/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
100 år med Harley - artikelserie i Jylland~
Fra : Biker-Torben®


Dato : 29-01-03 09:41

Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års jubilæum.
Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/


Hilsen
Biker-Torben
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154



 
 
Mads Lund (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-01-03 10:04

> Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års jubilæum.
> Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/

Fin artikkel, men jeg kunne ikke undlade at trække på smilebåndet når han
bruger ordene kvalitet og Harly i samme sætning. Men karisma den er god nok.

Mads Lund, som netop har tegnet 2 logo'er til HD motorer
Ninja9RT



Claus Rittig (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-01-03 17:09

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:JTMZ9.57$rf7.11@news.get2net.dk...

> Fin artikkel, men jeg kunne ikke undlade at trække på smilebåndet når han
> bruger ordene kvalitet og Harly i samme sætning. Men karisma den er god
nok.

Populistisk plat-artikel, som den slags ofte er, synes jeg. Men i det
mindste stod der noget om motorcykler, så okay...
Kvalitet og Harley? Det er da tæt på at være synonymer? Måske er dine
kvalitetskriterier ikke de samme som resten af verdens?

Rittig



Mads Lund (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-01-03 17:28

> Populistisk plat-artikel, som den slags ofte er, synes jeg. Men i det
> mindste stod der noget om motorcykler, så okay...
> Kvalitet og Harley? Det er da tæt på at være synonymer? Måske er dine
> kvalitetskriterier ikke de samme som resten af verdens?

Hmm, nu kører jeg jo dagligt ålborg-frh og de gange der har været HD træf i
Frh har jeg da moret mig lystigt over antallet af hd'ere parkeret i
nødsporet.

Men det er måske også lidt forkert at kalde det dårlig kvalitet, for i
virkeligheden er det nærmere dårligt design (i maskinteknisk forstand) som
imho er det største problem. Men det er langt lettere at tale om når man
står og kigger på en strippet HD, så man kan se at hjul og motor ikke sidder
symmetrisk placeres ifht hinanden.

Mads Lund
Ninja9RT



Søren Lindholt (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-01-03 20:25

Mads Lund wrote:
>> Populistisk plat-artikel, som den slags ofte er, synes jeg. Men i det
>> mindste stod der noget om motorcykler, så okay...
>> Kvalitet og Harley? Det er da tæt på at være synonymer? Måske er dine
>> kvalitetskriterier ikke de samme som resten af verdens?
>
> Hmm, nu kører jeg jo dagligt ålborg-frh og de gange der har været HD
> træf i Frh har jeg da moret mig lystigt over antallet af hd'ere
> parkeret i nødsporet.

Hvordan ville det se ud hvis det var historisk japanertræf, og maskinerne
havde samme alder som de HD er du ser i vejkanten?







Martin Sørensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-01-03 20:40

>>> Kvalitet og Harley? Det er da tæt på at være synonymer? Måske er
>>> dine kvalitetskriterier ikke de samme som resten af verdens?
>> Hmm, nu kører jeg jo dagligt ålborg-frh og de gange der har været HD
>> træf i Frh har jeg da moret mig lystigt over antallet af hd'ere
>> parkeret i nødsporet.
> Hvordan ville det se ud hvis det var historisk japanertræf, og
> maskinerne havde samme alder som de HD er du ser i vejkanten?

Så ville der ikke have holdt nogen.. De ville slet ikke havde nået så langt.


--
signing off.. Martin Sørensen



Claus Rittig (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-01-03 23:36

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:b19an3$2pov$1@news.cybercity.dk...
> >>> Kvalitet og Harley? Det er da tæt på at være synonymer? Måske er
> >>> dine kvalitetskriterier ikke de samme som resten af verdens?
> >> Hmm, nu kører jeg jo dagligt ålborg-frh og de gange der har været HD
> >> træf i Frh har jeg da moret mig lystigt over antallet af hd'ere
> >> parkeret i nødsporet.
> > Hvordan ville det se ud hvis det var historisk japanertræf, og
> > maskinerne havde samme alder som de HD er du ser i vejkanten?
>
> Så ville der ikke have holdt nogen.. De ville slet ikke havde nået så
langt.
>

Jeg har jo faktisk været til "Klassisk japaner træf" et antal gange. Alle de
klassiske japanere køres dertil på trailere og i varebiler (Kan de ikke
holde til at køre?), og der er slet ikke nogen fra før ca. 1960. HD'er fra
1960 er jo nærmest ikke klassikere endnu.

