køb/afgift
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 27-01-03 23:05

hej ng, dejligt forum,jeg har været med på en kigger i 3-4mdr. og har nu
læst mangt og meget,
så nu er det vist tid til at komme med et lille indlæg. Det hele tager
sin begyndelse i okt.02 efter flere
samtaler med arne Lorenzen(ivrig bruger af ng)det lykkedes ham,at få mig
overtalt til at købe en pcèr
mit største problem er bare,at nu er jeg sat 5-6000kr tilbage med planen
om at få købt en mc. Efter at
have undersøgt markedet beslutter jeg det skal være en gammel honda,
helst en tysk (købe i år/
renovere sætte istand/betale afgifttil næste år) jeg bør nok lige
fortælle at jeg aldrig har ejet en mc.
Nå, pcèn bliver sat op og den vilde søgning begynder jeg forelsker mig
hurtig i en cb750four årg.76
fra snolderland og får faxet de tyske reg. papir som straks ekspederes
videre til T&S svaret modtager
jeg 3-4 dage efter, det var træls som vi siger her i Vestjylland
afgiften lød på 8931kr+mc til 2000euro
huuhadada så mange penge ville jeg ikke af med.
jagten gik nu ind på noget mindre, og bang, i nov.finder jeg en (meget
lille, ifølge arne)orangemetallic
cb250g årg. 75" møllen" ved T&S er ved at være vane nu,3-4 dage, afgift
3511kr+mc 670euro, se det
er til at forstå, men det lykkedes heller ikke, for den tyske mand havde
imellemtiden solgt.
Så påstod arne, at det skulle være 500ccm jeg burde søge,som sagt så
gjort(afgiften burde jo ligge
et sted mellem 3500kr og 8900kr for en årg.75-76)hvis jeg kunne finde en
nogenlunde ok kværn
under 1000euro ville jeg være under de magiske 15000kr som er målet, jeg
finder et par mcèr nede
omkring swartzwald (7-800km fra den danske grenz)arne er frisk og kører
med(han kan også det
tyske sprog perfekt)det bliver en orangemetallic cb500four årg.75 som
bliver læsset i a kassevogn,
nu er mcèn købt, og afgiften skal først søges i år 2003 så er den jo et
år ældre(mindre afgift) men,
jeg søgte afgiften d.6/1 og hørte ingenting i en lille uge, blev lidt
nervøs og ringede,jow, jow
forespørgelsen var sendt Videre til Odense,jeg skulle væbne mig med
tålmodighed der ville gå 2-3 uger
inden jeg hørte noget, så blev det endelig lørdag d.25/1 og svaret lød
på 10531kr. Efter 1½døgn i
arrigskab kørte jeg idag ned til de lokale T&S håndlanger og førte en
fornuftig samtale med dem
(tale lidt fornuft ind i hovedet på dem) hvor de forklarede mig,at
prisen var ok, og det sandsynligvis var
fordi en 500four er mere eftertragtet/eksotisk og derfor opnår højere
priser ved forhandlerne,
sådan var det!!jeg følte mig nødsaget til at gå min vej, da jeg var ved,
at koge over i bare raseri,
lidt mut ankommer jeg til min arbejdsplads og drøfter sagen med vores
lærling, vi blev enige om,
at det ikke kunne skade min sag,og tale med T&S Odense, som oprindeligt
vurderede mcèn,
jeg talte med en"pige" som syntes 10531kr var "i overkanten", hun
kiggede lidt på papirerne og
ringede 5min.efter med en pris på 6931kr....SÅDAN!! vups, nu passer
prisen også i forhold til de to
andre mcèr. Pigen mente cb500fourèn var blevet forvekslet med en
cx500(ja,ja døden skal ha`en årsag)
man tænker "går den, så går
den","provitionsløn","skrankepaver",osv,osv.

venlige og snart forårsvarme hilsner
jesper
cb500four årg.75

Fra : Thor

Dato : 27-01-03 23:40

heh
kunne være jeg skulle brokke mig lidt forskellige steder, hvis det hjælper
så meget...
skal af med godt 40 k i afgift på min zzr600 :((
det er fandeme surt når man kigger på mc-priser i tyskland!

Mvh TB

Fra : Armand

Dato : 28-01-03 17:27

Thor <thorbych23@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> så meget...
> skal af med godt 40 k i afgift på min zzr600 :((
> det er fandeme surt når man kigger på mc-priser i tyskland!

Men måske meget rimeligt ud fra beløbet (á: 2/3 af prisniveauet
herhjemme) man burde kunne forvente :-/

Til Jespers historie hører at han sandsynligvis ville have fået prisen
ned i samme leje ved vurderingen. Og derved kan du sikkert også se frem
til en tilbagebetaling :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 28-01-03 19:14

> hjælper>

jeg har sparet 3600 det tog 10 min

> Til Jespers historie hører at han sandsynligvis ville have fået prisen
> ned i samme leje ved vurderingen. Og derved kan du sikkert også se
frem
> til en tilbagebetaling :-/

jeg regner med at spare mere ved vurderig(rust/buler/revner/osv.)

jesper

Fra : Mureren

Dato : 27-01-03 23:50

Jesper Hillerup wrote:
> [...]
> en nogenlunde ok kværn
> under 1000euro ville jeg være under de magiske 15000kr som er målet,

Måske er jeg helt forkert på den, men en Suzuki GS500E ville vel passe
meget fint til dig og dit kommende kørselsmønster.
Sådan en fætter burde du kunne få til ~30.000 kroner herhjemme.
Hvis din økonomiske smertegrænse ligger omkring de 15.000, og du så
dertil vil lægge istandsættelse af en gammel mc, er jeg næsten sikker på
at forskellen mellem import/køb i DK omtrent udjævnes.
De timer du ville ha' brugt på at sætte den gamle i stand, bruger du
bare på at arbejde (lønnet altså i stedet for...
Så får du en bedre kørende mc, med et minimum af vedligeholdelse, og i
bund og grund drejer det sig vel om at mc'en er på landevejene, og ikke
i værkstedet
Alternativt kan du jo se om du kan finde en GS500E i Tyskland, og få en
vurdering fra T*S..

Just my two cents...

Mureren
(der er 44.653 minutter til den 1. marts !)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-01-03 00:45

Mureren
skrev i news:3e35b701$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

snip

> Måske er jeg helt forkert på den, men en Suzuki GS500E ville vel passe
> meget fint til dig og dit kommende kørselsmønster.

snip

Hæ, tror mig, når folk forelsker sig så er der bare ikke noget at gøre,
selv om det ikke har skortet på al mulig (fuldkommen nyttesløs) gode og
fornuftige råd fra min side
Honda, midt 70ér og med eger skulle det være, og vi kørte rent faktisk
rundt regnet 1800km den søndag vi hentede den. Så tillykke mæén Jesper.
Og rimelig godt gået med T&S.

--
Mvh - Arne Lorenzen - FZS 600
MC Touring West Senior 98 (www.senior98.dk)

Fra : BoS

Dato : 27-01-03 23:52

> man tænker "går den, så går
> den","provitionsløn","skrankepaver",osv,osv.

Når jeg vinder i Lotto, så køber jeg hele Told&Skat og sender dem på en lang
og velfortjent ferie.

Kortspillere og kageelskende kontornussere, hundehoveder, hængerøve,
skidesprællere, slapsvanse, uduelige amatører og elendige socialdemokrater!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-01-03 11:17

Tillykke med den. Men pas på, denne hobby har det med at gribe om sig

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.