|
| Henvisning til en ekstern fil Fra : Lukas Lunow |
Dato : 27-01-03 17:30 |
|
Hej NG
2 spørgsmål fra mig i denne omgang.
1. Kan det lade sig gøre at fortælle .swf filen hvilken fil den skal hente
variabler fra ved hjælp af #include?
F.eks hvis jeg kalder .swf filen således: test.swf?source="test.txt" skal
den loade alle variabler i filen.
2. kan man angive i filen som bliver loaded ved #include hvilke billeder der
skal hentes ind i filmen og hvor store de er? Der er et billede på 160x120 i
hver frame gennem 10 frames, kan man vha. af en sti i filen sætte flash til
at hente forskellige billeder ind på bestemte positioner? Er der en anden
måde til at gøre det beskrevne?
På forhånd tak
Mvh
Lukas
| |
Peo (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Peo |
Dato : 28-01-03 01:29 |
|
Hej Lukas!
en #include fil bliver indkluderet i swf-filen ved selv compiling'en - altså
når du publiserer din fla til en swf-fil, og kun denne ene gang. Det kan
ikke lade sig gøre run-time.
Du kan istedet bruge en loadVariables til run-time at hente en stribe
variabler og deres værdier ind.
Mht. til det første spg. så se mit svar til din tidligere poste om det samme
emne.
/peo
"Lukas Lunow" <l-lunownospam@nospamtiscali.dk> wrote in message
news:E4dZ9.46337$Hl6.5899942@news010.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> 2 spørgsmål fra mig i denne omgang.
>
> 1. Kan det lade sig gøre at fortælle .swf filen hvilken fil den skal hente
> variabler fra ved hjælp af #include?
> F.eks hvis jeg kalder .swf filen således: test.swf?source="test.txt" skal
> den loade alle variabler i filen.
>
> 2. kan man angive i filen som bliver loaded ved #include hvilke billeder
der
> skal hentes ind i filmen og hvor store de er? Der er et billede på 160x120
i
> hver frame gennem 10 frames, kan man vha. af en sti i filen sætte flash
til
> at hente forskellige billeder ind på bestemte positioner? Er der en anden
> måde til at gøre det beskrevne?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh
> Lukas
>
>
| |
Lukas Lunow (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Lukas Lunow |
Dato : 28-01-03 18:28 |
|
Ja, ok, men det jeg spurgte om var, hvorvidt man kunne angive hvilke
billeder der skulle sættes ind i filmen vha.#include funktionen
Mvh
Lukas
"Peo" <michpeo@msn.com> wrote in message
news:S3kZ9.115$X96.62@news.get2net.dk...
> Hej Lukas!
>
> en #include fil bliver indkluderet i swf-filen ved selv compiling'en -
altså
> når du publiserer din fla til en swf-fil, og kun denne ene gang. Det kan
> ikke lade sig gøre run-time.
> Du kan istedet bruge en loadVariables til run-time at hente en stribe
> variabler og deres værdier ind.
>
> Mht. til det første spg. så se mit svar til din tidligere poste om det
samme
> emne.
>
> /peo
>
>
>
>
>
> "Lukas Lunow" <l-lunownospam@nospamtiscali.dk> wrote in message
> news:E4dZ9.46337$Hl6.5899942@news010.worldonline.dk...
> > Hej NG
> >
> > 2 spørgsmål fra mig i denne omgang.
> >
> > 1. Kan det lade sig gøre at fortælle .swf filen hvilken fil den skal
hente
> > variabler fra ved hjælp af #include?
> > F.eks hvis jeg kalder .swf filen således: test.swf?source="test.txt"
skal
> > den loade alle variabler i filen.
> >
> > 2. kan man angive i filen som bliver loaded ved #include hvilke billeder
> der
> > skal hentes ind i filmen og hvor store de er? Der er et billede på
160x120
> i
> > hver frame gennem 10 frames, kan man vha. af en sti i filen sætte flash
> til
> > at hente forskellige billeder ind på bestemte positioner? Er der en
anden
> > måde til at gøre det beskrevne?
> >
> > På forhånd tak
> >
> > Mvh
> > Lukas
> >
> >
>
>
| |
Peo (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Peo |
Dato : 28-01-03 22:37 |
|
Ja det kan du godt, hvis du f.eks. angiver billedernes filnavne som
variabler i includefilen.
En include-file er "bare" en slags ekstern actionscript-fil som includeres i
den endelige swf-fil når denne compiles.
Filen kan indeholde hvilken som helst alm. actionscript, også variabler.
Includefiler bruges ofte til at opbevare hyppigt anvendte funktioner og
lignende som du ofte gør brug af.
/peo
| |
|
|