MC Vejhjælp ? Andbefalinger søges
Fra : Peter

Dato : 29-01-03 17:36

Også gældende i udlandet, især Norden
Priser

Fra : Kenneth T

Dato : 29-01-03 16:52

> Også gældende i udlandet, især Norden
> Priser

Hvis du har en kaskoforsikring har du vejhjælp i udlandet, det hedder "rødt
kort" (kortet udleveres af dit forsikringsselskab efter forspørgsel.
Den nævnte ordning transporterer, ved uheld, din MC til nærmeste
mærke-værksted (du betaler selv værksted). Hvis ikke den kan reppes inden
for 3 arbejdsdage får du værkstedet til at skrive det på fakturaen(de kan
evt lave et skøn når de ser cyklen, lang leveringstid på dele osv...).
Din MC vil nu blive transpoteret til dit hjem, eller dit lokale værksted &
du kan få en erstatningsbil i op til 21dage (hvor du selv betaler benzin).

Hvis du har brug for noget andet, er der mig bekendt kun Falck udlandshjælp
tilbage, men de er dyre!

--
MVH
Kenneth T

Fra : Buck

Dato : 31-01-03 07:52

> Den nævnte ordning transporterer, ved uheld, din MC til nærmeste
> mærke-værksted (du betaler selv værksted)

Det vil sige at hvis jeg kører over grænsen for at handle, så ender jeg i
Tjekkiet hvis jeg kører i stykker på min CZ?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Kenneth T

Dato : 01-02-03 11:32

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:b1d6jc$cp0$1@sunsite.dk...

> Det vil sige at hvis jeg kører over grænsen for at handle, så ender jeg i
> Tjekkiet hvis jeg kører i stykker på min CZ?

Hmmm, det tror jeg ikke :), men du kan jo prøve at spørge...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-03 19:09

> Også gældende i udlandet, især Norden
> Priser

Dansk Autohjælp tager 498,- helårligt for assistance, og gælder i hele
Europa.

Jeg havde brug for dem sidste sommerferie, og efter 15-20 min. var de der og
kørte mig og min motorcykel hjem fra Fredericia til Aalborg, så jeg har
allerede fået mine penge så rigeligt igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-03 19:12

> Dansk Autohjælp tager 498,- helårligt for assistance, og gælder i hele
> Europa.

Næh, hov. Nu har jeg læst lidt på deres hjemmeside, og nu er jeg ikke sikker
på at standardabb. dækker i udlandet. Der står ikke hvad det koster at få
udlandsdækning.

Falcks standardabb. dækker ihvertfald ikke i udlandet, og de koster ca. det
samme som DAH.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-01-03 16:08

> Dansk Autohjælp tager 498,- helårligt for assistance, og gælder i hele
> Europa.

De er gode - jeg har brugt dem (for) mange gange ... Er man hos
TopDanmark kan få det billigere (TopHjælp), men der er også mange andre
rabataftaler. Selv bruger jeg aftalen med FDM.

/A

Fra : Biker-Torben®

Dato : 29-01-03 20:10

"Peter" <trymse@mail.dk> wrote in message
> Også gældende i udlandet, især Norden
> Priser

Hvis du er medlem af MC Touring Club får du rabat på dit Falck-abonnement
(er det 25%?).
Anyway, rabatten svarer stort set til prisen for et års medlemskab af MCTC,
så deet...

Jeg betalte sidste år 551 kr for et abonnement. Når du ringer til Falck og
tilmelder dig og kræver din rabat som medlem af MCTC, får du automatisk et
Plus-abonnement, som også dækker i udlandet.

Se mere her:
http://www.falck.dk/index/privat/produkter-privat/produktdetaljer.htm?prod=3
826

Hilsen
Biker-Torben
(der heldigvis endnu ikke har prøvet abonnementet i praksis...)

-og-
www.motorcykel-rejser.dk

Fra : Biker-Torben®

Dato : 29-01-03 20:15

Arrgg... linket blev delt. Med sådan et par dimser omkring skulle det vist
virke: