Radeon 9500 Pro vs. GF4 Ti4200 >> Endnu en~
Fra : Martin K

Dato : 29-01-03 17:25

Hey gruppe...

Nu er I sidste mulighed! Jeg har efterhånde spurgt alle jeg kender med bare
lidt edb-kendskab om hvilket af subj. jeg skal købe. Jeg har absolut *ingen*
erfaring med ATi - kun et Rage 128 Pro for længe siden. Mit nuværende kort
er et Chaintech GF 2 TI 64 DDR.

Jeg synes imidlertid at Radeon'et er lidt dyrt, og jeg kender ikke deres
driverkvalitet mv. Jeg har en 17" skærm der maks kan køre 1024 x 768 hvorfor
det også er den opløsning det skal bruges sammen med. Men er det ikke noget
med at Radeon'et først bliver hurtigere end GF 4'eren i opløsninger over
1024 x 768? Hvis jeg skulle have et Radeon er jeg kommet frem til Sapphire
på være mærket, det fås til 1699,-. Men det er først på lager igen den 5.
februar 2003, og jeg ville gerne have det i denne uge.
Men kunne jeg slippe billigere ville jeg gerne det. Men der er et hav af GF4
baserede kort. Hvilket skal man vælge? Hvordan er MSI, jeg har hørt godt om
dem...

Det skal lige siges at mit bundkort kun understøtter AGP 4x, så det er ikke
argumentet for at tage Radeon-kortet. Det er desuden også et krav at der er
128 MB ram på kortet!

Sådan, så fik i den... Hvad ville I vælge?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 29-01-03 17:39

Jeg ville stadig vælge et Sapphire 9500Pro simpelthen af den grund at kortet
er hurtigere/bedre end hele GF4Ti- serien - ja det slår også GF4Ti4600 !!.
Og NEJ der IKKE nogetm ed at Radeon-kortet først "rykker" i opløsninger over
1024x768 - det gør det allerede i 640x480.
Hvis du bare vil lave en fornuftig fremtidsinvestering BØR du vælge 9500Pro
!!.
Driverne er ATi virkelig kommet efter og de er lige så gode/dårlige som
nvidia's !!.
At kortet understøtter AGP8x betyder intet da der parktisk talt max 5%
ydelses forskel på AGP4x og 8x !!.
Jeg selv modtager mit Sapphire 9500Pro i morgen og jeg har også "kun" et
AGP4x bundkort !!!.
GF4Ti-serien er ved at være "obsolete" - køb et 9500Pro det er billigere og
bedre end nvidias tilsvarende dyere GF4Ti4600 !!!
-Niels-

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b18v80$bmh$1@sunsite.dk...

Fra : Anders

Dato : 29-01-03 18:14

Jeg ville også vælge Radeon 9500 pro, idet din skærm kun kan køre 1024*768.
Radeon 9500 pro er nemlig meget bedre til Anti Alias og A. filtering end
GeForce serien er.

Anders

Fra : Joe Sandøe

Dato : 29-01-03 19:11

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> Jeg ville stadig vælge et Sapphire 9500Pro simpelthen af den grund at
kortet
> er hurtigere/bedre end hele GF4Ti- serien -

Hej Niels Bjørk Petersen
Nu har du skrevet mindst 10 mails om det Sapphire 9500Pro kort - halvdelen
at du har bestilt kortet, og den anden halvdel anbefalinger af kortet. Så
tænker jeg om du ikke med den super-entusiasme, har lyst til at dele ud af
dine erfaringer med kortet, når du har prøvet det lidt?
Larm, billedkvalitet, stabilitet, osv. i forhold til dit gamle GeForce 2.
VH Joe

Fra : Martin K

Dato : 29-01-03 19:26

Joe Sandøe wrote:
> Hej Niels Bjørk Petersen

Dav. Jeg vil bare lige pointere at jeg IKKE hedder Niels Bjørk Petersen! Jeg
hedder Martin Kirschmeyer, og har ligeså meget ret til at stille spørgsmål
som alle andre.

> [...]
> lyst til at dele ud af dine erfaringer med kortet, når du har prøvet
> det lidt? Larm, billedkvalitet, stabilitet, osv. i forhold til dit

Du er gal på den. Jeg kender intet til noget af at det du har gang i. Jeg
ønskede bare nogle anbefaliger af kortet. At der så er andre der har spurgt
som det samme ved jeg ikke.

