Ethernet og PPP på samme tid
Fra : Christian Dalager

Dato : 11-03-01 16:25

Jeg er ved at sætte en iMac DV til at dele filer med min PC (som jeg kender
bedst gennem et ftp-server og et netværkskabel.
Under kontrolpanelet TCP/IP skal jeg vælge mellem PPP og Ethernet.
Men jeg vil gerne kunne snakke på ethernet og gå online gennem det
indbyggede modem uden at skulle ændre tcp/ip indstillingerne hver gang.

Hvordan?

KJærligst
Christian d.

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 11-03-01 18:55

Christian Dalager <christian@dalager.com> wrote:

> [...]
> Men jeg vil gerne kunne snakke på ethernet og gå online gennem det
> indbyggede modem uden at skulle ændre tcp/ip indstillingerne hver gang.

Det bør kunne lade sig gøre vha. IPNetRouter fra www.sustworks.com, men
det er ikke helt simpelt.

Alternativt kan du lave 2 locations i location manager, som er sat op
til hhv. ppp og ethernet, og skifte hurtigt mellem den vha.
kontrollinien.

/hc

Fra : Christian Dalager

Dato : 12-03-01 15:36

Hmmm... vil det sige, at det ikke er normalt at køre både ethernet og ppp
simultant på macOs?

Nå, men tak for hjælpen indtil videre

/christian

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 12-03-01 22:47

Christian Dalager <christian@dalager.com> wrote:

> Hmmm... vil det sige, at det ikke er normalt at køre både ethernet og ppp
> simultant på macOs?

.... det er altså heller ikke noget min Windows-box på arbejde kan finde
ud af, uden videre.

/hc

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-01 22:51

In article <1eq6hvu.1s7xlw0h5xftwN%h.sletmig@post.tele.dk>,
h.sletmig@post.tele.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> ... det er altså heller ikke noget min Windows-box på arbejde kan finde
> ud af, uden videre.

Men det kan den nu alligevel - sådan uden videre.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 13-03-01 00:50

> Men det kan den nu alligevel - sådan uden videre.

? Vil det sige at den åndssvage box, som skal rebootes bare man skifter
fra DHCP til fast ip, godt kan holde 2 ip-adresser samtidig?

/hc

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-03-01 01:12

In article <1eq6mn6.1l72vr84z4u1oN%h.sletmig@post.tele.dk>,
h.sletmig@post.tele.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> ? Vil det sige at den åndssvage box, som skal rebootes bare man skifter
> fra DHCP til fast ip, godt kan holde 2 ip-adresser samtidig?

Ja, men det kan Mac'en nu også. Men i Windows kan man tildele
forskellige protokoller/adresseområder til forskellige netværkskort (dvs
også modem), så du kan med dit ethernetkort køre med IP 192.168.x.x til
lokalnetværket, og så køre TCP/IP over PPP via dit modem. Dette kræver
et program som fx IPNetRouter på Mac'en.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Simple

Dato : 13-03-01 16:30

> [...]
> lokalnetværket, og så køre TCP/IP over PPP via dit modem. Dette kræver
> et program som fx IPNetRouter på Mac'en.

Er der nogen der ved hvordan det ser ud i OSX (for det er noget af det
mest irriterende ved MacOS)

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-03-01 17:51

In article <1eq7tii.93du1016s6l24N@[10.1.128.10]>,
simple@software.dk (Simple) wrote:

> Er der nogen der ved hvordan det ser ud i OSX (for det er noget af det
> mest irriterende ved MacOS)

Prøv at læs lidt i manualen til IPNetRouter, der er faktisk en del gode
tips og tricks.

--
MVH
Martin Edlich