Rittig



m.grewy (29-01-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 29-01-03 23:42

Claus Rittig wrote:

::
:: Jeg har jo faktisk været til "Klassisk japaner træf" et antal gange.
:: Alle de klassiske japanere køres dertil på trailere og i varebiler
:: (Kan de ikke holde til at køre?), og der er slet ikke nogen fra før
:: ca. 1960. HD'er fra 1960 er jo nærmest ikke klassikere endnu.
::
Ja det gør de måske, men på det område er HD ikke bedre og hvis de endelig
selv køre så har de en bil efter dem med deres bagage.
Og for lige at samligne hd med japaner, hvor langt kører en hd (måske 5000)
om året imod japaner som de fleste kører noget længere.
for en hd kan jo ikke tåle regn

Michael



Claus Rittig (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-01-03 16:53

"m.grewy" <grewy@fjern-mig.mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b19lcc$9l8$1@news.cybercity.dk...

> Ja det gør de måske, men på det område er HD ikke bedre og hvis de endelig
> selv køre så har de en bil efter dem med deres bagage.
> Og for lige at samligne hd med japaner, hvor langt kører en hd (måske
5000)
> om året imod japaner som de fleste kører noget længere.
> for en hd kan jo ikke tåle regn

Enten har du glemt en smiley, eller også vrøvler du en del?

Rittig




Hans Joergensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 29-01-03 23:44

Martin Sørensen wrote:
>> Hvordan ville det se ud hvis det var historisk japanertræf, og
>> maskinerne havde samme alder som de HD er du ser i vejkanten?
> Så ville der ikke have holdt nogen.. De ville slet ikke havde nået så langt.
>

Min RD350 ville! Hvis altså ikke den IGEN havde en defekt højrepotte :o/
(Undskyld, jeg skulle lige ud med det, æv æv æv æv æv... )

// Hans,
Der lige nævner en ny service fra nathue.dk: http://dfm.nathue.dk/dk.binaer.motor
(Muligvis ikke videre brugbar;)

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-01-03 00:43

In article <slrnb3gm93.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Der lige nævner en ny service fra nathue.dk: http://dfm.nathue.dk/dk.binaer.motor
> (Muligvis ikke videre brugbar;)
>
Yup! Det virker .... laaaaaangsomt!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jens Didriksen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 30-01-03 00:23

> Hmm, nu kører jeg jo dagligt ålborg-frh og de gange der har været HD
> træf i Frh har jeg da moret mig lystigt over antallet af hd'ere
> parkeret i nødsporet.

> Mads Lund
> Ninja9RT

Når din Ninja bliver 60 år gammel, har været ejet af lige så mange mc-tosser
der har skilt den ad og samlet den forkert lige så mange gange, hvorefter du
tonser ud af landevejen i den tro at det er en moderne mc - hvordan tror du
så din mc er sammenlignet med en 2060 model...??

Min påstand er at din Ninja slet ikke bliver så gammel - og hvis den gør,
hvem pokker gider så eje sådan noget isenkram der er forældet allerede inden
du køre den ud af butikken?

Gu har HD haft da kvalitetsproblemer (mine har i hvertfald...), men dette er
ikke den eneste grund til at de tit holder i vejkanten.

Mens at det er god latin at få en uddannet mekaniker til at kikke på de
multicylindrede dræbermaskiner, så "ved" alle der ejer en HD helt automatisk
hvordan man skruer i sådan en satan. De behøver hverken det rigtige værktøj,
uddannelse, erfaring eller manualer - bare man har sort lædertøj på så skal
man nok få skidtet til at køre (sådan skulle man tro mange tænker...).

At selve motorkonstruktionen (stor V-twin) så samtidig svare til at forsøge
at tæmme en vild tyr ved at holde den i halen gør jo heller ikke opgaven
lettere. En håbløs konstruktion - men sikke en lyd...

Men giv nu lige HD-ejerne lidt luft næste gang du møder dem (i
vejkanten...). det kunne jo være at de så gad snakke med dig ved næste
rasteplads alt imens de trækker på skulderne over at nogen gider køre på en
MC man ikke lovligt kan bruge til ret meget...

