Gammelt dansk "Punk"
Fra : Kim Riber

Dato : 29-01-03 14:56

Bladrede lige gennem alle de gamle vinylskiver, fandt flere gamle danske
punk skiver fra min vilde ungdom, det var tider.
Hvad laver de forskellige folk fra de bands idag, er de stadigvæk "aktive"
???

Jeg fandt følgende:
Lost Kids ( Mek Pek & Kate Svanholm, ved jeg lavede noget selv og i andre
sammenhænge)
City X

Så en opsamling med forskellige bands på:
Slim (Anker sangen)
Brats
No Knox
Kliche (meget tidligt)
Dream Police

Håber nogen ved noget.

--
Kim Riber

Fra : Troels

Dato : 29-01-03 19:32

> Jeg fandt følgende:
> Lost Kids ( Mek Pek & Kate Svanholm, ved jeg lavede noget selv og i andre
> sammenhænge)
I Dansk Rock Leksikon står der blandt andet:
(...) I 96 lod Jet navnet Lost Kids genopstå som hans bidrag til
AGF-hyldest-pladen Det er Tanken, Der Tæller (...) De reorganiserede Lost
Kids spillede på Skanderborg Festivallen samme år og udgav julesinglen Bla
bla 24.12. (...) Sweet Bølle du Blond døde som narkoman i foråret 96. Samme
skæbne overgik Christian "Cremo" Dalgaard i foråret 97.

> City X

Om dem står der i Dansk Rock Leksikon blandt andet:
Dannet januar 1980 i København.
Hanseqrt (Hans Kurt Fauerby), sang, guitar; Lars Grønning alias Larry Green
bas, vokal; Gert Oestrich, trommer.

1985 City-X
2001 Elektriske svin

(rigtigt mange ...) I efter 97 blev en opsamlings-cd bestående af gamle
singler, uudgivne numre og radioindspillinger planlagt af udsendt af Mega
Records, men den så først dagens lys i 2001 af Oestrich og Grønning selv.
(endnu flere ...) etablerede (...) internetbaserede pladeselskab Lovejuice
(flere ...) www.lovejuice.dk. (ikke flere ... lige nu)

> No Knox
(...) Árc var endvidere lydmand for Nikolaj Nørlund, Superheroes og Junior
Senior og han producerede Port Friendlys Lordship Lane (+ en masse mere hvor
bla. TS. Høeg, Düreforsög, Dan Turéll nævnes)

/Troels

Fra : PH

Dato : 29-01-03 20:19

Meget kort.

Brats:
Hank Sherman spiller stadigvæk i Mercyful Fate, og imellemtiden har han haft
bands som Fate, Gutrix og Lavina.
Michael Denner har haft bands som Zoser Mez og Lavina og er lige nu i gang
med bandet Force Of Evil. Har også spillet med Mercyful Fate. Har idag
pladeforretning i København.
Yenz Cheyenne har haft bands som New Brats, Geisha, Y, mener også at han på
et tidspunkt havde et pladeselskab i Tyskland

Fra : PH

Dato : 29-01-03 20:09

Meget kort.

Fra : -V-

Dato : 30-01-03 14:00

"PH" <leppard@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> Meget kort.

> Michael Denner har haft bands som Zoser Mez og Lavina og er lige nu i gang
> med bandet Force Of Evil. Har også spillet med Mercyful Fate.

Du glemmer vist King Diamond. Dér var han da en bærende kraft i en årrække.

>Har idag pladeforretning i København.

Hvilken?

-V-

Fra : PH

Dato : 30-01-03 15:38

Ja det er da også rigtigt det med King Diamond, måske er der mere jeg har
glemt, det var kun lige hvad jeg kunne komme i tanke om.
Han har Beat Bop Gothersgade 58 i København.

http://www.mercyfulfate.subnet.dk/coolstores/beatbop/dk_beatbop.html

Fra : kautaq

Dato : 30-01-03 00:27

Kim Riber wrote:

> punk skiver fra min vilde ungdom, det var tider.

Ja.

> Hvad laver de forskellige folk fra de bands idag, er de stadigvæk "aktive"
> ???

> City X

> Så en opsamling med forskellige bands på:

Det kan kun være "Pære Punk"?

> Slim (Anker sangen)

Dem ved jeg ikke noget om.

> Kliche (meget tidligt)

Hug keder sig vist.
Voss hjælper Torp med teksterne i Souve9rs.

De optagelser er efter Voss' eget udsagn det nærmeste
de kom på den stemning og nerve som de ønskede.
Valo forlod gruppen pga. at det blev for kommercielt.
Han blev erstattet af Torp.

> Dream Police

Det er Johnny Concrete (John Østergård) fra Århus.
Selvtituleret "punkernes konge". Han bor i Mundelstrup
uden for Århus og drikker en masse bajere.
Han var med i den første bølge af dansk punk, hvor navne
som Sods (Sort Sol), Kliche og Lost Kids hører hjemme.

> Håber nogen ved noget.

Jeg ved ihvertfald at de plader du har er en formue værd.

PS. Skriv til mig privat hvis du ønsker at sælge.
Jeg har dem selv, så det er ikke derfor, men du
skal ikke snydes

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq