Norton Internet Sec. 2002
Fra : Torben Brøndum

Dato : 29-01-03 11:06

Hej,

Anvender subj. På en bestemt hjemmeside (Gratis-Ting.dk) Kan vi ikke bladre
til de efterfølgende sider. Hvordan kan jeg konfig. mig ud af det ?

Linket er her:

http://www.gratis-ting.dk/underholdning/index.php

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-01-03 22:56

Fantastisk, her sidder jeg og læser en posting, der først
bliver skrevet om 12 timer.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Musik

Dato : 28-01-03 23:24

ja ja - det kan jo ske, når der er nogen der ikke kan holde fingrene
væk.....hvad med et svar

Torben Brøndum

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-01-03 12:01

Musik wrote:

> hvad med et svar

På et spørgsmål om noget software jeg aldrig har set?
Jeg har kigget på websiden, der er absolut intet
unormalt ved det link. Jeg kan ikke gennemskue,
hvordan man kan bære sig ad med at få det link til at
ikke virke.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Madsen

Dato : 29-01-03 13:43

Torben Brøndum skrev:

> Anvender subj. På en bestemt hjemmeside (Gratis-Ting.dk) Kan vi
> ikke bladre til de efterfølgende sider. Hvordan kan jeg konfig.
> mig ud af det ?

Jeg ved ikke om det er samme fremgangsmåde i Norton Internet Security
som i Norton Personal Firewall, men mon ikke det er. De ligner vist
hinanden meget. I Norton Personal Firewall kan man klikke på Options
og derefter Advanced Options. Her er der en knap som hedder 'Add site'
hvor du kan tilføje sider og give dem specielle rettigheder.

Til højre for listen hvor man tilføjer siderne er der nogle knapper
som enten er røde eller grønne. Dem der er røde betyder at der er
spærret for den type trafik fra pågældende side (det kunne f.eks.
være cookies eller noget i den stil). Hvis du klikker på 'Permit' ud
for alle punkterne for den side som du har problemer med, så burde
firewallen ikke blande sig længere.

Madsen.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 29-01-03 16:33

Hej "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>

> [...]
> være cookies eller noget i den stil). Hvis du klikker på 'Permit' ud
> for alle punkterne for den side som du har problemer med, så burde

Jo, der er det samme her ang. tilføj sider. Men kopierer jeg linket til en
af de sider
jeg bladrer frem til og sætter det ind, siger Norton, at der er ugyldige
karakterer

Hvis jeg disabler Norton samt bladrer frem og slår Norton til igen, kan jeg
ikke
helt blive klar over, hvad der er sluppet igennem.

Kunne I ikke derude (Jer med Norton Personal firewall eller Norton Internet
Security)
prøve at gå via følgende link og så se, om I kan bladre frem til næste side
med spil for at se,
om I har samme problem - samt en evt. løsning

Fra : Roland Hansen

Dato : 29-01-03 17:50

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
side
> med spil for at se,
> om I har samme problem - samt en evt. løsning

Hej

Jeg bruger Norton Internet Security og jeg kan heller ikke blade videre og
det er lige meget om norton er slået til eller fra, men jeg tror at fejlen
ligger hos gratis-ting.

Grunden til at jeg tror det er følgende: der mangler noget i slutningen af
linket. (
http://www.gratis-ting.dk/underholdning/index.php?fra=8&sorter=&kategori=&ty
pe=&multiplayer=&spil= ) eller også er der et = for meget med til slut.
Linket jeg har noteret er kopieret fra adr.-linien på min browser.

Roland

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-01-03 20:53

Roland Hansen wrote:

> [...]
> pe=&multiplayer=&spil= ) eller også er der et = for meget med til slut.

Jeg tror, du tager fejl. Jeg har kigget på RFC1738
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1738.html
og på side 18 står der:

; HTTP

httpurl = "http://" hostport [ "/" hpath [ "?" search ]]
hpath = hsegment *[ "/" hsegment ]
hsegment = *[ uchar | ";" | ":" | "@" | "&" | "=" ]
search = *[ uchar | ";" | ":" | "@" | "&" | "=" ]

Og hvis ikke jeg tager meget fejl, så betyder den sidste del,
at & og = kan bruges helt frit i en HTTP url, og altså også
som det sidste tegn. Findes der nogen anden RFC, som lægger
begrænsninger på search komponenten?

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Roland Hansen

Dato : 29-01-03 21:37

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For sending spam use mailto:aaarep@daimi.au.dk
> for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Det jeg mener er, at mig bekendt plejer, der at være noget efter et = eller
hvad?

Roland

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-01-03 06:20

Roland Hansen wrote:

> Det jeg mener er, at mig bekendt plejer, der at være noget efter et = eller
> hvad?

Det er da rigtigt, at der plejer at være noget efter =.
Men jeg har altså ikke kunnet finde noget sted, der stod,
at der skulle være noget efter =.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Kent Friis

Dato : 29-01-03 21:40

Den Wed, 29 Jan 2003 20:53:14 +0100 skrev Kasper Dupont:

> [...]
>at & og = kan bruges helt frit i en HTTP url, og altså også
>som det sidste tegn. Findes der nogen anden RFC, som lægger

Det ville være ret håbløst at sætte en sådan begrænsning, & bruges
generelt til at adskille parametre, og en tom parameter angives nu
engang ved at skrive spil=, og når det så er den sidste parameter,
vil det naturligvis blive til ...&spil=

En begrænsning der siger at den sidste parameter på en linie ikke må
være tom, ville som minimum gøre at den der fandt på den begrænsning
ville blive kaldt en masse grimme ord.

Mvh
Kent
--
Exception 0E in module IFSMGR.VXD
Press control-alt-delete to reboot

Fra : Torben Brøndum

Dato : 30-01-03 11:50

"Roland Hansen" <roland.hansen@oncable.dk>

> [...]
> pe=&multiplayer=&spil= ) eller også er der et = for meget med til slut.
> Linket jeg har noteret er kopieret fra adr.-linien på min browser.

Jeg kan godt bladre videre, når Norton Internet Security er slået fra ! Men
spørgsmålet er jo bare, om Norton kan konfigureres til at acceptere/give lov
til, at man kan bladre videre. Er spændt på, om I derude kan finde en
løsning

Torben Brøndum

Fra : Madsen

Dato : 29-01-03 16:35

Torben Brøndum skrev:

> Jo, der er det samme her ang. tilføj sider. Men kopierer jeg
> linket til en af de sider jeg bladrer frem til og sætter det ind,
> siger Norton, at der er ugyldige karakterer

Også hvis du bare indsætter http://www.gratis-ting.dk ?

Madsen.