Didrik
Yep - jeg er glad for HD...
www.harleyluja.dk











Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 01:01


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev:
> Min påstand er at din Ninja slet ikke bliver så gammel -

Måske ikke lige Mads' Ninja
Men generelt, så tror jeg ikke man skal udelukke muligheden. Der er jo også
faldet mange hd'er fra i tidens løb. Grunden til at man ikke ser mange gamle
japanere er jo også at de først blev voksne og tidssvarende (og dermed
bevaringsværdige) da Honda Bol'dor og Yamaha XS kom frem... og de bliver da
stadig brugt i stor udstrækning uden problemer. Hvis de ender med at blive
dyrket lige så intenst som hd'erne, så tror jeg nok at de også skal holde
lige så længe.

> og hvis den gør,
> hvem pokker gider så eje sådan noget isenkram der er forældet allerede
inden
> du køre den ud af butikken?

Der kører da masser af 'forældede' ræsere rundt med lykkelige ejere på sig.
Især her i landet, men det er vist bare afgifternes skyld.
--
mvh Jes Vestervang - der har det fint med mærke- og typeentusiasme, men
ikke -fanatisme



Claus Rittig (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-01-03 17:03

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
news:a1_Z9.47606$Hl6.6102079@news010.worldonline.dk...

> ...Honda Bol'dor og Yamaha XS kom frem... og de bliver da
> stadig brugt i stor udstrækning uden problemer. Hvis de ender med at blive
> dyrket lige så intenst som hd'erne, så tror jeg nok at de også skal holde
> lige så længe.

Nej, det sker ikke.
Der er den markante forskel, at HD's produkter i stor udstrækning baserer
sig på standardisering og meget langsom modeludvikling, hvilket betyder at
3. parts producenter let kan få økonomi i at lave stumper til dem. Der
findes eksempelvis 2 typer udstødninger til Sportster: Før '86 og efter '86.
(Og så '79, som er en træls undtagelse). Det betyder i praksis at der er et
enormt udbud af uoriginale reservedele til meget fornuftige priser, noget
der aldrig vil komme til japanske cykler, fordi forskellene på de
forskellige modeller er så store, og modellerne lever så kort tid.
En 60 år gammel motorcykel kræver jævnligt reservedele. I HD kredse vælger
nogen at totalrenovere hele baduljen, og så køre problemfrit på en meget
gammel motorcykel i meget lang tid. Hvis man om 20 år vil totalrenovere en
CB900, så er der sandsynligvis kun originale reservedele til horible priser,
og halvdelen vil være udgået af produktion. Det vil:
1. Være for dyrt til at andre end totale fanatikere gør det
2. Være praktisk umuligt
3. Pga. reservedelsprisen vil ingen turde køre på cyklen
Okay, jeg stiller tingene lidt på spidsen, men lad mig illustrere med at jeg
kan købe et komplet stempelsæt til HD'en i god kvalitet til 800kr. Hvad
koster det til en CB900?

Rittig



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 00:46

Claus Rittig wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev:
>
>> ...Honda Bol'dor og Yamaha XS kom frem... og de bliver da
>> stadig brugt i stor udstrækning uden problemer. Hvis de ender med at
>> blive dyrket lige så intenst som hd'erne, så tror jeg nok at de også
>> skal holde lige så længe.
>
> Nej, det sker ikke....................................
> Okay, jeg stiller tingene lidt på spidsen, men lad mig illustrere med
> at jeg kan købe et komplet stempelsæt til HD'en i god kvalitet til
> 800kr. Hvad koster det til en CB900?

Ok så, du vinder
Men ok, når Harley taber på så mange andre områder netop pga. deres
'minimalfornyelsesstrategi', så har de nu også fortjent at vinde dette slag
Men så ler de (hd-cyklerne) jo sikkert også bedst
--
mvh Jes Vestervang - der først kan finde på at købe en hd, når jeg får brug
for en gammel cruiser
FZS600 - der dog ikke har noget væsentlig forbrug af reservedele... endnu




Claus Rittig (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-01-03 14:38

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
news:uUi_9.48808$Hl6.6181042@news010.worldonline.dk...

> Men ok, når Harley taber på så mange andre områder netop pga. deres
> 'minimalfornyelsesstrategi', så har de nu også fortjent at vinde dette
slag
> Men så ler de (hd-cyklerne) jo sikkert også bedst

Om de ler bedst, kan man vist ikke entydigt svare på, men jeg er ret sikker
på at de ler sidst.

