Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion kamera
Fra : Kim

Dato : 27-01-03 23:02

Et par spørgsmål omkring medion 4.1Mpix kameraet
9700/5995:

Er der ikke mulighed for, at gemme billederne med et andet navn end
default "SIMGXXXX" hvor X'erne er et nummer ? Hvad med dato
f.eks...
Jeg mener, man indtaster jo dato i kameraet, men kan ikke bruge det til
noget ?? Eller har jeg bare læst manualen som Fanden læser Biblen...

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 27-01-03 23:09

Jo...Og lige én ting til:

Hvo'n pokker får man den medfølgende software til at fungere i
WinXP ??
Den eneste måde jeg kan hente billederne over på PC'en, er ved
at gå i Paint Shop Pro og vælge den "forkerte" driver, til 9700-modellen.
Mit er et 5995...

Mvh, Kim

Fra : ole olesen

Dato : 27-01-03 23:52

> Hvo'n pokker får man den medfølgende software til at fungere i
> WinXP ??

Jeg fik det til at virke i "1. hug", men har alligevel købt en
usb-compactflashcard-reader - det er noget der går stærkt!!! Når man først
har prøvet det, så vil man ikke vente på camera og samtidigt skulle trække
på kameraets batteri eller ligge og rode med strømstik. Jeg gav ca 250 - 300
kr. Alle pengene værd.

O.O.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-01-03 08:35

"Kim" skrev
> Er der ikke mulighed for, at gemme billederne med et andet navn end
> default "SIMGXXXX" hvor X'erne er et nummer ? Hvad med dato
> f.eks...

Ikke direkte i kameraet, men du kan omdøbe dem efter at
de er blevet overført til pc'en.

> Jeg mener, man indtaster jo dato i kameraet, men kan ikke bruge det til
> noget ?? Eller har jeg bare læst manualen som Fanden læser Biblen...

Dato og kameraindstillinger gemmes i billedfilens
exif-data. Dér kan de så hentes frem, indtil filen
har været bearbejdet i et billedbehandlingsprogram.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : emj

Dato : 28-01-03 09:25

On Tue, 28 Jan 2003 08:34:38 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

>Dato og kameraindstillinger gemmes i billedfilens
>exif-data. Dér kan de så hentes frem, indtil filen
>har været bearbejdet i et billedbehandlingsprogram.

I f.eks. AfterShot eller Irfanview kan man fint gemme exif-data efter
redigering af billeder og det er der sikker andre
billedbehandlingsprogrammer, der også kan klare.
Exifdata bliver her udvidet, så man kan se dato for optagelse af
originalt billede samt dato for redigering af billedet.

Hilsen emj