Afgifter på gamle/veteranmotorcykler.
Fra : Jens Jessen

Dato : 29-01-03 13:26

Til artikel i bladet Klassisk Bil & MC om afgifter skal jeg bruge nogle
eksempler på vurderinger og den faktiske afgift, der blev betalt for de
importerede motorcykler.
Oplysningerne skal helst indeholde ting som: Mærke, alder, importland og
skulle der være andet med afgifterne hører jeg geren om det.
På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-01-03 13:39

Er der ikke fast afgift på 40% af den oprindelige, på veteraner.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 29-01-03 17:19

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Er der ikke fast afgift på 40% af den oprindelige, på veteraner.

Næppe :-/
Mange veteraner er fra tiden før begrebet vægtafgift, der som sådan er
en nyere sag (på alder med oms'en?).

--
Armand.

Fra : Erik

Dato : 29-01-03 20:49

Armand wrote:
> Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
>
> Næppe :-/
> Mange veteraner er fra tiden før begrebet vægtafgift, der som sådan er
> en nyere sag (på alder med oms'en?).

??? Du mener vel registreringsafgift....... og den er ikke så ny endda. Den
blev indført lige efter anden verdenskrigs ophør ---- som en midlertidig
afgift og langt fra den størrelsesorden den ligger på nu.

Hvad kan man lære af det - midlertidig er meget lang tid når det er
politikere der udtaler sig om skatter og afgifter

mvh
erik

Fra : Armand

Dato : 29-01-03 23:24

Erik <Erik_Kildahl@tagvæk.mail.tele.dk> skrev i en

> ??? Du mener vel registreringsafgift.......

Øh!
Min tankegang slog lige en koldbøtte, så slet blot alt efter godmorgen

--
Armand.

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 29-01-03 21:52

arbejder på sagen, du skal nok få besked, efter endelig vurd.

Jesper