Rittig



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 14:38



Claus Rittig wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
> news:uUi_9.48808$Hl6.6181042@news010.worldonline.dk...
>
>> Men ok, når Harley taber på så mange andre områder netop pga. deres
>> 'minimalfornyelsesstrategi', så har de nu også fortjent at vinde
>> dette slag Men så ler de (hd-cyklerne) jo sikkert også bedst
>
> Om de ler bedst, kan man vist ikke entydigt svare på, men jeg er ret
> sikker på at de ler sidst.

Jf. det gamle ordsprog burde det jo at være sådan

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R




Mads Lund (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-01-03 11:16

> Når din Ninja bliver 60 år gammel, har været ejet af lige så mange
mc-tosser
> der har skilt den ad og samlet den forkert lige så mange gange, hvorefter
du
> tonser ud af landevejen i den tro at det er en moderne mc - hvordan tror
du
> så din mc er sammenlignet med en 2060 model...??

Uh det er svært at spå om fremtiden. Men jeg er ret sikker på at jeg stadig
har min ninja om 57 år (omend den nok bliver opgraderet med tiden).


> Min påstand er at din Ninja slet ikke bliver så gammel - og hvis den gør,
> hvem pokker gider så eje sådan noget isenkram der er forældet allerede
inden
> du køre den ud af butikken?

Hmm, man ser jo meget forskelligt på sagen. Og jeg er ret sikker på at jeg i
langt højere grad deler den entusiastiske HD ejers syn på hans cykel, end
den gennemsnitlige japser mcist. Og i vores klub har vi da stadig ur japsere
kørende, som i ganske fin grad følger moderne cykler, og som på trods af
rigtig mange km på bagen stadig fungere upåklageligt, og uden problemer
tager 4.000 km på en uge i sommerferien.
Et andet tydelig eksempel på at ur japserene (gsx1100, Z1000 osv) er
bundsolide konstruktioner er, at de stadig er den foretrukne platform til
400 hk dragcykler. Jeg fornægter ingenlunde HD's cykler (køber nok snart en
selv aligevel) men når man står med en dynge HD stumper og kigger lidt på
det hele, så efterlader det min hjerne i et tilstand, hvor jeg ved at jeg
vil modificere stort set alle stumperne før jeg vil være tilfreds.

> Gu har HD haft da kvalitetsproblemer (mine har i hvertfald...), men dette
er
> ikke den eneste grund til at de tit holder i vejkanten.

Nej, men jeg var jo også indepå at det nærmere er designproblemer, og måske
noget med fremstillingstolerencer. For det er klart at en HD der er skruet
rigtigt sammen sagtens kan køre 1000 vis af km ganske problemfrit (især den
begrænsede literydelse fremmer jo sagen)
>
> Mens at det er god latin at få en uddannet mekaniker til at kikke på de
> multicylindrede dræbermaskiner,

Det er noget vås. Mekanisk set er der ingen forskel på at skrue i
forskellige motorer. Faktisk vil jeg vove den påstand at det er ganske meget
simplere at samle og justere en midt 90' japser motor (der er ingenting der
som sådan skal justeres på og stumperne kan kun placeres ét sted) ifht en
lidt ældre HD motor, med platin tænding osv.

> så "ved" alle der ejer en HD helt automatisk
> hvordan man skruer i sådan en satan. De behøver hverken det rigtige
værktøj,
> uddannelse, erfaring eller manualer - bare man har sort lædertøj på så
skal
> man nok få skidtet til at køre (sådan skulle man tro mange tænker...).

Nå, måske har vi netop fundet frem til hvorfor der står så mange HD'ere i
vejsiden om sommeren

Fra den kontakt jeg har med HD kører, gennem HDCDKog div mc arrangementer så
er jeg ikke just imponeret over det gennemsnitlige vidensniveau. Jeg vil
faktisk strække mig så langt, at jeg vil kalde en god del af klientiellet
for uvidende og forstokkede (de tror indædt på at materialer og tekniske
løsninger i en shovel motor er verdens 8. vidunder). Det skal naturligvis
med i historien at der også findes fornuftige entusiastiske selvbyggere, som
godt er klarover problematikken, og derfor giver sig i kast med at finde
alternative komponenter, eller selv går i maskinværkstedet og fabrikerer
nogle lidt mere brugbare komponenter.


