FAIR forsikring - findes de mon....
Fra : Kim Olsen

Dato : 29-01-03 18:25

Hej

Nogle af Jer kan måske huske at jeg i starten af måneden skrev omkring en
nytegnet motorcykelforsikring i FAIR, hvor sælgeren havde lovet mig at
anciniteten kunne overføres fra min bilforsikring, men hvor man på
opkrævningen skrev at på grund af oplysninger fra tidligere selskab, skulle
jeg starte forfra Men jeg havde jo ikke noget tidligere selskab.

Jeg havde ringet, og bedt om tilbageringning.

Nå men fortsættelsen....

De ringede aldrig tilbage, hvorefter jeg ringede igen og talte med
kundeservice, der ville undersøge sagen og ringe tilbage. Jeg hørte stadig
ikke fra dem.

Så sendte jeg via deres hjemmeside en e-mail og bad om en opringning - og
beskrev i øvrigt mit problem i mailen. 14 dage siden, jeg blev ikke ringet
op, eller bare fik en mail retur.

For en uge siden sendte jeg et brev med kopi af det oprindelige tilbud
FAIR's brev og den originale opkrævning, med besked om at de måtte sende en
korrekt police og opkrævning, eller i det mindste ringe til mig med en
foklaring.

Jeg har stadig intet hørt.....

Nu giver jeg jo ikke så let op, men jeg er altså udgået for ideer.

Og hvad mon der sker hvis motorcykelen bliver stjålet inden jeg har hørt fra
dem. De kan jo godt sige at jeg ikke har betalt min forsikring...

Forslag modtages.

Hilsen

Kim Olsen
CZ 180 årg. 1998.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-01-03 18:48

> [...]
fra
> dem. De kan jo godt sige at jeg ikke har betalt min forsikring...

Skriv dem en email til FAIR's direktør hvori du opridser forløbet - i stil
med dine indlæg her i gruppen. Skriv yderligere at du sender samme email
videre til Ekstra Bladet, BT, Rapporten, Forbrugerombudsmanden og hvad du
ellers kan finde på hvis de ikke giver et fornuftigt svar inden f.eks. 2
døgn.

Dette var min taktik, da jeg engang var blevet kostet tilstrækkeligt rundt
med af DataCentrum. Taktikken virkede i øvrigt storslået

Fra : Spiff

Dato : 29-01-03 18:53

Hej Kim

Jeg skal/kan ikke give dig juridisk vejledning men blot opfordre dig til at
søge vejledning hos en af de graties advokat tjenester evt. på nettet. De
kan fortælle dig hvordan du er stillet og hvad du skal gøre for at de ikke
kan køre om hjørner med dig hvis der skulle opstå en skade i mellemtiden.
Tro mig de vil prøve.
Jeg har selv FAIR forsikring og er godt tilfreds (indtil videre) men jeg har
være i kamp med et andet forsikringsselvskab i en anden forbindelse hvor jeg
på et tidligt tidspunkt indså at jeg var bedst tjent med at en advokat
håndteret sagen, hvilket betød at erstatningen endte med at bliver 800%
højere end forsikringsselvskabets udspil.

MVH
Jesper

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-01-03 19:13

Jeg har skam også både bil og campingvognsforsikring i FAIR, som jeg har
haft i et helt år uden problemer.
Men det er jo en lidt konfliktsky optræden, at bare blive "usynlige" fordi
de har tilbudt noget, som de åbenbart har fortrudt.

Kim Olsen

P.s: Forøvrigt skal jeg da lige sige at jeg har 8 års skadefri kørsel i
bilen.

Fra : Hekto

Dato : 29-01-03 19:44

In article <3e380ea4$0$13202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim.olsen@sport.dk says...
> Nu giver jeg jo ikke så let op, men jeg er altså udgået for ideer.

Fair nok? ... jeg mener har du fået nok af Fair???
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-01-03 20:27

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse > Fair nok? ... jeg mener
har du fået nok af Fair???
> --
> /Hekto

Jo på den ene side har jeg jo fået nok, men de gav jo også det billigste
tilbud, og det synes jeg da faktisk at de skulle have lov til at stå ved,
når nu de har ulejliget sig med at give mig det skriftligt !!

Hilsen
Kim olsen

Fra : Thor

Dato : 29-01-03 20:41

> Fair nok? ... jeg mener har du fået nok af Fair???
> --

det vil jeg da ikke håbe, da jeg lige har skiftet til dem...overvejder dog
allerede at hoppe over i GF..hvis de da vil forsikre mig :(
Mvh TB

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 30-01-03 00:21

Kim Olsen wrote:
> [...]
>
> Og hvad mon der sker hvis motorcykelen bliver stjålet inden jeg har
> hørt fra dem. De kan jo godt sige at jeg ikke har betalt min

Jeg kan huske en historie om en fyr der ikke kunne komme i kontakt med
Telia.
Han lavede en fax i uendelig løkke, hvor der bla. stod ring på xx xx xx xx.
Der gik vist under 10 min før han blev ringet om.
Hvis du har adgang til en fax og noget tape, så vil jeg da meget gerne høre
om resultatet....

Jens
RD

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-01-03 00:47

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
skrev:

> [...]
xx.
> Der gik vist under 10 min før han blev ringet om

Og hvis man er rigtig gal, så er det hvid tekst på sort baggrund
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-01-03 20:24

Det virkede....

Jeg sendte FAIR en link til denne tråd, samt endnu en email, og tænk der lå
en police med morgenposten!!!!
Dog med en sindsyg forklaring om, at de nu har modtaget en ny besked fra det
tidligere selskab (Det jeg jo ikke har, da det er en nytegnet forsikring) om
at jeg alligevel har 6 års skadefri kørsel (på den motorcykel jeg aldrig
tidligere har haft).

Men det korte af det lange de har nu igen regnet sig frem til kr. 843,-
helårlig præmie for ansvar + tyveridækning og vinterkørsel for min lille CZ
180 - 1998.

De har godt nok ikke vedlagt et girokort, men jeg overfører STRAKS til deres
girokonto, inden de fortryder igen..

Tak for alle forslag - specielt den med faxen vil jeg huske til en anden god
gang.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-01-03 20:43

Hej igen - jeg synes lige I skulle høre det sidste:

Jeg ringede lige til servicecentret for at få et gironummer at indbetale på.

Men sådan et kender de ikke, men de kan da lægge en besked til nogen der vil
ringe tilbage i morgen......

ØH - det er jo det jeg har ventet på i 2 måneder.

Nu får de en check i stedet, jeg gider ikke mere.

Hilsen

Kim Olsen

P.S. Godt nok er de billige, men jeg vil aldrig anbefale dem til andre.
Guderne må vide hvordan de er at komme i kontakt med hvis man har en skade?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-01-03 09:36

> Nu får de en check i stedet, jeg gider ikke mere.

DON'T Det kan de sikkert slet ikke håndtere. Hvis du har en police har
du en forsikring. Opkrævningen kommer sikkert i løbet af en 14 dages
tid.

/A