Asus V8460 GF4 - dual monitor setup ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-01-03 06:25

Jeg har lige nu en 20' TFT, der kører i 1600X1200 og overvejer en ekstra
17' TFT der kører i 1280X1024.
Kan Asus GF4 8460 klare denne opløsning på den anden monitor ?

Har prøver at kigge på asus.com, men der står intet om dette - ved I noget
?

Nogle der iøvrigt har positivt/negativt at sige om dual monitor setup i win
xp pro ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-01-03 17:28

On Tue, 28 Jan 2003 06:24:46 +0100, Dr.Ralph wrote:

> [...]
> ?
>
> Nogle der iøvrigt har positivt/negativt at sige om dual monitor setup i win

Det var sørme ikke meget hjælp man fik ?
--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : SSn

Dato : 28-01-03 22:53

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> [...]
Mit ASUS V8460 de Luxe (med TV-in og TV-out) styrer uden problemer 2
CRT-skærme (WinXP Pro, Nvidia Detonator 40.72): 21'' (Sony F520, 1920x1440,
85 Hz) og en 19'' (Hitachi CM769ET, 1600x1200, 85 Hz), så man kan vel
tillade sig at formode, at det også vil kunne trække de 2 skærmopløsninger,
som du nævner ?

Fordele ved dual-monitor er bl.a.:

Dual-monitor opsætningen giver mig mulighed for at se fjernsyn på den ene
monitor, mens den anden bruges til andre aktiviteter.

Skærmene giver et meget stort arbejdsområde, der er nyttigt, hvis man
arbejder simultant med flere programmer - eller flytter data mellem
forskellige drev el.lign.

I nogle spil kan begge skærme bruges samtidig også selv om skærmene ikke er
helt lige store. Dette gælder eksempelvis Aquanox, der var bundled med
grafikkortet, og Microsoft Combat Flight Simulator3.

Jeg vil ALDRIG gå tilbage til kun at benytte 1 skærm.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-01-03 03:08

On Tue, 28 Jan 2003 22:52:47 +0100, SSn wrote:

> [...]
> grafikkortet, og Microsoft Combat Flight Simulator3.
>
> Jeg vil ALDRIG gå tilbage til kun at benytte 1 skærm.

Åhhhhhh....................endelig en hjælpende hånd....tak :) !
Men ser du kører med 2 skærme i samme opløsning (1600X1200).
Min plan er at køre med min 201, 'TFT i dens naturlige opløsning 1600X1200
og min anden - en 17' TFT - også i dens naturlige opløsning - 1280X1024.

Dette er en lidt anden situayion end din - hjvor begge kører samme
opløsning - og har hørt, at man kan få problemer ved 2 monitorer i
forskellig opløsning - f,eks når man flytter et dokument fra den ene skærm
til den anden, så kan det bliver meget forskelligt i str - kunne jeg monfå
dig til at give mig en hjælpende hånd ?

Prøv at holde din hovedmonitor i 1600X1200 (går ud fra det er F520) og din
bimonitor i 1280X1024 - og se, hvordan det virker.
Giver det problemer hvis du flytter skrift eller text fra den ene skærm til
den anden ?

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Jeg kan heller ikke forestille mig, at ville vende tilbage til single
monitor setup, når først jeg er blevet vant til dual monitor.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : SSn

Dato : 29-01-03 19:31

Fra : SSn

Dato : 29-01-03 19:42

> [...]

> bimonitor i 1280X1024 - og se, hvordan det virker.
> Giver det problemer hvis du flytter skrift eller text fra den ene skærm

Som du kan se af mit tidligere svar kører de 2 monitorer med forskellig
opløsning: henholdsvis 1920x1440 og 1600x1200.
Hvis du har et fuld-skærm-vindue åbent på 1920x1440-skærmen kan du trække
det over på 1600x1200-skærmen uden at bekymre dig for, om noget af det nye
vindue "mangler": WindowsXP Pro indstiller automatisk størrelsen på det
"flyttede" vindue, så det passer til fuld-skærm i den nye opløsning.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-01-03 10:56

Tak for info :)

--