> At selve motorkonstruktionen (stor V-twin) så samtidig svare til at
forsøge
> at tæmme en vild tyr ved at holde den i halen gør jo heller ikke opgaven
> lettere. En håbløs konstruktion - men sikke en lyd...

Tja smag og behag. Jeg synes de larmer for meget. Men klaskede man nu nogle
ordentlige kulfiber potter på og redesignede motoren til overkvadratiske
mål, så var den der sikkert

> Men giv nu lige HD-ejerne lidt luft næste gang du møder dem (i
> vejkanten...). det kunne jo være at de så gad snakke med dig ved næste
> rasteplads alt imens de trækker på skulderne over at nogen gider køre på
en
> MC man ikke lovligt kan bruge til ret meget...

Uh tag ikke fejl af situationen, jeg stopper altid (om jeg er ibil eller på
mc) når der holder en mc i vejkanten. Og HD drengene (dem som ikke tilhører
kromslænget, der blot ligger 250k på disken i Harlyshoppen og så ellers
kører når solen skinner) de er såmænd ganske interesseret og forstående
overfor at jeg bygger en 200hk ræser. Og de glæder sig jo bare til at jeg
bliver gammel nok til at entrere shopper verdenen (jeg designer faktisk en
del stumper til HD'ere allerede).

> Yep - jeg er glad for HD...

Jeg er glad for motorcykler, store som små med det antal hjul der nu passer
til den enkelte.
Fanatisme siger mig ikke så meget (omend er er indædt anti fanatiker af
Honda

Mads Lund
Ninja9RT



Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 11:25

Mads Lund wrote:
> Uh det er svært at spå om fremtiden. Men jeg er ret sikker på at jeg stadig
> har min ninja om 57 år (omend den nok bliver opgraderet med tiden).

Hvis du altså har fået genopbygget den til den tid? :)
Hmm, er du sikker på det er sikkert at en pensionist kører på en MC med
+200hk ?

> Tja smag og behag. Jeg synes de larmer for meget. Men klaskede man nu nogle
> ordentlige kulfiber potter på og redesignede motoren til overkvadratiske
> mål, så var den der sikkert

Kan man ikke miste tænder, hvis man kommer med sådan en udtalelse et forkert
sted? :)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Mads Lund (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-01-03 11:40

> Hvis du altså har fået genopbygget den til den tid? :)

Jeg arbejder skam på sagen, så det passer nok med at den er færdig til den
tid.

> Hmm, er du sikker på det er sikkert at en pensionist kører på en MC med
> +200hk ?

Tjo, på nuværende tidspnkt er det uforsvarlig at placere mig på noget som
helst med et tændrør (jeg kan godt styre det når jeg kører i min diesel bil)
men det er blevet bedre de seneste 5 år, så jeg regner med at jeg er blevet
tilpas voksen og erfaren til at køre fornuftigt når jeg bliver ca 80 (hvis
læringes kurven fortsætter den nuværende trend)




> > Tja smag og behag. Jeg synes de larmer for meget. Men klaskede man nu
nogle
> > ordentlige kulfiber potter på og redesignede motoren til overkvadratiske
> > mål, så var den der sikkert
>
> Kan man ikke miste tænder, hvis man kommer med sådan en udtalelse et
forkert
> sted? :)

Næ, de bliver så rystede at de nærmest er lammede Desuden kom jeg til at
svine en HD fyr til på det groveste i tirsdags da jeg skulle tegne et sæt
forgaffelbroer til ham. For lur mig om ikke tåben ville have dem massive,
til trods for at jeg havde lavet fine gitterformede lommer i bunden af dem.
Så han fik det store møgfald da jeg skulle fjerne dem igen.

Næ, en HD skal bygges så den kommer ned på 150 kg køreklar og med min 130 hk
så passer lyskryds acclerationerne til det brøl den laver.

For sådan en topfuel V2 "Harly" det er satme sager. Sådan én vil jeg nu
gerne have finger i (med HD prisniveauet er så totalt urealistisk at jeg nok
selv bygger den) Man skal bare bruge et sæt papirer og 2 996SPS topstykker
samt indmaden fra en ZZR1100 gearkasse og undervognen fra en GSXR1000 så er
resten et spørgsmål om værkstedstimer.

