Langsom side - hurtigere????
Fra : Brian Ebbesen

Dato : 07-01-01 19:32

Hej Klogehoveder

Jeg har lavet en fin lille side og har selvfølgelig
komprimeret mine billeder og knapper så
meget som overhovedet muligt, MEN:
Findes der et program/funktion i FP2000 eller
andre steder, som
kan studere mine sider/koder og komme med
forslag til hvordan min side bliver hurtigere at
hente ind.

Mvh

Brian Ebbesen

Fra : jensen

Dato : 07-01-01 00:19

Hej brian

Jeg vil ikke brilliere med at være et klogt hoved, det har jeg fået for
meget hjælp af denne udemærkede gruppe til ; )

Men jeg vil videregive et godt råd jeg har fået tidligere nemlig at bruge
programmet Advanced HTML compresser som er til fri hentning på de fleste
public domanesteder.

MVH
Morten

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-01-01 14:14

"Brian Ebbesen" <brian@ebbesen.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre steder, som
> kan studere mine sider/koder og komme med
> forslag til hvordan min side bliver hurtigere at

Der findes ikke en funktion til komprimering i FP2000. Hvis din hmtl side
"vejer" mindre end 10 Kb ville jeg ikke bruge tid på at komprimere, da den
bliver loadet på ca. 2 sekunder. Og der kan være rigtig meget på en 10 Kb
html side. Hvis du har sider som er "tungere", bør du dele dem op i flere.

Dine billeder skal jo kunne ses tydeligt, og det kan godt lade sig gøre med
billedfiler omkring 20 Kb. Samlet bør én side med koder og grafik ikke veje
mere end 50 Kb, så er du rimelig sikker på, at den kan loades med selv et
halvhjertet 56K modem, som kører 44.000 bit/s.

Komprimering af billeder skal foregå i et billedbehandlingsprogram.

mvh
Ulrik