HUR kan jag se en boll ?
Fra : Sussi Svensson

Dato : 27-01-03 22:06

Om jag har ett litet javaprogram i en Notepadfil som ska visa en boll som
rullar över ett fönster - KAN jag se den i en webrowser då??

Den är kompilerad i ett DOS-prompt fönster.

Finns det annars något gratisprogram som kan visa sådan exekvering av
javaprogram?

Hoppas på svar
Mvh Sussi

Fra : Michael Banzon

Dato : 27-01-03 22:45

"Sussi Svensson" <042.187716@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den är kompilerad i ett DOS-prompt fönster.
>
> Finns det annars något gratisprogram som kan visa sådan exekvering av

Hvis det er en applet som det handler om, kan du se den med
"appletviewer.exe" som følger med j2sdk...

/ Michael

Fra : Mikael Carling

Dato : 31-01-03 12:43

Här är ett förslag på html kod för att exekvera (köra) din *.class fil i en
webbrowser
(kallar din fil för Boll.class)
<head>
<title>Boll Applet</title>
</head>
<h3>Boll Applet</h3>

<applet code="Boll.class" width=300 height=400>
</applet>

</center>