Mads Lund
Ninja9RT



Hans Joergensen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-01-03 12:00

Mads Lund wrote:
> Tjo, på nuværende tidspnkt er det uforsvarlig at placere mig på noget som
> helst med et tændrør (jeg kan godt styre det når jeg kører i min diesel bil)
> men det er blevet bedre de seneste 5 år, så jeg regner med at jeg er blevet
> tilpas voksen og erfaren til at køre fornuftigt når jeg bliver ca 80 (hvis
> læringes kurven fortsætter den nuværende trend)
>

No comment ..

> Næ, de bliver så rystede at de nærmest er lammede Desuden kom jeg til at
> svine en HD fyr til på det groveste i tirsdags da jeg skulle tegne et sæt
> forgaffelbroer til ham. For lur mig om ikke tåben ville have dem massive,
> til trods for at jeg havde lavet fine gitterformede lommer i bunden af dem.
> Så han fik det store møgfald da jeg skulle fjerne dem igen.

Han var måske bange for at den blev alt for let i forenden? man kunne jo
komme ud fra at den trak helt bagover pga. den sindsyge acceleration )

> For sådan en topfuel V2 "Harly" det er satme sager. Sådan én vil jeg nu
> gerne have finger i (med HD prisniveauet er så totalt urealistisk at jeg nok
> selv bygger den) Man skal bare bruge et sæt papirer og 2 996SPS topstykker
> samt indmaden fra en ZZR1100 gearkasse og undervognen fra en GSXR1000 så er
> resten et spørgsmål om værkstedstimer.

Og masser af gaffa!

// Hans
(MC-huset vil have 1000kr for en højrepotte til RD'en, de er sindsyge!)

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Søren Lindholt (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 31-01-03 00:29

Hans Joergensen wrote:

> (MC-huset vil have 1000kr for en højrepotte til RD'en, de er
> sindsyge!)

Man kan nok få en til en HD for det halve... det kan være den kan passes
til





Hekto (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-01-03 00:47

In article <3e39b4fb$0$13487$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
lindholt@person.dk says...
> Man kan nok få en til en HD for det halve... det kan være den kan passes
> til
>
>
Guuuuud! ... ka' man virkelig få lydpotter til Harley'er???? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 01:27

Hekto wrote:
> In article <3e39b4fb$0$13487$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
> lindholt@person.dk says...
>> Man kan nok få en til en HD for det halve... det kan være den kan
>> passes til
>>
>>
> Guuuuud! ... ka' man virkelig få lydpotter til Harley'er???? ;0)

*GRILL*

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



Søren Lindholt (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 31-01-03 08:02

Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> wrote in article
<MPG.18a3d7e747e7080d9896cd@news.inet.tele.dk>...
> >
> Guuuuud! ... ka' man virkelig få lydpotter til Harley'er???? ;0)


Ja, nu skrev jeg jo ikke lyddæmpere!!

Spøg fra, så er mange risraketter er jo ikke langt bagefter mht. lydtryk!

Full race-systemer til gadebrug, fuldkommen idiotisk... lissom megafonerne
på sommerchopperne... unødig larm og dB-potens, intet andet.

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Claus Rittig (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-01-03 17:09

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:qX6_9.137$pS6.103@news.get2net.dk...

> Uh det er svært at spå om fremtiden. Men jeg er ret sikker på at jeg
stadig
> har min ninja om 57 år (omend den nok bliver opgraderet med tiden).

Ja, det tror jeg også du har... Men mon den stadig kører de mange kilometer
om året den gør nu?

> Hmm, man ser jo meget forskelligt på sagen. Og jeg er ret sikker på at jeg
i
> langt højere grad deler den entusiastiske HD ejers syn på hans cykel, end
> den gennemsnitlige japser mcist. Og i vores klub har vi da stadig ur
japsere
> kørende, som i ganske fin grad følger moderne cykler, og som på trods af
> rigtig mange km på bagen stadig fungere upåklageligt, og uden problemer
> tager 4.000 km på en uge i sommerferien.

Det kender jeg til 50'er HD'er der også gør. Men jeg kender ingen ældre end
70'er japanere der gør.

> men når man står med en dynge HD stumper og kigger lidt på
> det hele, så efterlader det min hjerne i et tilstand, hvor jeg ved at jeg
> vil modificere stort set alle stumperne før jeg vil være tilfreds.

Jamen det gør du jo også med dine japanere (og europæere og ...), så hvad
beviser det?

