CDer med fejl ?
Fra : Peter Theglev

Dato : 28-01-03 08:14

Af ren nysgerrighed ku' jeg godt tænke mig at høre, om I har nogle
cd-titler med fejl i - jeg tænker ikke på, om de spiller forkert på
guitaren, men i lyden ("digitale hakker"!).

Havde selv Diana Kralls seneste, der blev trukket tilbage og genudsendt.
Desuden et underligt hop i Mike Oldfields "Get to France" på hans
opsamlingscd.

Andre?

Peter

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-01-03 10:32

Jeg har den første udgave af Diskofil's plagiat... Nu ikke lige digital
fejl, men den blev trukket tilbage (mener inden den overhovedet kom ud) pga.
noget cencur mener jeg. Desuden har jeg en CD hvor der på coveret står
"BAAL" og CD'en er trykt "BAAL" men det er Østkyst Hustlers der er på!
Meget underligt da de kommer fra hvert deres pladeselskab!

Fra : John K

Dato : 28-01-03 12:21

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "BAAL" og CD'en er trykt "BAAL" men det er Østkyst Hustlers der er på!
> Meget underligt da de kommer fra hvert deres pladeselskab!

Ikke så mærkeligt endda - begge CD'er kan være trykt samme sted.

Mvh

John K

Fra : Karsten Vinding

Dato : 28-01-03 15:07

"Peter Theglev" <peter.theglev@adpeople.dk> wrote in message

> Desuden et underligt hop i Mike Oldfields "Get to France" på hans
> opsamlingscd.

På den genopsamlingsCD jeg har med MO er der ikke noget hop i "Get to
France", men der er jo kommet flere versioner

På min CD "Små blå breve" med Nanna, har nummeret "Havet er livligt i dag"
en meget tydelig fejl 19 sekunder inde i nummeret, som alle CD-afspillere
gengiver ens, og som grabberprogrammer kopierer uden at melde fejl. Det vil
sige at fejlen må ligge i masteren. Jeg tror nok CD'en er et genoptryk.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Peter G

Dato : 28-01-03 17:23

> [...]

>cd-titler med fejl i - jeg tænker ikke på, om de spiller forkert på
>guitaren, men i lyden ("digitale hakker"!).

En ting der undrede mig med Susi Hyldgårds forrige album "Something
Special Just For You" var de tydelige digitale hakker, der ødelagde
sangen "Under Water". Utroligt at det ikke er blevet rettet.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-03 17:58

Tja en kammerat faldt for vi andres begejstring for pladen, da Dire Straits
Brothers in arms udkom, og på vores anbefalinger købte han da også pladen.
Det bekendtgjorde han da ret hurtigt efter, at han ikke ville gå efter vore
anbefalinger mere. Baggrundsstøjen i telefonen var noget stærkt jazz
inspireret musik, så jeg bad ham da sætte den på, hvortil han surt
bekendgjorde at det var den som spillede i baggrunden. Hvad der var endnu
mere surt, han havde pokkers store problemer med at få pladen byttet, til en
som indeholdt det både plade og cover lovede.

M.V.H....Benny

Fra : Karsten Vinding

Dato : 28-01-03 19:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
en
> som indeholdt det både plade og cover lovede.

Uden i øvrigt at ville nedgøre jazzmusik, må det da være nedtur at købe et
af (IMHO) musikkens større mesterværker, og så få en jazz-plade med ukendt
kunstner og indhold

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk