Bedrag med domænenavn ...
Fra : DarkSun

Dato : 29-01-03 04:04

Hejsa folkens - ny her i "gruppen" og jeg ser frem til en masse gode råd -
og give nogen hvis jeg kan.

Anyways, jeg er indehaver af en webdesignvirksomhed (jeps, han er "en af
DEM!") og skulle i forbindelse med dette købe et domæne for en kunde.

Domænet var allerede taget, men kun med henblik på videresalg. I ved godt,
domænet var købt men blev ikke brugt.

Jeg kontakter indehaveren af domænet og bliver af både direktør og én
medarbejder lovet, af domænet er mit og jeg skal stå standby til at modtage
overdragelsespapirerne som skal underskrives - den vante rutine.

Jeg modtager intet fra dem i cirka en måned ... snart 2.
Jeg vil nu snart rykke dem (da min kunde allerede har betalt til mig for
domænet) og går lige ind på domænenavnet.dk for at se om siden er opdateret.
Om url'en gav mig en 404 - plejer at betyde der sker noget.

Men nej ! DOMÆNET ER SOLGT ! Domænet er overtaget af en helt tredje, som nu
bruger det nøjagtig som den forrige ejer - til videresalg - denne gang til
dobbelt beløbet min kunde allerede har betalt mig !

Jeg blev lovet og garanteret dette domæne for LANG tid siden. Jeg har mails
til at bevise ALLE mine påstande - så nu kommer spørgsmålet ?

Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være lovligt !

På forhånd tak, folkens.

- FGS

Fra : Carsten

Dato : 29-01-03 10:00

"DarkSun" <darksun@darksun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at bevise ALLE mine påstande - så nu kommer spørgsmålet ?
>
> Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være lovligt

Der er ikke noget galt med at købe et domæne uden at bruge det!
Men hvis i har lavet en aftale og du har det på skrift, så kan du komme
efter dem, men spørg over i dk.videnskab.jura

--
Mvh.

Carsten Howard
BootChip & Kode Fri DVD - www.chiptech.dk
Bliv selvstændig - www.chiptech.dk/wgi

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-01-03 10:26

On Wed, 29 Jan 2003 04:03:47 +0100, "DarkSun" <darksun@darksun.dk>
wrote:

>Hejsa folkens - ny her i "gruppen" og jeg ser frem til en masse gode råd -
>og give nogen hvis jeg kan.

>Hvad gør jeg ? Hvem skal jeg kontakte ? Dette KAN altså ikke være lovligt !

Prøv i en mere relevant gruppe : dk.videnskab.jura.

--
Kim

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-01-03 11:01

DarkSun (darksun@darksun.dk) skrev i
3e37449e$0$256$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Jeg vil nu snart rykke dem (da min kunde allerede har betalt til mig
> for domænet)

Er din kunde klar over, at han/hun ikke umiddelbart får "sit"
domæne....??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : DarkSun

Dato : 29-01-03 13:54

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst...

Tak for svarene,

Jeg har fortalt kunden om situationen, ja, og denne kan godt se at det hele
er foregået bag min ryg.
Og undskyld hvis denne er fejlplaceret - jeg er bare lidt på bar bund.

PS : Nej, der er ikke noget galt med at ikke bruge et købt domæne.

- Frederik Sørensen