> Fanatisme siger mig ikke så meget (omend er er indædt anti fanatiker af
> Honda

Næste gang vi ses forærer jeg dig en Honda, gør jeg.

Rittig



Jes Vestervang (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-01-03 00:52

Claus Rittig wrote:
> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev:
>> Og i vores klub har
>> vi da stadig ur japsere kørende, som i ganske fin grad følger
>> moderne cykler, og som på trods af rigtig mange km på bagen stadig
>> fungere upåklageligt, og uden problemer tager 4.000 km på en uge i
>> sommerferien.
>
> Det kender jeg til 50'er HD'er der også gør. Men jeg kender ingen
> ældre end 70'er japanere der gør.

Der blev vel heller ikke solgt så mange større japsere fra før '70 på denne
side af jorden, gjorde der?




Claus Rittig (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-01-03 14:39

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
news:s_i_9.48812$Hl6.6181196@news010.worldonline.dk...

> Der blev vel heller ikke solgt så mange større japsere fra før '70 på
denne
> side af jorden, gjorde der?

Joh, antallet kender jeg godtnok ikke, men der var da japanere allerede fra
50'erne, så vidt jeg husker. I 60'erne var der ihvertfald stort salg af
Honda, Kawasaki og Suzuki på verdensplan.

Rittig



Jens Didriksen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 31-01-03 16:11

> men der var da japanere
> allerede fra 50'erne, så vidt jeg husker. I 60'erne var der
> ihvertfald stort salg af Honda, Kawasaki og Suzuki på verdensplan.
>
> Rittig

Shit - og jeg der ellers altid har betragtet nostalgi som noget glædeligt
))

Didrik



Jens Didriksen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 29-01-03 17:05

> Fin artikkel, men jeg kunne ikke undlade at trække på smilebåndet når
> han bruger ordene kvalitet og Harly i samme sætning. Men karisma den
> er god nok.
>
> Mads Lund, som netop har tegnet 2 logo'er til HD motorer
> Ninja9RT

De nye HD'er KAN faktisk anvendes til at køre med, men det er korrekt at
netop den manglende kvalitet var ved at give dødstødet til HD i 70'erne.
Først med udviklingen af EVO-motoren i starten af firserne begyndte HD at
ligne en moderne MC-fabrik.

Didrik



Erland R. Nielsen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 29-01-03 12:30


"Biker-Torben®" <wq9jer502@sneakemail.com> wrote in message
news:3e379471$0$71687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års jubilæum.
> Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/
>
>
> Hilsen
> Biker-Torben
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
>
>
Hej, aller nederst i "linket" står der:

"Harley- Davidson er i dag uden tvivl det bedst sælgende mærke worldwide for
store motorcykler."

Det er der da vist ikke meget hold i ?

mvh Erland



Claus Rittig (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-01-03 17:07

"Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e37ba4b$0$24690$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Harley- Davidson er i dag uden tvivl det bedst sælgende mærke worldwide
for
> store motorcykler."
> Det er der da vist ikke meget hold i ?

Joh, det tror jeg såmænd nok der er.
De nholder naturligvis ikke i DK, hvor enhver prisforskel ganges op med 3,
men salget går ret godt i Sverige, og man skal nok heller ikke undervurdere
det amerikanske marked.

På de fjernøstlige markeder (der jo ellers er store nok) sælger store
motorcykler kun meget lidt.

Rittig



Jens Didriksen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 29-01-03 17:16

> "Harley- Davidson er i dag uden tvivl det bedst sælgende mærke
> worldwide for store motorcykler."
>
> Det er der da vist ikke meget hold i ?
>
> mvh Erland

Absolut. Intet andet mærke sælger så mange MC'er over 1340cc ...

Didrik





Erland R. Nielsen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 29-01-03 18:10


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
news:3e37fe26$1$2577$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > "Harley- Davidson er i dag uden tvivl det bedst sælgende mærke
> > worldwide for store motorcykler."
> >
> > Det er der da vist ikke meget hold i ?
> >
> > mvh Erland
>
> Absolut. Intet andet mærke sælger så mange MC'er over 1340cc ...
>
> Didrik
>
>
På HD's egen side, benævner man store mc'er som maskiner med 651 ccm og
derover : - )

Erland



Mads Lund (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-01-03 11:17

> På HD's egen side, benævner man store mc'er som maskiner med 651 ccm og
> derover : - )

Hmm, kunne store mc'ere ikke være dem med over 150 hk ?

