Roth/Tortec
Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-01-03 21:18

Er der nogen som har en artikel om fremstillingsmetoden eller som er
fantastiske til at læse fransk teknisk sprog

Et link til producentern vil også være fantastisk.

vh Flemming Rubini

--
Nyt sæt Tortec med ISO til salg. 4.000,- kr. (Østerbro)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 28-01-03 22:02

Flemming Rubini:

> Et link til producentern vil også være fantastisk.

Jeg ved der er en obskur side (jeg har besøgt den engang), men jeg har
åbenbart ikke bogmærket den.

> Nyt sæt Tortec med ISO til salg. 4.000,- kr. (Østerbro)

Hvorfor? Det er da gode. Jeg har et ret nyt sæt 2*12L

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 03:28

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Flemming Rubini:

> Jeg ved der er en obskur side (jeg har besøgt den engang), men jeg har
> åbenbart ikke bogmærket den.

> Hvorfor? Det er da gode. Jeg har et ret nyt sæt 2*12L

Ja, jeg er en kylling
Hvad vejer de?

Jeg sælger fordi jeg har gravet mig ned i et langvarigt projekt der
kræver al min tid og penge.

vh Flemming Rubini

--
2X10 Tortec/Roth med ISO til salg. 4.000,- kr. (Østerbro).
Mobil 21 24 00 80

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-01-03 09:30

Flemming Rubini:

> Ja, jeg er en kylling
> Hvad vejer de?

Nok til jeg ikke har bly på (udover bagplade, Pro14 og en 1,5 kg V-
vægt) - fantastisk!

> Jeg sælger fordi jeg har gravet mig ned i et langvarigt projekt
> der kræver al min tid og penge.

OK.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 10:19

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Flemming Rubini:

> Nok til jeg ikke har bly på (udover bagplade, Pro14 og en 1,5 kg V-
> vægt) - fantastisk!

Dælme imponerende teknik!
Kropsvridninger er selvfølgelig strengt forbudt oven vande, brokbind er
påbudt, og kyllingearme skal spise noget mere køh.

vh Flemming Rubini

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-01-03 12:21

Flemming Rubini:

> Dælme imponerende teknik!

Teknik?

> Kropsvridninger er selvfølgelig strengt forbudt oven vande,
> brokbind er påbudt, og kyllingearme skal spise noget mere køh.

Du har set at jeg ikke er den mest muskuløse fætter i verden, ikke?

Et råd: anskaf en lille letvægts sækkevogn.

(Måske er det mage fordi det 2*12L synes at være ret let i forhold til
mine 2 sær 2*18L? :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 20:27

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Flemming Rubini:

> Teknik?

Tjah måske ikke præcist ordvalg. Imponerende enkel opsætning.

Men, får du ikke for høj en opstigningshastighed ved aflæggelse af
udstyr i tilfælde af at sidde fast i et efterladt trawl? Jeg foretrækker
at beholde 4 kilo i bæltet, så er der ligesom to hastigheder på vej op.

> Du har set at jeg ikke er den mest muskuløse fætter i verden, ikke?
>
> Et råd: anskaf en lille letvægts sækkevogn.
>
> (Måske er det mage fordi det 2*12L synes at være ret let i forhold til
> mine 2 sær 2*18L? :)

De 2X18 er Tortec/Roth? Gisp!

I øvrigt tillykke med din cand.mag. den har du nok ikke fået ved at lave
armbøjninger alene. Men jeg kan så regne ud at du løfte din rigning med
mental kraft.

vh Flemming Rubini

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-01-03 23:33

Flemming Rubini:

> Men, får du ikke for høj en opstigningshastighed ved aflæggelse af
> udstyr i tilfælde af at sidde fast i et efterladt trawl?

Jeg har min makker med til at skære mig fri. Dette er setuppet for
"ikke adgang til overfladen". Det dykker jeg normalt med (vane). Ellers
ville jeg tage en 12L og min Pioneer wing på (ja, jeg har købt en og
havde 17 dyk med sådan en fætter i Rødehavet - i våddragt: det er
ellers 3 år siden det er sket).

> De 2X18 er Tortec/Roth? Gisp!

Nej. De er Heiser, ekstra tunge. Sættet vejer vel 45 kg.

> I øvrigt tillykke med din cand.mag. den har du nok ikke fået ved
> at lave armbøjninger alene. Men jeg kan så regne ud at du løfte
> din rigning med mental kraft.

Tak :)

Fra : Søren

Dato : 30-01-03 09:54

> Jeg har min makker med til at skære mig fri. Dette er setuppet for "ikke
adgang til overfladen".

Jeg troede at man skulle kunne klare sig selv som jedi eller DIR dykker, men
som altid er der undtagelser for en tung dykker

M.v.h. Søren Neubert

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-01-03 10:21

Søren:

> Jeg troede at man skulle kunne klare sig selv som jedi eller DIR
> dykker, men som altid er der undtagelser for en tung dykker

Man dykker altid med makker i DIR - netop pga uheld som ovenstående.

JEDI må du snakke med Didrik om.

Fra : Søren

Dato : 30-01-03 10:47

> Man dykker altid med makker i DIR - netop pga uheld som ovenstående.
>
> JEDI må du snakke med Didrik om.

Hej Peter

Du har selvfølgelig ret. Ingen tvivl om det. Jeg synes blot at der i
diskussionerne om DIR bliver lagt lidt for lidt vægt på makkerfunktionen.
Man skal kunne klare sig selv, lyder det gang på gang. Men det kan man jo
ikke altid i virkeligheden, og derfor er makkeren det vigtigste "tilbehør"
man kan tage med i dybden. At Didrik primært dykker på "kraften" må være op
til ham, det kan ikke lægges dig til last. Men jeg har nu altid sat
kombinationen at forberedelse, det psykiske overskud (trænet ved UV-Rugby),
og makkeren højst. Udstyret skal som en selvfølge være i orden, uanset
hvilket setup man benytter. Makkeren skal som alt andet "tilbehør" efterses
og holdes ved lige. Før, under og efter dykket. Benyt aldrig defekt udstyr,
selv om det hedder en "makker". Tjek altid dit udstyr før dyk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-01-03 12:56

Søren:

> Hej Peter
>
> Du har selvfølgelig ret. Ingen tvivl om det. Jeg synes blot at der
> i diskussionerne om DIR bliver lagt lidt for lidt vægt på
> makkerfunktionen.

Det håber jeg da ikke. Team-fokuset er utroligt vigtigt i DIR. Hvorfor
tror du at DIR projekter kan gennemføres på så kort tid? Fordi alle er
klar over hvordan man arbejder i teams.

Godt nok skal man kunne klare en masse problemer selv men det er typisk
både hurtigere og sikrere at makkeren gør det.

> Makkeren skal som alt andet "tilbehør" efterses og holdes ved
> lige. Før, under og efter dykket. Benyt aldrig defekt udstyr, selv
> om det hedder en "makker".

100% enig. Vel talt. En makker skal "plejes" og under dykket skal man
gøre alt for han/hun er tilpas.