java.util.Calendar...
Fra : Tiscali news

Dato : 28-01-03 22:19

Hej!
Jeg har et lille problem med Calendar, fordi når jeg kalder
currentDate.get(Calendar.FRIDAY) returneres en forkert dato for fredagen i
den på gældende uge!
Er der en venlig sjæl derude, som måske kan komme med et forslag til hvad
problemet kan være!
Min currentDate er defineret sådan:
Calendar currentDate = Calendar.getInstance(new Locale("da","DK"));

På forhånd tak

Morten

Fra : soren

Dato : 29-01-03 00:07

"Tiscali news" <mortenlund@tiscali.dk> writes:

> [...]
> problemet kan være!
> Min currentDate er defineret sådan:
> Calendar currentDate = Calendar.getInstance(new Locale("da","DK"));

Jeg tror ikke det er meningen man skal bruge .get(Calendar.FRIDAY),
men derimod noget ala; int dow = cd.get(Calendar.DAY_OF_WEEK), og
derefter if (dow == Calendar.FRIDAY) eller hvad det nu er du vil
med fredag .

Mvh, Soren.

Fra : Jesper Søndergaard J~

Dato : 29-01-03 00:27

"Tiscali news" <mortenlund@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet kan være!
> Min currentDate er defineret sådan:
> Calendar currentDate = Calendar.getInstance(new Locale("da","DK"));

Hej Morten

Prøv følgende:
Calendar cal = Calendar.getInstance();
cal.getTime(); // valgt dato er dagsdato
int antDage = Calendar.FRIDAY - cal.get(Calendar.DAY_OF_WEEK); // fredag -
ugedagen for den aktuelle dag (dagsdato)
cal.add(Calender.DATE, antDage); // gå nogle dage frem eller tilbage til
fredag
cal.getTime(); // valgt dato er fredag i ugen.
cal.add(Calender.WEEK_OF_YEAR,1) // gå 1 uge frem (til næste fredag)
cal.setTime(new Date()) // sætter kalenderen tilbage til dags dato.

mvh Jesper

Fra : Tiscali news

Dato : 29-01-03 22:45

Tak for hjælpen Søren og Jesper!