Break i Mozilla
Fra : Carsten Suurland

Dato : 28-01-03 18:41

Hej NG

Jeg har en side hvor der, efter et <a>, bliver indsat et <br />.
I IE fungerer det fint, forstået på den måde, at der kommer lidt ekstra luft
ned til det efterfølgende indhold - men i Mozilla ser det ud som om mit
break bliver ignoreret...? Først hvis jeg indsætter to breaks laver Mozilla
luft... men så er der dobbelt luft i IE.

Nogen forslag til hvordan jeg kan komme ud over dette - uden at skulle lave
tjek på brugerens browser?

/Carsten Suurland

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-03 19:03

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev :

>Nogen forslag til hvordan jeg kan komme ud over dette - uden at skulle lave
>tjek på brugerens browser?

Et link vil jo nok fremme svarmulighederne.

Fra : Carsten Suurland

Dato : 28-01-03 21:11

Hej Knud

Det er ifm. en intranet-løsning, så "no can do"...

/Carsten

Fra : Michael Foged

Dato : 28-01-03 20:13

On Tue, 28 Jan 2003 18:41:12 +0100, Carsten Suurland wrote:

<snip>

> men i Mozilla ser det ud som om mit
> break bliver ignoreret...?

<snip>

> Nogen forslag til hvordan jeg kan komme ud over dette

Prøv at indsætte en &nbsp; efter <br />

Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-01-03 21:44

Michael Foged skrev:

> Prøv at indsætte en &nbsp; efter <br />

Jeg ville umiddelbart tro at det havde større effekt hvis man
indsatte &nbsp; _før_ <br />.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Foged

Dato : 28-01-03 22:57

On Tue, 28 Jan 2003 21:43:35 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg ville umiddelbart tro at det havde større effekt hvis man indsatte
> &nbsp; _før_ <br />.

Hmm, jeg skal ikke gøre mig for klog, men på de (få) spaghetti sider jeg har
lavet, har det været nødvendigt at gøre det _efter_ <br /> for at få
_rimeligvis_ samme effekt i IE og NS/Mozilla.

Det er den samme metode jeg anvender for at få NS4.7x til at vise
baggrundsfarven, i en ellers tom tabel-celle.

(ja jeg ved godt at tabeller ikke er til layout, men hvis man vil have
NS4.xx med, er der ikke mange andre valg)

Michael

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-01-03 00:35

Carsten Suurland wrote:

> [...]
> luft... men så er der dobbelt luft i IE.
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kan komme ud over dette -

Ja: <A>et links</A><BR /><A>et links</a>

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-01-03 10:27

Peter Ole Kvint wrote:

> Ja: <A>et links</A><BR /><A>et links</a>

Er det med vilje du har skrevet tags med versaler? Mener ikke XHTML kan
validere når der bruges versaler.

--
Martin L. Johansen