Anonymitet eller mangel på samme -- Safewe~
Fra : Niels Callesøe

Dato : 28-01-03 05:09

Jeg er netop faldet over denne passage på Cryptome.org:

| For privacy use an anonymizer (anonymizer.com, for example) or rig
| your browser to leave a false IP address, both techniques used by the
| official and commercial snoopers. However, anonymizers can be
| compromised, and some have been caught passing user data to
| authorities, and a few have been revealed to be government operations
| -- Safeweb an example.

Den sidste bemærkning fik mig lige til at blinke en gang. Med mindre
mit engelsk fejler mig, så siger denne at Safeweb var drevet af den
amerikanske regering.

Ikke at der som sådan er noget særligt overraskende i at der findes
trojanede anonymizers -- men at den amerikanse regering skulle være
blevet afsløret i at drive en sådan? Den historie kunne jeg godt tænke
mig at kende lidt nærmere -- specielt fordi jeg da godt kan huske hvor
populær Safeweb var, dengang den stadig var aktiv.

Er der evt. nogen her der kan af- eller bekræfte den sidebemærkning?
Evt. referere nogle kilder der beskfætiger sig med at teoretisere over
dette?

--
Niels Callesøe - nørd light @work

give($me,"liberty") or die();

Fra : F.Larsen

Dato : 29-01-03 22:37

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der evt. nogen her der kan af- eller bekræfte den sidebemærkning?
> Evt. referere nogle kilder der beskfætiger sig med at teoretisere over

Der er rygter om at CIA har købt/sponsoreret safeweb.com, forholdet er dog
uklart :=)
http://cryptome.org/cia-safeboy.htm

--
Flemming