I headeren på det indlæg jeg har lavet står følgende:

-----
From: "Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com>
Newsgroups: dk.edb.hardware.grafikkort
Subject: Radeon 9500 Pro vs. GF4 Ti4200 >> Endnu en hvad skal jeg købe!
Date: Wed, 29 Jan 2003 17:24:33 +0100
-----

Hvordan du får det til Petersen og noget med WorldOnline ved jeg ikke!

--
Martin K

Fra : Joe Sandøe

Dato : 29-01-03 19:59

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
Jeg
> hedder Martin Kirschmeyer, og har ligeså meget ret til at stille spørgsmål
-SNIP-
> Du er gal på den. Jeg kender intet til noget af at det du har gang i. Jeg
> ønskede bare nogle anbefaliger af kortet. At der så er andre der har
spurgt
> som det samme ved jeg ikke.
-SNIP-

*LOL*
Jeg skriver ikke til dig Martin K
Jeg skriver til Niels Bjørk Petersen, som har svaret på dit indlæg. Grunden
til at du måske ikke har set hans indlæg er fordi at kan svare med "Sv:" i
stedet for "Re:" Så rolig nu
Ud over det bebrejder jeg ikke Niels Bjørk Petersen, men gør blot opmærksom
på at jeg har læst hans pro ATI 9500Pro indlæg
VH Joe
Niels Bjørk Petersens indlæg, som jeg svarede på:

Fra : Martin K

Dato : 29-01-03 23:28

Joe Sandøe wrote:
> *LOL*
> Jeg skriver ikke til dig Martin K

Nej ok.. det kan jeg forstå. Men jeg kan simpelthen ikke se indlægget så det
er en misforståelse!

> Jeg skriver til Niels Bjørk Petersen, som har svaret på dit indlæg.
> Grunden til at du måske ikke har set hans indlæg er fordi at kan
> svare med "Sv:" i stedet for "Re:" Så rolig nu

Det er simpelthen lige det der er sagen. Jeg må beklage min reaktion, og
trækker mine udtalelser tilbage. Troede blot du forvekslede mig med en anden
der havde spurgt om det samme i een uendelighed

Tak til Niels, for tippet

--
Martin K

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 30-01-03 11:44

Hejsa - her er Niels Bjørk Pedersen. Lige nu bruger jeg min fars PC.
Begge PC'er køre med win98se og outlook 5. og vi har prøvet at ændre det sv:
til re: men det dur ikke - så jeg er da ked af nogle ikke kan se indlæggene.
Jeg skifter nu i weekenden til winXP Pro og nyere outlook så burde den være
i vinkel.

Anyway - ja jeg har skrevet mange mails om 9500Pro.
1) En af mine venner bestilte det d.20 dec. 2002 ved shg. med fik først
kortet d.15 jan pga. ATI lavede for få chipset.
Jeg bestilte mit 9500Pro d.14 jan og har lige fået det i dag.
Efterspørgselen på kortet er ENORMT og butikkerne har sværet ved at leve op
til eftersprøgselen.

Og ja nu køre der et 9500Pro fra Sapphire i min PC og det er WAY MUCH BETTER
end mit Asus GF3Ti200 Deluxe - både med 2D billedkvalitet i windows.
Kortet er vildt godt og rigtigt hurtigt, og så lamer køleren på Sapphire's
kort minimalt (dejligt for ørerne).

9500PRO kan kun anbefales !!!

nyhedsmeddelelse:b19ki0$ddd$1@sunsite.dk...

Fra : rhexis

Dato : 29-01-03 19:01

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in
message news:b196cj$8vt$1@sunsite.dk...

> Dav. Jeg vil bare lige pointere at jeg IKKE hedder Niels Bjørk
> Petersen! Jeg hedder Martin Kirschmeyer,

Joe Sandoe citerede Niels Bjørk Petersen. Han henvendte
sig ikke til dig.

> og har ligeså meget ret til
> at stille spørgsmål som alle andre.

Har han sagt at du ikke har det?

Mit umiddelbare bud på hvordan denne misforståelse er opstået er at
Sunsite filterer Sv: fra fra deres feed. Niels Bjørk Petersen bruger
nemlig en version af OE, der, foruden at være fyldt med
sikkerhedshuller, også tillader sig at erstatte Re: med Sv:.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Madsen

Dato : 29-01-03 22:40

rhexis skrev:

> Mit umiddelbare bud på hvordan denne misforståelse er opstået er at
> Sunsite filterer Sv: fra fra deres feed.

Ja og "Niels Bjørk Pedersen" er blevet gjort opmærksom på det
tidligere. <news:Xns930E29F3C2A84.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Henrichsen

Dato : 30-01-03 20:15

Se en sammenligning mellem en masse gfk i 1024*768

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/12/22/6352043