Adventister
Fra : erik larsen

Dato : 28-01-03 17:55

Jeg har lige haft besøg af en mand og en kvinde der ville have mig med i en
undersøgelse om kristendommen, men efter at have besvaret en række spørgsmål
kom det frem, de var ude på et korstog for Adventisterne og der var ikke en
undersøgelse som de sagde ved døren

Jeg tager hatten af for JV og ander der præsentere sig ved døren, men folk
der kommer ind i mit hjem under falsk forudsætning og ikke med deres
egentlige hensigt. Føj-Føj

ErikL

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-01-03 22:32

Goddag erik larsen, den Tue, 28 Jan 2003 17:55:19 +0100, du skev:

> Jeg tager hatten af for JV og ander der præsentere sig ved døren, men
> folk der kommer ind i mit hjem under falsk forudsætning og ikke med deres
> egentlige hensigt. Føj-Føj

Nu præsenterer JV'erne sig ikke nødvendigvis ved døren. Af og til (faktisk
ofte) foretrækker de at komme i gang ad omveje.

--
Venligst,

Cyril

www.etsectera.com -=- www.malka.dk -=- www.malka.info
et-sect-era - Aktualitetsbladet om sekternes verden
2. årgang nr. 3: Herbalife ændrer slankeprodukter efter dødsfald

Fra : erik larsen

Dato : 28-01-03 22:58

"Cyril Malka" <cyril@fjerndet-etsectera.com> skrev i en meddelelse
> Goddag erik larsen, den Tue, 28 Jan 2003 17:55:19 +0100, du skev:

> Nu præsenterer JV'erne sig ikke nødvendigvis ved døren. Af og til (faktisk
> ofte) foretrækker de at komme i gang ad omveje.

Det er ikke hvad jeg har oplevet, altid står de og stritter med Vagt Tårnet
så der ingen tvivl kan være og spørger man får man et rigtig svar uden
omsvøb.

ErikL

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-01-03 22:43

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Sidste år besøgte et ældre par os alle i den bolig forening jeg bor i,de
ville også sælge en af deres bøger.
Jeg kan så godt lige at sige nej til handels mænd og kvinder inden de kommer
ind af min dør .'
Jeg køber nu ikke noget af nogle der ikke vil sige hvem de er og deres
reelle hensigt med det samme.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : Jørgen Vestergaard

Dato : 29-01-03 10:35

> [...]
>
> Jeg tager hatten af for JV og ander der præsentere sig ved døren, men folk
> der kommer ind i mit hjem under falsk forudsætning og ikke med deres

Hvis du er ude at evangelisere, indbyder du så til Kristus eller til din
kirke??

Jeg håber da at du indbyder til Kristus!!! Hvis de indbudte så spørger om
hvor de kan høre nærmere, er det vel naturligt at foreslå den kirke du selv
frekventerer!!!

Mvh
JV
(jeg er ikke adventist, men respekterer deres ofte kvalificerede arbejde)

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-01-03 14:01

"Jørgen Vestergaard" <jrv@gamletekster.dk> skrev i en meddelelse
Jeg siger at jeg vil fortælle den om frelsen i Jesus og at jeg kommer i den
eller den kirke.

Fra : erik larsen

Dato : 29-01-03 14:43

> [...]
> spørgsmål
> en

> Hvis du er ude at evangelisere, indbyder du så til Kristus eller til din

Kristus, Jesus -- JeG har ikke nogen kirke i folkekirke/frikirke regi, men
tilhøre Jesus der har betalt for mig.

> Jeg håber da at du indbyder til Kristus!!! Hvis de indbudte så spørger om
> hvor de kan høre nærmere, er det vel naturligt at foreslå den kirke du
selv
> frekventerer!!!

Nu taler jeg ikke med mennesker om Pinse/Apstolsk/trosvækkelsen/Livets
Ord/MF, men udelukkende om Gug eksistere, frelser, helbreder og sjælent om
Nådegaverne og fortæller at disse Guddommelige ting tilhøre Gud og ikke til
et bestemt kirkesamfund.

ErikL