Netware!
Fra : emil bahri

Dato : 11-03-01 17:52

Hi! Hvad er Netware, og hvad kan det bruges til?
Skal jeg have Netware installeret, hvis jeg vil lave et netværk
med en stationær computer koblet til nettet og en bærbar som
klient til den?

<http://hjem.get2net.dk/Flash-Shock>Hilsen
Emil Bahri
<http://www.flash.simurg.dk>
<http://www.cs.auc.dk/~ps>
<http://www.cs.auc.dk/~ps>

Fra : Erik Klausen

Dato : 12-03-01 09:53

emil bahri wrote:

> Hi! Hvad er Netware, og hvad kan det bruges til?
> Skal jeg have Netware installeret, hvis jeg vil lave et netværk
> med en stationær computer koblet til nettet og en bærbar som
> klient til den?

Netware er operativsystemet på en server fra Novell.

Det er en mulighed at bruge en Novell-server i den opstilling du
beskriver, men mindre kan gøre det.

mvh.
Erik Klausen

Fra : emil bahri

Dato : 12-03-01 13:42

Hej! hvor kan man få fat i Netware?
Hilsen
Emil

Fra : Brian

Dato : 12-03-01 15:08

Ring til Novell Danmark, og få dem til at sende en 2-bruger demo til dig.

/Brian

Fra : Erik Klausen

Dato : 12-03-01 21:02

emil bahri wrote:
> Hej! hvor kan man få fat i Netware?

Du kan gøre som Brian skriver.

Men hvis du skal koble 1 stationær og 1 bærbar sammen, så er det en
ganske overdrevet løsning.

Brug de netwærksfaciliterer, der er indbygget i WIn95/98, som du sikkert
bruger som operativsystem. Det burde være rigeligt.

mvh.
Erik Klausen

Fra : emil bahri

Dato : 13-03-01 01:30

Erik Klausen wrote:

> [...]
>
> Brug de netwærksfaciliterer, der er indbygget i WIn95/98, som du sikkert
> bruger som operativsystem. Det burde være rigeligt.

Ok, jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre. Jeg har sat et ekstra
netkort i maskinen og installeret winproxy.
Problemet er at maskinen går ned med det nye kort, dvs. den vil ikke
starter. Det var det der fik mig til at tænke på at
der måske er et eller andet der mangler og spurgte i NG.