Mads Lund
1 stor og mange små mc'ere



Henrik Steen Larsen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 29-01-03 17:52

> Hej, aller nederst i "linket" står der:
>
> "Harley- Davidson er i dag uden tvivl det bedst sælgende mærke worldwide
for
> store motorcykler."
>
> Det er der da vist ikke meget hold i ?
>
> mvh Erland

Uden at kende kursen lige nu, er jeg sikker på, at HD koncernen er mere end
tilfreds med deres kursudvikling i de sidste 10 år



Jens Didriksen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 29-01-03 17:15

Biker-Torben® wrote:
> Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års
> jubilæum. Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/

Yep - så den i søndags, men er først nu ved at blive færdig med at grine
over at den grundige journalist fandt et kardantræk på en HD.

Gu' har der da været en HD med kardan (XA) men den var for det første en
krigsmodel, for det andet ikke en "rigtig" HD idet den havde boksemotor (!)
og desuden blev den så vidt jeg husker aldrig sat i produktion.

Derfor er det måske også lidt af en tilsnigelse at snakke kardan i
forbindelse med HD, men dette er selvfølgelig en detalje.

Artiklen er ellers læseværdig og godt skrevet.

Didrik





Jes Vestervang (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-01-03 01:16


"Biker-Torben®" <wq9jer502@sneakemail.com> skrev:
> Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års jubilæum.
> Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/
>
"Når du første gang vrider V-Rod'en i højre øre, forstår du imidlertid,
hvorfor de japanske modeller aldrig kommer til at konkurrere på lige fod.
Der er karismaen til forskel. Det lille vrid i øret efterlader hverken en
irriterende hvæsen eller skinger hyletone. I stedet bryder et indestængt
dybt brøl...."

Gad nok vide hvad journalisten sammeligner med!
--
mvh Jes Vestervang



Mikkel Knudsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 30-01-03 03:28


"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote in message
news:ak_Z9.47619$Hl6.6102810@news010.worldonline.dk...
>
> "Biker-Torben®" <wq9jer502@sneakemail.com> skrev:
> > Jyllands-Posten har en artikelserie i anledning af HD's 100 års
jubilæum.
> > Ret spændende, hvis man interesserer sig for den slags:
> > http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=1636770/
> >
> "Når du første gang vrider V-Rod'en i højre øre, forstår du imidlertid,
> hvorfor de japanske modeller aldrig kommer til at konkurrere på lige fod.
> Der er karismaen til forskel. Det lille vrid i øret efterlader hverken en
> irriterende hvæsen eller skinger hyletone. I stedet bryder et indestængt
> dybt brøl...."
>
> Gad nok vide hvad journalisten sammeligner med!
> --
> mvh Jes Vestervang
>
>

Og nu vi er ved det...

"Oven i købet har fabrikken for første gang nogensinde fraveget de
obligatoriske 45 grader mellem cylindrene. I stedet, i øvrigt i samarbejde
med tyske Porsche, er afstanden øget til 60 grader. "

så vidt jeg husker er det da kun små 48 grader den er lagt ud til....

Mikkel.. - der VED at harleyer fra 42 stadig kan give en v-max røv i
lyskrydsrace ;)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=105



Post (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Post


Dato : 30-01-03 05:22



> Mikkel.. - der VED at harleyer fra 42 stadig kan give en v-max røv i
> lyskrydsrace ;)

Hmmm så må det da være en tysker der er droslet til 50 HK

Post



Jens Didriksen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 30-01-03 23:30

> så vidt jeg husker er det da kun små 48 grader den er lagt ud til....

Nope - 45 grader.

Didrik



Mads Lund (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-01-03 11:18

> "Når du første gang vrider V-Rod'en i højre øre, forstår du imidlertid,
> hvorfor de japanske modeller aldrig kommer til at konkurrere på lige fod.
> Der er karismaen til forskel. Det lille vrid i øret efterlader hverken en
> irriterende hvæsen eller skinger hyletone. I stedet bryder et indestængt
> dybt brøl...."
>
> Gad nok vide hvad journalisten sammeligner med!

Det er ikke store én cylindrede enduromaskiner ihverfald

Mads Lund
YZ426, der tit bliver startet bare for at man kan nyde brølet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste