalitet/stabilitet, funktionalitet og pris ift. konkurrerende produkter.

Avaya IP Office har en max på 256 fysiske lokalnumre pr hovedcontroller.
Skulle der være behov for flere, kan controllerne linkes sammen.
Lokalnummer-moduler kan enten være til systemtelefoner eller almindelige
analoge telefoner.

Der kan maksimalt være 120 bylinier på en controller (4 gange ISDN30).

Den omtalte controller (IP412), er temmelig ny på markedet, men de mindre
modeller udviser rimelig god stabilitet (min mening).

Anlægget skal integreres med en voiceserver, til at styre mailbokse og andre
beskeder. Der kan tilkøbes software til indvalgsmenu, kønummersystem (eller
ventetid), flerstyring af anlægsfunktioner udefra, samt sikkert en masse
andet.

Set fra brugeren er det et ret nemt system (igen min mening).

Da jeg ikke er sælger, aner jeg ikke ret meget om priser...

Det var et forslag, der kommer sikkert mange andre!

MVH
Kent Glerup

Fra : John

Dato : 01-02-03 22:52

Jeg programmerer i MD110 til dagligt - det er et absolut stabilt system og
sammen med meridian anlæg er det nogle af de største på markedet herhjemme.

Hvor har du forholdet 300 / 60 fra?

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 03-02-03 03:37

Hejsa,

Forholdet 60/300 stammer fra en udbyder der foreslog dette i en samlet
løsning. Er det for optimistisk at kunne klare sig med 60 til 300 i
beboelsessammenhæng?

Mvh,
/Kasper

Fra : Hartmann

Dato : 03-02-03 07:37

Hej Kasper

Det du skal gå efter er om du får en central der er fremtidssikret.
D.v.s kan den udvides når firmaet vokser, også med flere afdelinger, kan
den bruges til IP telefoni, har den alle de faciliteter du har brug for
nu og helst også i fremtiden, findes den også på markedet om 2 år når du
skal have lavet en ændring, d.v.s. at den nok ikke skal købes nede på
hjørnet hos den første den bedste elektriker og har den også været på
markedet i nogle år.

Hvis du går ind på TDC hjemmeside kan du finde mange forskellige
centraler, feks Kirk, Meridian og MD 110. Se lidt på dem, snak med nogen
der sælger disse og det er så absolut ikke kun TDC og vælg den der
opfylder dit behov.

De 2 største på markedet i DK for større centraler er Meridian og MD 110
og disse forhandles både af TDC og Telia, om der findes andre
forhandlere af disse ved jeg ikke.

Selv om prisen altid bør veje tungt så brug din sunde fornuft, hvad der
er billigt er det som regel af en grund. Held og lykke med dit projekt.

MVH
JEH

http://www.kandu.dk/

Fra : evel kni.....