Ang. afgiftvurdering vurdering af mc
Fra : SN

Dato : 28-01-03 11:10

Hej NG
Jeg har en kawasaki zx10 fra Tyskland som ikke er for pæn(bl.a uorg.
glasfiber kåbe!)... den forløbige afgift ligger på 35911 kr... så er det jeg
hører at man ikke rigtig for noget tilbage i afgift p.g.a
skader/skavanker(mere)... Hvad er jeres erfaring.??..
Vil det så sige at stille til vurdering bare er et spil for galleriet(for
mc´ ere)??
Jeg skulle nemlig gerne have nogle penge til af de 35911 kr før det kan
betale sig!!

--
M.v.h
Søren Nistrup, 6400 Sønderborg

Fra : Jens Jessen

Dato : 28-01-03 12:48

"SN" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nistrup, 6400 Sønderborg
> ´85 vw Golf gti m.16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R+zx10. Fjern nospam ved

Der kommer en artikel, som jeg har skrevet, om netop det emne i næste nummer
af Bike.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 28-01-03 12:53

> [...]
> skader/skavanker(mere)... Hvad er jeres erfaring.??..
> Vil det så sige at stille til vurdering bare er et spil for galleriet(for

Nej.

For et par år siden hev vi en gsxr7-11 igennem afgifts møllen. Og når man
møder op til vurdering (foregår samtidigt med syn idag) med en ridset og
ularkeret mc, så kan man godt handle lidt med dem. Eks blev benævnte gsxr
sat 7.000 ned, da de 20.000 til et nyt kåbesæt sammen med den fulde afgift
totalt ville ruinere projektet. Og da nummerpladen endnu ikke var afhentet
ville depositumet blive refunderet, hvis man beslutter sig for at opgive
sagen. Og den forklaring satte jo vurderingsmændene i den situation at det
åbenbart var bedre med 32 kilo end slet ikke at få nogen (oprindelig 39k).

Så jeg tror afgjort du har mulighed for en reduktion, og som det er nu, hvor
vurdering og syn foregår samtidigt kan det maksimalt koste dig et synsgebyr
at prøve ad.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-01-03 18:59

Mads Lund wrote:

> [...]
> vurdering og syn foregår samtidigt kan det maksimalt koste dig et synsgebyr

BEEP, nej. Det hedder godt nok toldsyn. Men den bliver ikke vurderet. Det et
toldsyn betyder er, at i stedet for at skulle medbringe køretøjet til T&S ved
betalingen af afgiftsdepositum, så verificerer SBI at køretøjet er det man
ønsker at afgiftberigtige. Men man kan godt bestemme at de skriver på
toldsynsattesten, at den skal vurderes. Selve vurderingen foregår stadig i en
baggård/værksted/parkeringsplads af nogle ganmle skinddøde hønisser.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 28-01-03 23:05

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en

> [...]
benævnte
> gsxr sat 7.000 ned, da de 20.000 til et nyt kåbesæt sammen med den

Min tidligere GPZ 900 tiltede inden jeg kom til vurdering og smadrede
bl.a derved baglygten.
Efter at jeg, ved vurderings-session'en, måske havde været lige rigelig
påholdende omkring standen overfor vurderingsmanden, bed han mig af med
ordene: "Ja, men det er vel ikke os der skal betale dét - Du hár da
forhåbentlig fået den så meget billigere p.g.a. skaderne, ikke?"
Og deri havde han jo som sådan ret :-/
På den anden side, så skal vurderingen anslå en markedspris til at sætte
afgiften efter, og dén skal vel være tilpas lavere i tilfælde af dårlig
stand!

Endelig er T&S sikkert godt træt af køretøjer der har fået kastet
alskens skadede stumper på for at presse vurderingen ned, og det er
sikkert dét der opponeres imod ved ringe prissætning af sådanne!

--
Armand.

Fra : J.O.R.

Dato : 28-01-03 19:33

SN <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3656c3$0$2540$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> M.v.h
> Søren Nistrup, 6400 Sønderborg
> ´85 vw Golf gti m.16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R+zx10. Fjern nospam ved

Jeg har lige været til vurdering med en VT500C.
Det havde hjulpet mig, hvis jeg havde haft en kopi fra internettet, hvor der
var en tilsvarende maskine, IKKE renoveret og IKKE omlakeret til en pris på
36 k , da de ville påstå at de kostede omkring 55 k i handel herhjemme, men
det er da kun set i super tilstand. Så ud og led og find den billigste pris,
så har du beviset.
De kan også godt se, når der er noget der ser "lidt" SLIDT ud.
Jeg har ikke fået nogen tilbagemelding, men det kan vel tage 3 uger, har en
eller anden skrevet her i gruppen.

JOR